34 845 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
26 580 produktów w 199 kategoriach

Dodaj sobie mocy – sięgnij po szpinak!

Dodaj sobie mocy – sięgnij po szpinak!Dodaj sobie mocy – sięgnij po szpinak!

Szpinak to jedna z najzdrowszych roślin na świecie. Zmniejsza poziom stresu, regeneruje, wspomaga odporność, działa krwiotwórczo, przeciwzapalnie, odmładza, działa przeciwnowotworowo. Jego głównymi zaletami jest duża zawartość luteiny, witaminy C i beta-karotenu. W dodatku ma mnóstwo kwasu foliowego, potasu i żelaza.

Zła sława szpinaku bierze się z faktu, że jest źle przyrządzany. Dobrze przyrządzony szpinak, np. wedle francuskich i włoskich wzorców, sprawi, że szybko dodasz go do listy ulubionych warzyw. Jest źródłem wielu cennych składników odżywczych, więc z pewnością warto się do niego przekonać i spożywać regularnie.

  • Jakie właściwości ma szpinak?

  • Czy szpinak jest zdrowy?

Właściwości szpinaku. Przysmak Popeye’a pod lupą

Najlepszą formą, w jakiej powinniśmy spożywać szpinak, jest ta surowa. Jeśli gotujemy – to tylko na parze, jeśli smażymy – to krótko. Szpinak ma najwięcej wartości odżywczych właśnie w formie surowych liści, które możemy stosować do kanapek, wraz z sałatą lub zamiennie. Będzie też doskonałym uzupełnieniem sałatek i wielu dań.

Liście tej rośliny mają działanie przeciwnowotworowe, chronią także przed miażdżycą – wszystko to dzięki zawartym w nich, naturalnym przeciwutleniaczom: witaminie C, luteinie i beta-karotenie.

Ze względu na fakt, że szpinak to również bogactwo magnezu, powinny sięgać po niego osoby żyjące w stresie. Wpływa on na funkcjonowanie układu nerwowego, posiada właściwości uspokajające i zmniejsza podatność na działanie stresu. Ma również działanie zapobiegające zawrotom i bólom głowy.

Szpinak dla osób z nadciśnieniem

Roślina ta ma również sporo potasu, dlatego będzie doskonałym elementem diety nadciśnieniowców. Co więcej, potas w połączeniu z obecnym w szpinaku magnezem, reguluje pracę serca. W liściach znajdziemy także żelazo, jednak nie w takiej ilości, jak początkowo sądzono – 2,8mg w 100g. Żelazo jest bardzo istotne w diecie osób mających problem z obniżoną odpornością i anemią. Transportuje ono tlen do organizmu i bierze udział w produkcji czerwonych krwinek.

I w diecie kobiet ciężarnych

Również panie w ciąży powinny sięgać po szpinak, ponieważ jest on naturalnym źródłem kwasu foliowego, który jest bardzo istotny w zapobieganiu wadom układu nerwowego płodu. W dodatku, ochroni przyszłą mamę przed chorobami krążenia.

Poza tym, szpinak pomaga w zrzuceniu zbędnych kilogramów, ponieważ jest niskokaloryczny. W 100g znajduje się tylko 16kcal. Zawarte w nim potas i witaminy z grupy B pomagają w spalaniu węglowodanów, tłuszczów i przyspieszają metabolizm.

nadciśnienie kwas foliowy ciąża miażdżyca stres szpinak
Komentarze
Dodano: 10 Czerwiec 2016
Autor: W świecie Aleksandry
Ocena:
Uwielbiam szpinak pod każda postacią :)
Odpowiedź
Dodano: 06 Czerwiec 2016
Autor: Sandra
Ocena:
Co by nie mówić o szpinaku i tak go nie lubię...
Odpowiedź
Dodano: 01 Czerwiec 2016
Autor: Ulka
Ocena:
Nie wiem czym niektórzy zachwycają się, szpinak jest okropny pod każdą postacią śmierdzi stęchlizną.
Odpowiedź
Dodano: 20 Maj 2016
Autor: dagmara
Ocena:
a ja miałam uraz do szpinaku z dzieciństwa, bo mama zawsze mnie do niego zmuszała, dziś sama jestem matką i powoli zaczynam się przekonywać do tego specjału, serwując go też synowi
Odpowiedź
Dodano: 17 Maj 2016
Autor: ola
Ocena:
uwielbiam makaron ze szpinakiem i pierogi i naleśniki, dziś ta roślina jest bardzo popularna moim zdaniem, polecam wszystkim
Odpowiedź

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 34 845 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 26 580 produktów w 199 kategoriach