35 137 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
26 697 produktów w 199 kategoriach

ABC przyszłej mamy. 5 zasad, jak dbać o siebie w ciąży

ABC przyszłej mamy. 5 zasad, jak dbać o siebie w ciążyABC przyszłej mamy. 5 zasad, jak dbać o siebie w ciąży

Każda przyszła mama dowiadując się o swojej ciąży pragnie, jak najlepiej zadbać o swoje zdrowie, co przekłada się również na zdrowie swojego przyszłego dziecka. Ciąża jest stanem, który wymaga odpowiedniego traktowania. Kobieta nie może rezygnować ze swoich pasji, pracy czy zainteresowań, ale jednocześnie musi myśleć o zdrowiu rozwijającego się w jej łonie dziecka – i zwykle przychodzi to przyszłym mamom bardzo prosto i naturalnie!

  • Jak dbać o siebie w ciąży?

  • Jak się odżywiać podczas ciąży?

Dla kobiet w ciąży najważniejsze jest bowiem zdrowie przyszłego dziecka.

W jaki sposób dbać o ciążę i swoje dziecko?

  1. Uprawiaj lekką aktywność fizyczną. W trakcie ciąży musisz pozostać w dobrej formie. Dopiero w późniejszej ciąży uprawianie ćwiczeń może być niebezpieczne dla niektórych kobiet – o tym jednak powinien zadecydować Twój ginekolog prowadzący. Wybieraj się na długie spacery, dotleniaj się, ćwicz jogę i aerobik. Ruch w trakcie ciąży pomaga dziecku w poznawaniu świata – dociera do rozwijającego się dziecka mnóstwo bodźców. Poza tym poród powinien być łatwiejszy również dzięki temu, że ruchliwość dziecka w łonie będzie większa i z większym prawdopodobieństwem uniknie się groźnych sytuacji, w których dziecko układa się do porodu w nieodpowiedni sposób.
  2. Zmień swoje nawyki żywieniowe. W okresie ciąży możesz odczuwać różnego rodzaju „zachcianki” kulinarne. Znane powiedzenie mówi, że kobieta w czasie ciąży je za dwóch. To jednak mit – ważne jest to, co jesz, a nie ile jesz. Odżywiaj się zdrowo – odrzuć gazowane napoje, jedzenie typu fast-food. Postaw na warzywa, owoce, chude mięso. Jedz to na co masz ochotę, ale w żadnym wypadku nie odchudzaj się i za wszelką „cenę” nie próbuj nienaturalnie i wbrew sobie przytyć. Twoje zapotrzebowanie żywieniowe zwiększa się o około 400-500 kalorii, to naprawdę nie tak wiele.
  3. Naucz się radzić sobie ze stresem, który jest w trakcie ciąży największym wrogiem Twoim i dziecka. Zapisz się na specjalnie zajęcia dla przyszłych mam, spróbuj ćwiczeń oddechowych, nie przemęczaj się w pracy, nie bierz na siebie znacznych obowiązków.
  4. W trakcie całej ciąży pamiętaj o wizytach u swojego ginekologa. Już od samego początku powinnaś się badać, zaplanować pierwszą wizytę oraz wybrać doktora, który będzie prowadził Cię przez cały okres ciąży. Dla mam także ważne jest pamiętanie o wizytach u lekarza, również już po zakończeniu ciąży.
  5. Oczywistym wydaje się również fakt, że w okresie ciąży nie wolno sobie pozwolić na spożywanie alkoholu, nawet jeśli miałaby to być jedynie „lampka” wina. Nie wolno również palić papierosów, które mogą mieć równie szkodliwy wpływ na rozwijający się płód. Warto również ograniczyć inne znane używki, na przykład – picie kawy.
ciąża dziecko kosmetyki w ciąży opieka dieta w ciąży opinie i porady co jeść w ciąży
Komentarze
Dodano: 23 Sierpień 2016
Autor: Marta
Ocena:
Fajne wskazówki, właśnie dowiedziałam się że zostanę mamą i zamierzam dostosować się do wszelkich rad :D
Odpowiedź
Dodano: 08 Sierpień 2016
Autor: Roksana
Ocena:
Przydatne kompendium dla mam, ale może dopytam jak powinna konkretniej wyglądać dieta przyszłej mamy. Wiem, ze jest sporo zakazów, czego unikać, np kawy itp a może podpowiecie jakie rzeczy warto jeść? albo jakie suplementy łykać?? Będę wdzięczna za podpowiedzi :)
Odpowiedź

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 35 137 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 26 697 produktów w 199 kategoriach