34 845 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
26 580 produktów w 199 kategoriach

Relaks i aktywność fizyczna pomocne w zajściu w ciążę

Relaks i aktywność fizyczna pomocne w zajściu w ciążęRelaks i aktywność fizyczna pomocne w zajściu w ciążę

Wśród czynników wspomagających zajście w ciąże wymienia się między innymi gospodarkę hormonalną kobiety, jej stan psychiczny, odpowiednią dietę oraz kondycję fizyczną.

Według badań naukowców, bezpłodność coraz częściej ma swoje źródło w stresie towarzyszącym codziennemu życiu. Może on być wywołany pracą zawodową, niepowodzeniami w staraniach o dziecko, emocjami w związku, w życiu rodzinnym, nieumiejętnością radzenia sobie z trudnymi sytuacjami.

  • Co pomaga zajść w ciążę?

  • Czy można ćwiczyć podczas ciąży?

Dla pary szczególnie stresujące są niepowodzenia w poczęciu dziecka. Wzmożony stres w tych sytuacjach dotyka zarówno kobietę jak też jej partnera.

Aby skutecznie zaradzić stresowi towarzyszącemu nam w życiu, należy uciec się do aktywności fizycznej, ćwiczeń relaksacyjnych, wypoczynku lub zmiany dotychczasowego trybu życia.

Techniki relaksacyjne zaleca się obydwojgu partnerom. Ćwiczenia jogi oraz ćwiczenia medytacyjne skutecznie obniżają poziom hormonu stresu w organizmie oraz pozwalają rozluźnić mięśnie. Napięte mięśnie zużywają duże ilości energii potrzebnej do produkcji hormonów odpowiedzialnych za między innymi płodność. Ćwiczenia należy wykonywać regularnie, mimo początkowego wrażenia ich nieskuteczności. Efekty będą z pewnością widoczne, lecz na pewno nie z dnia na dzień. Ćwiczeniom może towarzyszyć muzyka relaksacyjna, która pozwoli na wzmocnienie pożądanych efektów.

Aby się rozluźnić, warto również wyjechać na urlop, aby oddać się spokojnemu wypoczynkowi i zapomnieć o codziennych problemach. Można również skorzystać z bardziej dostępnych form relaksu: masaż, ciepła kąpiel w towarzystwie ulubionej muzyki, wyjście na kawę lub do kina z przyjaciółką. Ważne, by to, co robimy dawało satysfakcję, radość i poczucie spełnienia.

Dla niektórych, w walce ze stresem może być pomocna aktywność fizyczna. która skutecznie wspiera i buduje równowagę psychiczną oraz pozwala utrzymać właściwą dietę. Pośrednio więc ma ogromne znaczenie dla naszej płodności.

Ćwiczenia wykonywane regularnie pozwalają utrzymać organizm i ciało w dobrej kondycji, dzięki czemu jest ono lepiej przygotowane na zajście w ciążę oraz lepiej znosi jej niedogodności. Jednocześnie aktywność pozwala wyeliminować stres, który jest główną psychiczną barierą w zajściu w ciążę. Należy również wspomnieć o roli aktywności fizycznej w walce z nadwagą, która jest również niesprzyjająca w staraniom o dziecko.

Prowadząc aktywny tryb życia ważne jest, aby nie przemęczać zbytnio organizmu, co może grozić odwrotnym od zamierzonego skutkiem.

Zajście w ciążę nie może być dla kobiet powodem zaprzestania ćwiczeń. Należy jedynie zmienić ich charakter na mniej dynamiczny. Bezpieczne w czasie ciąży są formy łagodnej gimnastyki, jogi lub pływanie. Można również skorzystać ze specjalnych ćwiczeń opracowanych specjalnie dla kobiet w ciąży. Szczególnie polecane są ćwiczenia na basenie. Podczas pływania obciążone są równomiernie wszystkie mięśnie, więc nie ma ryzyka upadku lub urazu. Ćwiczenia te skutecznie również rozluźniają kręgosłup, który szczególnie jest obciążony w ciąży.   

 

ciąża
Komentarze
Dodano: 24 Lipiec 2016
Autor: Asia
Ocena:
Ja ćwiczę regularnie, nigdy nie stroniłam od aktywności fizycznej, mąż też, nie pijemy, nie palimy, a mimo to od 2 lat staramy się bezskutecznie o dziecko i nic z tego.
Odpowiedź

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 34 845 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 26 580 produktów w 199 kategoriach