44 403 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
36 889 produktów w 209 kategoriach

Zimowe smoothie – buduj swoją odporność z pysznymi koktajlami

Zimowe smoothie – buduj swoją odporność z pysznymi koktajlamiZimowe smoothie – buduj swoją odporność z pysznymi koktajlami
Smoothie to pyszny napój składający się ze zmiksowanych warzyw, owoców i odrobiny wody, lodu lub soku owocowego. Najlepiej smakuje kiedy jest gęsty, kremowy i mocno schłodzony. Tego typu koktajle to prawdziwa bomba witaminowa, więc warto po nie sięgać również zimą. Jakie smoothie sprawdzi się idealnie, kiedy nasza odporność jest wystawiana na wiele prób?
 

 

Z jakich owoców robić zimowe smoothie?

Podczas zimowych miesięcy mamy dostęp do o wiele mniejszej ilości różnych owoców niż latem. Nie oznacza to jednak, że w tym czasie nie da się przygotowywać smoothie w wielu smakach! Podstawą takich koktajli mogą być oczywiście banany, które są w sklepach przez cały rok. Świetnie sprawdzą się też cytrusy, czyli pomarańcze, mandarynki, grejpfruty, a nawet odrobina cytryny. Na sklepowych półkach bez problemu znajdziemy także kaki, kiwi oraz nasze polskie jabłka. Możemy rozejrzeć się też za mango albo ananasem. Jeżeli będziemy mieć ochotę na smoothie w letnich smakach to pomogą nam w tym mrożonki. Mrożone truskawki, maliny, jagody, jeżyny, wiśnie czy borówki świetnie się sprawdzą, kiedy nie mamy dostępu do świeżych owoców.

Zobacz także: Zimowe smoothie – z czego je zrobić?

Co dodać do smoothie, aby poprawić swoją odporność?

Jak zrobić smoothie, żeby było nie tylko pyszne, ale również wzmacniało naszą odporność? Odpowiedź na to pytanie jest prosta – wystarczy postawić na odpowiednie dodatki! Świetnie sprawdzą się nasiona chia, które będą nie tylko pysznym zagęstnikiem do każdego smoothie, ale także zawierają mnóstwo kwasów Omega-3 wzmacniających pracę mózgu, wapnia, magnezu, fosforu, manganu, białka i błonnika, poprawiającego pracę układu pokarmowego. Warto pamiętać, że większość naszej odporności pochodzi właśnie z jelit!

Szczególnie cennym dodatkiem do smoothie jest także spirulina, która zawiera bardzo rzadki kwas GLA doskonale wspierający układ odpornościowy i działający przeciwzapalnie. Na dodatek znajdziemy w niej mnóstwo łatwo przyswajalnego białka, żelazo, potas czy magnez. Ten składnik świetnie wspomaga pracę wątroby i ma właściwości antyalergiczne i detoksykujące. Spirulinę łączmy z owocami o intensywnym smaku np. ananasem, bo jej smak jest dość specyficzny i nie każdemu od razu przypadnie do gustu. Jednak dla jej właściwości zdrowotnych naprawdę warto ją spróbować!

Co jeszcze wzbogaci nasze owocowe smoothie? Oczywiście jagody Goi, które mają mnóstwo witaminy C, dzięki czemu wzmacniają odporność i działają przeciwzapalnie. Sięgnijmy też po amarantus ekspandowany, który wspomaga równowagę kwasowo-zasadową w organizmie, działa przeciwzapalnie oraz oczyszcza jelita. Świetnym dodatkiem jest również młody, zielony jęczmień, bo ma działanie przeciwzapalne i przeciwwirusowe. Zawiera w sobie tak dużo witamin i mikroelementów, że z powodzeniem można nazwać go prawdziwą bombą zdrowotną!

W zimowym smoothie świetnie sprawdzą się też przyprawy korzenne, które sprawią, że nawet chłodne smoothie będzie miało działanie rozgrzewające. Możemy również postawić na jedną przyprawę, jeżeli nie przepadamy za taką mieszanką np. cynamon, imbir, goździki, kardamon, kurkumę czy gałkę muszkatołową. Do dosładzania sprawdzi się idealnie miód, który naturalnie wspomaga organizm w walce z przeziębieniami i wzmacnia odporność.

Zobacz także: Koktajle smoothie - sprawdzone przepisy

Zimowe smoothie

Przepis na pyszne zimowe smoothie

Smoothie przygotowuje się bardzo szybko – potrzebujemy do tego tylko blendera oraz wybranych składników. W dosłownie kilka minut można mieć gotowy posiłek, który będzie nie tylko bardzo zdrowy i sycący, ale również pyszny. Tego typu koktajle świetnie sprawdzą się też do przemycania do posiłków mniej lubianych warzyw – w połączeniu ze słodkimi owocami ich smak będzie niewyczuwalny! Jakie przepisy na smoothie będą idealne podczas zimowych miesięcy?

Jabłkowo-bananowy miks z cynamonem

Do tego smoothie będziemy potrzebować 2 jabłka, 1 banana, kilka orzechów laskowych, 1 łyżkę rodzynek, 200 ml wody, 1/2 łyżeczki cynamonu oraz odrobinę soku z cytryny i miodu do smaku. Całość po zmiksowaniu będzie miała wyraźny posmak szarlotki (dzięki sporej ilości jabłek i dodatku cynamonu i rodzynek), ale jednocześnie będzie słodka i bardzo pożywna za sprawą banana i orzechów. Świetny przepis na dobre rozpoczęcie dnia!

Tropikalne smaki zimą

Podstawą tego przepisu jest ananas (ok. 150 g), 2 banany, odrobina soku z cytryny, 2 łyżki wiórków kokosowych oraz szczypta cynamonu. Całość można zblendować z 150 ml wody lub użyć do tego celu mleczka kokosowego, które dodatkowo wzbogaci smak koktajlu.

Jeżeli chcemy, żeby to smoothie było wyjątkowo zdrowe, to możemy dodać do niego 1/2 łyżeczki spiruliny. Duża zawartość ananasa oraz słodkiego banana powinna zneutralizować specyficzny posmak tego dodatku, a my nadal będziemy mogli cieszyć się świetnymi właściwościami zdrowotnymi spiruliny.

 

smoothie przepis smoothie jak zrobić smoothie smoothie na odporność

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 44 403 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 36 889 produktów w 209 kategoriach