37 102 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
32 703 produktów w 205 kategoriach

Zimowa dieta - co jeść zimą, aby skutecznie uzupełniać witaminy i minerały i unikać chorób?

Zimowa dieta - co jeść zimą, aby skutecznie uzupełniać witaminy i minerały i unikać chorób?Zimowa dieta - co jeść zimą, aby skutecznie uzupełniać witaminy i minerały i unikać chorób?

Zima to dla wielu okres przetrwania, wyczekiwania na letni czas. Objawia się to zarówno obniżeniem nastroju. poczuciem ciągłego zmęczenia i zmniejszeniem odporności na rozmaite infekcje. Aby skutecznie temu zapobiec i zaradzić takim konsekwencjom, warto pochylić się przede wszystkim nad swoim jadłospisem i dostosować go do aktualnej pory roku. Ten powinien bowiem różnić się od letniego, zarówno z uwagi na większy apetyt, który nam wówczas towarzyszy, jak i konieczność uzupełniania witamin i minerałów. Co zatem należy jeść, by w zdrowiu i dobrym samopoczuciu przetrwać zimę?

Zimowa dieta - dlaczego powinna być inna niż w czasie pozostałych pór roku?

Pojawia się pytanie, dlaczego zimowemu jadłospisowi mamy poświęcić większą uwagę i nanieść w nim zmiany? Wytłumaczenie jest bardzo proste. Mimo że zapotrzebowanie kaloryczne zimą się nie zmienia, rośnie potrzeba spożywania bardziej kalorycznych dań. Dzieje się tak wskutek obrony organizmu przed utratą ciepła i poświęcanej temu energii. Organizm dopomina się o wyrównanie bilansu cieplnego i sygnalizuje, że potrzebuje większej ilości energii, którą pozyskuje poprzez przyjmowane pożywienie.

  • Co jeść zimą?

Bardzo często pojawiające się zimą uczucie senności i zmęczenia, a także zmniejszona odporność na infekcje to bezpośredni skutek praktykowania niewłaściwej zimowej diety. Ta właściwie skomponowana powinna dodać energii, zapobiec przybieraniu na wadze, uregulować zapotrzebowanie na witaminy i minerały.

Odżywianie zimą - na co postawić, by odpowiednio zbilansować dietę?

Organizm zazwyczaj sam podpowiada, po co należy sięgnąć, by ustrzec go przed chorobami, gromadzeniem kilogramów i zapewnić dobre samopoczucie. Czasem wystarczy zwyczajne uzupełnienie poziomu żelaza, aby zniwelować pojawiające się zmęczenie. Żelazo można odnaleźć w produktach pełnoziarnistych, roślinach strączkowych, chudym mięsie, wątróbce.
Zimowa dieta powinna dostarczyć wiele witamin i minerałów, gdyż stanowią one skuteczną broń przed infekcjami i wirusami. W jadłospisie należy umieść produkty zawierające węglowodany złożone, będące źródłem bardzo cennej energii, uwalnianej stopniowo i systematycznie oraz białka - podstawowy budulec struktur organizmu. Szukając białka, sięgajmy po produkty z chudego mięsa drobiowego, wieprzowego, wołowego oraz ryb. Nie można zapomnieć o koniecznym unikaniu produktów zawierających tłuszcze zwierzęce oraz wszelkiego rodzaju fast foodów, słodyczy.

Dieta odchudzająca na zimę - jak powinien wyglądać dzienny jadłospis?

Zbilansowana zimowa dieta powinna zawierać codziennie spożywane pełnowartościowe śniadanie. Nie od dziś wiadomo, jak ważny to posiłek w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu, warto zatem zadbać, by był on energetyczny. Można postawić albo na mieszankę płatków z jogurtem, owocami i przyprawami, albo na omlet przygotowany na parze. Jeśli potrzebujemy zjeść pieczywo, to sięgajmy po ciemne, pełnoziarniste. Na drugie śniadanie można wybrać kanapkę, stawiając na chudą wędlinę i ser oraz dużą ilość warzyw (pomidor, sałata, rzodkiewka). Dobrym zamiennikiem może być także jogurt, sałatka warzywna. Kolejny posiłek - obiad, to jak wiadomo, najbardziej sycące pożywienie danego dnia. Powinniśmy dostarczyć organizmowi dużej ilości białka - najlepiej w chudym mięsie, gotowanym na parze lub pieczonym w folii. Do mięsa należy dodać dużą porcję warzyw. Zimowy jadłospis każdego dnia wieńczy kolacja, która powinna być przede wszystkim lekko strawna. Jeśli mimo tak przygotowanej dziennej diety, pomiędzy posiłkami odczuwamy głód, to można sobie pozwolić na drobną przekąskę. Najlepiej, gdy będzie to jakiś owoc - jabłko, gruszka, pomarańcza, winogrono.

odporność witaminy i minerały

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 37 102 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 32 703 produktów w 205 kategoriach