33 260 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
25 230 produktów w 199 kategoriach

Zrzucanie zbędnych kilogramów po ciąży? Czy to takie trudne? Przekonaj się sama!

Zrzucanie zbędnych kilogramów po ciąży? Czy to takie trudne? Przekonaj się sama!Zrzucanie zbędnych kilogramów po ciąży? Czy to takie trudne? Przekonaj się sama!

Podczas ciąży zazwyczaj – jak to się często potocznie mówi – kobieta „je za dwoje”. Często również „dopadają” kobietę dziwne także dla niej zachcianki, kiedy ma ochotę na wybraną przez siebie potrawę, a przez to może jeść znacznie więcej niż normalnie. Kobiety w ciąży mają również o wiele większy apetyt. Lekarze jednak zgodni są, co do jednego: znacznie zdrowiej jest podczas ciąży jeść znacznie więcej, niż niedojadać! Lepiej więc podczas ciąży nie unikać specyficznych potraw, na które mamy ochotę, czy nie prowadzić diety ograniczonej, ponieważ nie będzie sprzyjać to dziecku. A zbędne kilogramy, które przybędą podczas takiego trybu życia naprawdę łatwo zrzucić po ciąży, kiedy dzidziuś będzie już na świecie cały i zdrowy. Odchudzanie i dieta po ciąży mogą być łatwe!

  • Jak zrzucić kilogramy po ciąży?

  • Jakie ćwiczenia wykonywać po ciąży?

 

Okres karmienia i opinia lekarza

Przede wszystkim przed rozpoczęciem odchudzania po ciąży warto jednak skonsultować się ze swoim lekarzem i zapytać go o najbardziej optymalny czas na rozpoczęcie diety. Ćwiczenia fizyczne można uprawiać już od samego początku po porodzie, kiedy tylko kobieta czuje się już na tyle dobrze i sprawnie. Podczas karmienia dziecka w sposób naturalny nie wolno jednak stosować głodówek czy innych szybkich metod na zrzucenie zbędnych kilogramów. Najważniejsze to odchudzać się zdorowo i z głową, dbając o zdrowie swoje i swojego dziecka. 

 

Jak zdrowo odchudzać się po ciąży?

Ćwiczenia warto wykonywać już po pierwszych dniach po ciąży. Poleca się wykonywanie następujących ćwiczeń, które pozwolą szybko wrócić do formy

  • Ćwiczenie mięśni Kegla – proste ćwiczenia, które można wykonywać na co dzień wykonując domowe obowiązki. Pomogą kobiecie szybciej powrócić do formy sprzed ciąży, oraz pozwolą uniknąć np. nietrzymania moczu po ciąży
  • Bieganie i spacery – na spacery można zabierać dziecko w wózku, co jest nawet wskazane. Bieganie zaś mama pozostawia sama sobie, można rozpocząć od 10-15 minut biegu dziennie. Ważne jest, aby się nie forsować, ale powoli wprowadzać do swojego życia aktywność fizyczną. Warto również do biegania czy innych ćwiczeń angażujących wiele partii mięśni zakupić specjalny stanik, który pozwoli chronić kobiece piersi
  • Ćwiczenia na brzuch: W domu warto wykonywać szczególnie brzuszki, czy inne ćwiczenia na mięśnie brzucha, ponieważ to najczęściej w tym miejscu, nawet po zastosowaniu diety, po ciąży pozostają fałdy tłuszczu popularnie nazywane „oponkami”. Aby pozbyć się tego „mankamentu” urody warto właśnie wykonywać ćwiczenia na mięśnie brzucha (np. Aerobiczną 6 Weidera polecaną również dla kobiet)

 

Stosowanie leków odchudzających

Dla kobiet w ciąży i młodych mam nie poleca się również stosowania specjalnych leków na odchudzanie, kiedy karmią piersią. Mogą jednak skorzystać z suplementów witaminowych i takich, które dostarczają organizmowi niezbędnych mikro- i makroelementów.

odchudzanie ciąża macierzyństwo płaski brzuch zrzucanie kilogramów

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 33 260 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 25 230 produktów w 199 kategoriach