34 845 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
26 580 produktów w 199 kategoriach

Aktywność fizyczna dla kobiet chcących zajść w ciążę ?!

Aktywność fizyczna dla kobiet chcących zajść w ciążę ?!Aktywność fizyczna dla kobiet chcących zajść w ciążę ?!

Utrzymanie organizmu w dobrej kondycji ma bardzo duże znaczenie w staraniach o dziecko. Aktywność fizyczna pozwala utrzymać układ sercowo-naczyniowy w zdrowiu. Ponadto uprawianie sportu poprawia krążenie krwi, poprawia nastrój, działa wspomagająco w diecie odchudzającej.

  • Czy można uprawiać sport podczas ciąży?

  • Jakie są zalety uprawiania sportu?

Zalety uprawiania sportu

- poprawa ogólnego stanu zdrowia, regulacja przemiany materii

- regulacja wydzielania insuliny, która poprawia gospodarkę hormonalną

- przyczynia się do spalenia nadmiaru tkanki tłuszczowej

- osoby uprawiające sport, uprawiają seks częściej

Sport przynosi pozytywne skutki, gdy nie jest uprawiany forsownie, wyczynowo. Sporty podwyższonego ryzyka jak kajakarstwo, wspinaczka nie przysłużą się, lecz mogą powodować przemęczenie organizmu przez co będzie on regenerował się dłużej. Wskazany jest sport tzw. wytrzymałościowy. Najlepiej na świeżym powietrzu i w otoczeniu zieleni 2-3 razy w tygodniu.

Zachęcamy do:

- jazdy na rowerze

- Nordic walking

- pływania

- pilatesu

- jogi

- gimnastyki

- jazdy na rolkach

- spaceru

Najbardziej wskazanym ćwiczeniem dla kobiet starających się o dziecko jest pływanie. Zapewnia on harmonijny rozwój całego ciała, ponadto poprawia wydolność fizyczną organizmu oraz przemianę materii. Wzmacnia również mięśnie okolicy grzbietu, kręgosłupa oraz brzucha, które są niezwykle istotne z punktu widzenia kobiety.

Pij wodę

Podczas ćwiczeń należy pamiętać o piciu wody, najlepiej mineralnej. Podczas wysiłku fizycznego pocisz się tracąc składniki mineralne. Dlatego tak ważne jest ich uzupełnianie podczas wysiłku lub zaraz po nim. Najlepsza do tego jest woda o wysokim stopniu zmineralizowania lub soki owocowe, które możemy wymieszać z wodą.

Ćwiczenia z partnerem

Jeżeli od dawna wasze próby poczęcia dziecka kończą się niepowodzeniem, warto zrelaksować się wspólnie. Spędzanie czasu razem aktywnie pozwoli rozluźnić się, poprawi kondycję organizmu, co nie pozostanie bez wpływu na waszą płodność. Jednocześnie pozwoli oderwać wasze myśli od niepowodzeń i stresu związanego ze staraniami o dziecko.

Ćwiczenia z głową

Ćwicząc słuchajmy naszego ciała. Dobrym znakiem jest, jeżeli po ćwiczeniach mamy przyspieszony oddech. Jeżeli jednak czujemy się wyczerpani i nie możemy złapać oddechu, powinniśmy zwolnić tempo. Zbytnie przemęczenie może wpłynąć negatywnie na jajniki. Są one bardzo wrażliwe i reagują na najdrobniejsze zmiany w organizmie.

Aktywność fizyczna również w ciąży

Ćwiczenia zalecane dla kobiet chcących zajść w ciążę mogą być również uprawianie w ciąży. Nie powinna być ona przeszkodą w aktywności fizycznej. Wręcz przeciwnie – utrzymanie organizmu w dobrej kondycji pozwoli nam w łagodny sposób przejść przez 9 miesięcy oraz ułatwi sam poród.

Warto jednak pamiętać, aby ćwiczenia w okresie ciąży skonsultować z lekarzem prowadzącym. W przypadku, gdy wystąpią przeciwwskazania, konieczne będzie ograniczenie ćwiczeń.

ciąża aktywność fizyczna zwięszenie płodności ćwiczenia na zwięszenie płodności przygotowania do ciąży

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 34 845 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 26 580 produktów w 199 kategoriach