33 181 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
25 166 produktów w 199 kategoriach

Mięśnie Kegla – inwestycją na przyszłość!

Mięśnie Kegla – inwestycją na przyszłość!Mięśnie Kegla – inwestycją na przyszłość!

Wiele kobiet zastanawia się po co właściwie ćwiczyć mięśnie Kegla. Czemu mają one służyć i jak w tym pędzie życia znaleźć na nie czas. Drogie Panie ten artykuł jest właśnie dla was, aby przybliżyć wam jak ważną rolę spełniają te z pozoru niewidoczne mięśnie.


Mięśnie Kegla położone są w podbrzuszu, mogą nosić różne nazwy: mięśnie dna miednicy, mięsień łonowo-guziczny, zawsze jednak chodzi o ten sam zespół mięśni i więzadeł, które podtrzymują narządy jamy brzusznej od dołu. Tworzą swoisty „most” łączący kość łonową i guziczną, otaczając ujście cewki moczowej i odbytnicy.

  • Co to są mięśnie Kegla?

  • Do czego służą mięśnie Kegla?

Jeśli mięśnie Kegla są napięte to dobrze podtrzymują narządy, pilnując aby pozostawały na swoim miejscu. Schody pojawiają się gdy mięśnie te zaczynają się rozluźniać i wiotczeć, wówczas nasz „most” zaczyna opadać a my mamy kłopoty.

Zarówno ciąża jak i poród są sytuacjami w których mięśnie okolic pochwy i krocza rozciągają się niemalże do granic możliwości, w żadnym innym okresie naszego życia nie mamy do czynienia z takim zjawiskiem. Można jednak temu zapobiec wystarczy niewielki wysiłek.

Mięśnie Kegla swoją nazwę zawdzięczają amerykańskiemu lekarzowi Arnoldowi Keglowi, który wymyślił zestaw ćwiczeń dla wzmocnienia mięśnia łonowo-guzicznego. Najważniejszym celem tych ćwiczeń jest nauczenie kobiet kontrolowania i wzmocnienia dna macicy. Ćwiczenia są bardzo proste polegają głównie na zaciskaniu mięśni pochwy i odbytu przez ok. 10 sekund i powtarzaniu tej czynności w krótkich odstępach czasu, zaczynając od 5 powtórzeń a kończąc na 25, oczywiście w miarę możliwości. Ważne jest aby wykonywać je regularnie.

Należy pamiętać, że mięśnie Kegla choć niewidoczne gołym okiem pełnią bardzo ważne funkcję:

  • uczestniczą w podtrzymywaniu macicy, chroniąc przed jej wypadnięciem,
  • skutecznie kontrolują pęcherz, zapobiegając wysiłkowemu nietrzymaniu moczu,
  • są bardzo pomocne we wzmocnieniu doznań seksualnych, seks będzie lepszy jak nigdy dotąd
  • warto je ćwiczyć w czasie ciąży, ponieważ znacznie ułatwiają poród, a po nim szybciej dochodzimy do formy.

W Polsce ćwiczenie mięśni Kegla nie jest zbyt popularne i wykonywane, natomiast w niektórych krajach tradycja tych ćwiczeń przekazywana jest z matki na córkę.
Ćwiczenia mięśni Kegla powinny zacząć już młode kobiety bo to inwestycja na przyszłość, można jednak je wykonywać w każdym wieku.
Ćwiczenia mięśni Kegla polecane są także mężczyznom jako leczenie kłopotów z nietrzymaniem moczu.
Zatem ćwiczmy nasze mięśnie Kegla, bo wykonanie ich jest łatwe, niebolesne i przede wszystkim skuteczne. Można je robić o każdej porze i w każdym miejscu a zajmują naprawdę niewiele czasu, wprawdzie wyniki są widoczne dopiero po kilku tygodniach ale warto zadbać o siebie, swoje zdrowie i samopoczucie.

 

 

mięśnie ciąża pęcherz moczowy macica poród

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 33 181 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 25 166 produktów w 199 kategoriach