33 265 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
25 298 produktów w 199 kategoriach

10 najlepszych sposobów na mdłości w ciąży

10 najlepszych sposobów na mdłości w ciąży10 najlepszych sposobów na mdłości w ciąży

Pojawiają się już około 4 tygodnia i są jedną z najwcześniejszych oznak, że kobieta jest brzemienna. Sposoby na załagodzenie nudności muszą być naturalne i stuprocentowo bezpieczne, więc zwykle należy skonsultować je z lekarzem prowadzącym ciążę. Dolegliwości tego typu odnotowuje się u 50-90% ciężarnych, nie są więc powodem do niepokoju i zwykle przechodzą pod koniec trzeciego miesiąca.

  • Jak radzić sobie z mdłościami w ciąży?

  • Czy witamina B6 pomaga na nudności podczas ciąży?

Choć nie ma w pełni skutecznego lekarstwa, które spowoduje zahamowanie wymiotów, to można próbować uczynić je mniej męczącymi:

  • Przekąski w ciągu dnia. Jedną z przyczyn wystąpienia nudności jest spadek cukru we krwi. Dlatego warto mieć w torebce batonik zbożowy, krakersy, orzechy lub inne stosunkowo sycące przekąski.
  • Unikanie pikantnych i tłustych dań. Tego typu potrawy obciążają żołądek i dodatkowo go podrażniają, co nie wpłynie korzystnie na mdłości.
  • Unikaj drażniących zapachów. Smak lub woń niektórych pokarmów może zwiększać skłonność do wymiotów.
  • Nie objadanie się na noc. Zlikwiduj też wszelkie zapachy, które mogą powodować mdłości – wywietrz mieszkanie i nie przygotowuj potraw o intensywnej woni.
  • Herbata imbirowa. Najlepszy jest świeży imbir, którego plasterek możesz wrzucić do wrzątku lub herbaty. Znany jest ze swoich właściwości przeciwwymiotnych.
  • Wypijanie co najmniej 2,5-3 litrów dziennie. Dzięki temu unikniesz odwodnienia organizmu i osłabisz odruch wymiotny. Uważaj jednak, aby były to niewielkie porcje wypijane dość powoli. Zwracaj uwagę na to, co pijesz – unikaj słodkich napojów, postaw na soki warzywne, wodę niegazowaną i herbatki ziołowe.
  • Aktywność fizyczna. Wskazana jest zarówno gimnastyka, spacery, spotkania ze znajomymi. Ważne, aby nie siedzieć w miejscu. Bezczynność źle działa na procesy trawienne, spowoduje też, że bardziej skupisz się na swoich dolegliwościach.
  • Witamina B6. Nie powinno jej zabraknąć w Twojej codziennej diecie. Łagodzi nudności i niweluje odruch wymiotny. Jest obecna przede wszystkim w szpinaku, ziemniakach, chudym mięsie, bananach, kapuście, kalafiorze, groszku, marchwi, rybach, orzeszkach ziemnych, soi, fasoli, kiełkach pszenicy.
  • Jedz często i niewiele. Czyli podobnie jak w przypadku większości diet odchudzających – należy jeść tak, aby najadać się, lecz nie przejadać. Ważne jest aby dokładnie przeżuwać każdy kęs, nie spożywać posiłku w pośpiechu.
  • Przekąska po przebudzeniu. Czyli rozruszanie żołądka już w łóżku, przed śniadaniem. Mogą to być nawet sucharki lub herbatniki popite ciepłą herbatą, ważne jednak aby po ich spożyciu poleżeć od 10 do 15 minut i po tym czasie powoli wstać.

Istotna jest również odpowiednia ilość snu. Mdłości i wymioty w ciąży są silniejsze, jeśli przyszła mama nie wypoczywa odpowiednio długo. Po przebudzeniu nie jest dobrze zrywać się z łóżka, lepiej odczekać jakiś czas. Długi, nieprzerwany sen jest potrzebny w tym momencie życia znacznie bardziej, niż we wszystkich innych!

ciąża nudności w ciąży mdłości w ciąży sposoby na nudności w ciąży naturalne sposoby na wymioty pierwszy trymestr ciąży
Komentarze
Dodano: 19 Wrzesień 2016
Autor: Dagmara
Ocena:
Moja koleżanka jest w 6 miesiącu ciąży i od początku ciąży cały czas wymiotuje, niec nie daje rady, zadne leki ani sposoby, jak ma 2 dni przerwy to strasznie się cieszy.
Odpowiedź
Dodano: 09 Lipiec 2016
Autor: Klaudia
Ocena:
Polecam przekąski między posiłkami. To działa!!!
Odpowiedź

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 33 265 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 25 298 produktów w 199 kategoriach