34 845 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
26 580 produktów w 199 kategoriach

Żyj aktywnie i dbaj o swoje stawy!

Żyj aktywnie i dbaj o swoje stawy!Żyj aktywnie i dbaj o swoje stawy!

Pierwsze symptomy chorych stawów zwykle się bagatelizuje. Gdy ból w trakcie wykonywanych ruchów zaczyna dokuczać zwykle bez odpowiednich leków i długiej rehabilitacji sam nie ustąpi ,a stan zapalny będzie się tylko pogłębiał. Warto, nawet w młodym wieku rozpocząć profilaktykę zapobiegawczą zwaną aktywnością fizyczną.

  • Jak dbać o stawy?

  • Jak zapobiegać problemom ze stawami?

Po pierwsze ruch, po drugie ruch, po trzecie ruch. Choroby stawów mają różną etiologię, niektórym można jednak skutecznie zapobiegać, stosując regularnie umiarkowany wysiłek fizyczny nieobciążający znacząco stawów. Aktywność fizyczna nie tylko rzeźbi nasze ciało i pomaga utrzymać odpowiednią masę. Oczywiście podczas ćwiczeń mięśnie się formułują ale też bardzo wzmacniają co pozwala na utrzymywanie prawidłowej ruchomości stawów i kości. Dzięki temu stawy zachowują normalną ruchliwość i nie ulegają zesztywnieniu.

Pływanie, rower i … seks.

Pod pojęciem „aktywność fizyczna” kryją się różne możliwości jej uprawiania. Oczywiście każdy wysiłek powinien być dostosowany indywidualnie do potrzeb i mięć na uwadze wzmocnienie stawów.
Uprawianie sportu nie musi być wyczynowe. Wystarczy codzienny spacer i krótka gimnastyka. Wykonywanie konkretnych ćwiczeń powinien nam zlecić rehabilitant, oceniając miejsca stawowe, z którymi dzieje się cos nie tak. Natomiast kiedy nie odczuwamy żadnego bólu, bardzo dobrym sposobem na ćwiczenia w domu są … berety ortopedyczne. Wykonywane na beretach przysiady, machanie nogami okrężnymi ruchami, utrzymanie się na berecie na baczność przez kilka minut w niezwykle efektowny sposób wzmacnia mięście i stawy! Warto poświęcić na te ćwiczenia 10 min. dziennie.
Aktywni młodzi ludzie mogą wzmocnić swoje stawy poprzez bardzo popularne i często uprawiane rekreacje takie jak biegi, pływanie czy jazda na rowerze.
Poza tym uprawianie seksu także ma zbawienny wpływ na kości i stawy. Wzmacnia, nadaje odpowiednią ruchliwość, dostarcza organizmowi niezbędnego wysiłku. Same plusy.

Kroki zapobiegawcze

Niewiele osób wie, że stres także negatywnie wpływania na stawy, które pod wpływem zmęczenia robią się przeciążone. Zaczynamy odruchowo napinać mięśnie grzbietowe. Długotrwały skurcz mięśni powoduje, że do nóg dociera zbyt mała ilość tlenu. Przez to ból stawów staje się coraz większy. Należy zatem unikać długotrwałych stresów i dbać o równowagę psychiczną.
Powinno się także unikać dźwigania ciężkich zakupów, chociaż pod wpływem codziennego zabiegania, kontrolowanie wagi zakupów jest dosyć trudne. Czasami wydaje nam się, że dwie butelki wody mineralnej (1,5 l.) wcale nie są takie ciężkie, a tymczasem narażamy nasze stawy na niepotrzebne przeciążenie. Tak samo trzeba się wzbraniać przed przestawianiem mebli, czy innych czynności wymagających użycia siły. Jeżeli już trzeba coś przenieść starajmy się rozkładać ciężar na obie ręce (dla przykładu, dwie wody mineralne po 1,5 l. powinniśmy nieść każdą w jednej ręce). Dzięki temu nie przeciążymy stawów, barków czy kolan zbyt mocno. Podnosząc z ziemi ciężki przedmiot, nie róbmy tego na wyprostowanych kolanach, bezpieczniej będzie gdy przykucniesz i dopiero wtedy powoli zaczniesz podnosić.
Niewesoła wiadomość związana z dbaniem o stawy skierowana tylko do kobiet: na co dzień zrezygnuj z wysokich obcasów. Wygodne obuwie na miękkiej podeszwie pomoże zachować ci zdrowe stawy. To poświęcenie może się w przyszłości opłacić.

 

stres stawy aktywność fizyczna rych bieganie

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 34 845 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 26 580 produktów w 199 kategoriach