32 986 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
25 070 produktów w 199 kategoriach

Zielona fasolka szparagowa: cechy prozdrowotne. Dlaczego warto ją jeść?

Zielona fasolka szparagowa: cechy prozdrowotne. Dlaczego warto ją jeść?Zielona fasolka szparagowa: cechy prozdrowotne. Dlaczego warto ją jeść?

Fasolka szparagowa jest odmianą fasoli zwykłej, która przywędrowała do Polski z ciepłych krajów Ameryki Południowej i Środkowej. Dziko roślina ta nie występuje na terenie naszego kraju. Chociaż została tu zawleczona, to nie przyjęła się na stałe w naszej florze. Jest jednak uprawiana z sukcesem a Polacy niezwykle ją lubią. A mają za co: moc witamin i elementów niezbędnych w diecie znajduje się właśnie w zielonej fasoli szparagowej.

  • Jakie właściwości ma zielona fasolka?

  • Jakie witaminy zawiera zielona fasolka?

 

Dieta z fasolką szparagową

Fasola szparagowa to jedno z najzdrowszych warzyw na świecie. Oprócz swoich właściwości prozdrowotnych, fasolka szparagowa zawiera również małe ilości kalorii – ok. 13-30 kcal na 100 gramów. Z tego względu polecana jest w zbilansowanej diecie dla osób odchudzających się, które potrzebują „zastrzyku” naturalnych witamin i mikro- oraz makroelementów.

Fasola szparagowa zawiera duże ilości błonnika pokarmowego – ok. 3g na 100 g. Dzięki temu organizm szybciej wchłania tłuszcze, a sam układ pokarmowy zostaje pobudzony do szybszego i sprawniejszego działania. Odkryto również, że błonnik może działać przeciwnowotworowo oraz wpływa na zmniejszenie „złego” cholesterolu.

 

Co znajdziemy w zielonej fasoli szparagowej

  • Witaminę A: poprawia wzrok, niezbędna dla prawidłowego widzenia; wpływa na właściwy rozwój kości i na prawidłowy wzrost; jest ważnym dla człowieka przeciwutleniaczem
  • Witaminę C: poprawia wchłanianie żelaza oraz pomaga w syntezie wielu związków w organizmie; znacznie poprawia odporność organizmu i chroni przed chorobami
  • Witaminę K: pomaga w krzepnięciu krwi
  • Witaminy z grupy B: spełniają w organizmie wiele niezwykle ważkich funkcji; oddziałują na układ nerwowy, poprawiają samopoczucie, stabilizują funkcje życiowe, odpowiadają za wzrost i prawidłowe funkcjonowanie wielu narządów
  • Potas: niezwykle ważny dla ośrodkowego układu nerwowego pomaga w przewodzeniu impulsów nerwowych
  • Żelazo: niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu, wchodzi w skład wielu enzymów i białek; niedobory żelaza powodują niedokrwistość
  • Magnez: odpowiada za wiele funkcji; pomaga w przesyłaniu impulsów nerwowych pomiędzy neuronami oraz jest składnikiem kości

 

Jak przygotować zieloną fasolkę?

Zieloną fasolkę szparagową przygotowuje się niezwykle prosto i szybko. Gotuje się ona zaledwie kilka minut. Najprostszym przepisem na ugotowanie fasoli jest po prostu zagotowanie jej w osolonej wodzie. Fasolkę wrzucamy do zimnej wody wcześniej dokładnie ją płucząc. Kiedy woda zacznie się gotować przykrywamy gar. Kiedy wyczujemy, że fasolka zmiękła wyjmujemy ją i od razu podajemy do jedzenia. Bardzo dobrze smakuje ze smażoną bułką tartą z masłem. Można ją dodawać do wielu dań: mięsnych, sałatek czy ze smakiem zjadać samą jedynie z niewielkimi dodatkami.

fasola fasolka szparagowa zielona fasola zielona fasolka szparagowac

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 32 986 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 25 070 produktów w 199 kategoriach