34 845 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
26 580 produktów w 199 kategoriach

Źródło zdrowia i energii. Letnie owoce i ich właściwości

Źródło zdrowia i energii. Letnie owoce i ich właściwościŹródło zdrowia i energii. Letnie owoce i ich właściwości

Chociaż owoce powinniśmy jeść cały rok, to latem są one szczególnie wartościowe. Im większa różnorodność, tym lepiej – ważne jest, aby nie wpaść w monotonię, która nie sprzyja zdrowej diecie. Zróżnicowanie to klucz do zdrowotnego sukcesu. Natura najlepiej wie, czego nam potrzeba – sięganie po sezonowe warzywa i owoce może przynieść wiele dobrego.

Pomagają ugasić pragnienie, są źródłem witamin, mikroelementów, sycą, ułatwiają trawienie i łagodzą stres. Owoce są cenne dla prawidłowego funkcjonowanie całego naszego organizmu. Latem, ze względu na upały i zmienną pogodę, dieta powinna dostarczać nam wystarczającej ilości energii.

  • Jakie owoce są zdrowe?

  • Jakie owoce sezonowe?

Wakacyjne menu. Jedz i rośnij w siłę

Latem dobrze jest pamiętać o codziennym spożywaniu 5 porcji owoców lub warzyw, albo wyciśniętego z nich soku. Zawarte w nich naturalne witaminy i mikroelementy pomogą w zachowaniu zdrowia i dobrego samopoczucia na długie miesiące. Organizm nie potrafi magazynować wielu dobroczynnych składników. Jednym z nich są właśnie witaminy. Pełnią one ogromną rolę w budowaniu naszego dobrego samopoczucia i sprawnym funkcjonowaniu.

Idealnym przykładem będzie tutaj witamina C, którą najłatwiej przyswajamy w formie naturalnej, czyli zawartej w pożywieniu. W dodatku, codziennie jest wpłukiwana z naszego organizmu, usuwana wraz z moczem. Dlatego właśnie trzeba dostarczać ją regularnie. Żeby nie zabrakło ci witaminy C, staraj się codziennie, w równych odstępach czasowych spożywać:

  • Szklankę soku,
  • Jedno jabłko,
  • Albo garść suszonych owoców.

Oczywiście suszone są zalecane głównie w okresach chłodniejszych, latem staraj się sięgać po jak najświeższe owoce – te niedawno zerwane mają najwięcej cennych właściwości i witamin.

Dlaczego „sezonowe” znaczy „lepsze”?

Ponieważ Matka Natura tak dostosowała nasz organizm, że w danych porach roku ma on swoje potrzeby. Zmieniają się one wraz z naturalnym rytmem, upływem czasu. W gorące dni częściej chcemy pić, a sezonowe owoce i warzywa oferują nam właśnie to, czego potrzebujemy – np. gaszą pragnienie. Korzystaj z dobrodziejstw lata i sięgaj po nie przy każdej możliwej okazji.

Owoce, które szczególnie warto zjadać w okresie letnim:

  • Melony – źródło witaminy C, A (istotna dla skóry i układu immunologicznego), kwasu foliowego.
  • Arbuzy – im bardziej czerwone, tym lepsze. Mają w składzie likopen wzmacniający serce, błonnik poprawiający trawienie i usprawniający usuwanie toksyn z organizmu, a także cenne pektyny.
  • Owoce jagodowe – truskawki, jagody, porzeczki, maliny. Zawierają cenne antyoksydanty, które zapobiegają rozwojowi wolnych rodników. Jagody mają również antocyjany i flawonoidy, które wzmacniają wzrok.
odporność witaminy zdrowa dieta owoce sezonowe letnie owoce
Komentarze
Dodano: 18 Sierpień 2016
Autor: Grazynka
Ocena:
Ostatnio przysmakowały mi jagody i borówki, nawet wymysliłam przepis na lekkie ciasto bez pieczenia na upalne dni z owockami :D
Odpowiedź
Dodano: 03 Sierpień 2016
Autor: Milena
Ocena:
A ja specjalnie 2 lata temu założyłam własny ogródeczek z malinami, truskawkami i innymi, niestety jagody i arbuza muszę kupować :)
Odpowiedź
Dodano: 21 Lipiec 2016
Autor: arek
Ocena:
a mój typ to zdecydowanie arbuz, wcinam go na potęgę
Odpowiedź
Dodano: 14 Lipiec 2016
Autor: malwina
Ocena:
ja uwielbiam jagody takie świeże prosto z krzaczka, ale słyszałam ostatnio, że mogą się na nich znajdować pasożyty i że to może być bardzo niebezpieczne, jak się je je nieumyte
Odpowiedź

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 34 845 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 26 580 produktów w 199 kategoriach