34 908 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
26 646 produktów w 199 kategoriach

Zielony jęczmień na odchudzanie. Jak stosować?

Zielony jęczmień na odchudzanie. Jak stosować?Zielony jęczmień na odchudzanie. Jak stosować?

Zdobywa coraz większą popularność jako suplement na odchudzanie, ponieważ stanowi świetne źródło składników mineralnych i witamin – witaminy C czy beta-karotenu (ma ich więcej niż cytryna i marchewka!). Sekretem jego wyszczuplającego działania jest wysoka zawartość błonnika, który działa jak „miotełka” dla naszego organizmu. Będzie pomocny w leczeniu wielu dolegliwości.

Młody zielony jęczmień cechuje się wysoką zwartością witamin. Ma silne działanie antyoksydacyjne, dlatego zalicza się do produktów zmniejszających ryzyko powstawania nowotworów. Jest prawdziwym bogactwem składników mineralnych i witamin, dlatego ma działanie przeciwwirusowe i przeciwzapalne. W zielonym jęczmieniu znajdziemy m.in.:

  • Na co zielony jęczmień?

  • Jak stosować zielony jęczmień?

  • Żelazo,
  • Wapń,
  • Cynk,
  • Magnez,
  • Witaminy z grupy B,
  • Witaminę C,
  • Witaminę E,
  • Beta-karoten.

Na tle innych roślin wyróżnia go obecność cennych aminokwasów, których ludzki organizm nie jest w stanie wyprodukować samodzielnie.

Działanie odchudzające

Poza składnikami mineralnymi i witaminami, zielony jęczmień jest bogatym źródłem błonnika pokarmowego. Chodzi tutaj o jego rozpuszczalną odmianę, który ma działanie obniżające stężenie cholesterolu we krwi, a także przyspieszające metabolizm tłuszczu w organizmie.

Poza błonnikiem rozpuszczalnym, w zielonym jęczmieniu są obecne takie jego nierozpuszczalne frakcje, mające równie dobre właściwości. Zmniejszają ryzyko powstania nowotworu jelita grubego oraz mają ogólnie korzystny wpływ na funkcjonowanie całego układu pokarmowego.

Zielony jęczmień nie jest rośliną jadalną w postaci surówek czy sałatek. Można zakupić go w formie rozdrobnionej trawy jęczmiennej lub sproszkowanego soku. Najlepszą opcją jest sproszkowany sok, ponieważ sposób produkcji takiego suplementu pozwala zachować jego cenne właściwości i są lepiej przyswajalne przez organizm.

Czy zielony jęczmień faktycznie przyczynia się do zmniejszenia masy ciała? Według badań naukowców – tak. Błonnik pokarmowy zawarty w tej roślinie zapewnia uczucie sytości na długo i opóźnia wypróżnianie żołądka, a także pobudza ruchy jelitowe, zapobiegając zaparciom. Oczywiście należy traktować go w kategorii skutecznego wspomagacza, nie zaś zastępstwo dla ruchu i zdrowej diety.

Inne właściwości

Poza działaniem odchudzającym, zielony jęczmień warto zażywać w przypadku leczenia owrzodzeń, trądziku, problemów ze stawami, przy stanach zapalnych, odkwaszaniu organizmu (przywraca równowagę kwasowo-zasadową), prewencji i leczeniu cukrzycy, chorób serca, bezsenności i nadciśnienia.

odchudzanie dieta zielony jęczmień błonnik pokarmowy działanie odchudzające
Komentarze
Dodano: 03 Wrzesień 2016
Autor: BeAta
Ocena:
Magda: radzę wypróbować obie metody. Wybierzesz tą, która dla Ciebie lepsza. Dla mnie osobiście picie koktajlu to koszmar i nie byłam w stanie tego zaakceptować.
Odpowiedź
Dodano: 22 Sierpień 2016
Autor: Magda
Ocena:
zielony jęczmień jest lepiej pić czy przyjmować w kapsułkach?
Odpowiedź

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 34 908 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 26 646 produktów w 199 kategoriach