33 181 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
25 166 produktów w 199 kategoriach

Zdrowe, kolorowe i… tuczące? Owoce, których lepiej unikać przy odchudzaniu

Zdrowe, kolorowe i… tuczące? Owoce, których lepiej unikać przy odchudzaniuZdrowe, kolorowe i… tuczące? Owoce, których lepiej unikać przy odchudzaniu

Kojarzymy je raczej z dietetyczną przekąską, która na równi z owocami pomoże zadbać o piękną sylwetkę. Niestety, owoce nie zawsze wspomagają odchudzanie, a ich nadmierne spożycie może nawet powodować otyłość! Dlatego, zanim sięgniesz po jabłko, mandarynkę czy banana, sprawdź, czy na pewno warto i w jakich ilościach najlepiej je zjadać.

Dieta odchudzająca to nie przelewki. Im więcej kilogramów do zrzucenia, im mniej czasu, im większa motywacja – tym bardziej musimy zmodyfikować swoje nawyki żywieniowe i zastąpić wysokokaloryczne produkty tymi „fit”. Wiele osób z góry uznaje owoce za przynależące do kategorii „odchudzających”, jednak mimo znajdujących się w nich witamin, minerałów, wody, błonnika pokarmowego, zawierają w swoim składzie także cukry proste.

  • Które owoce tuczą?

  • Jakie owoce są kaloryczne?

Ogranicz cukry proste. Ostrożnie z owocami!

Owoc to taka smaczna i słodka alternatywa dla tuczących batoników, czekolad i lodów. Niestety – nie zawsze. Obecne w ich składzie cukry proste mogą być przyczyną wzrostu wagi ciała i wahań poziomu glukozy we krwi. Dzienne spożycie dla osoby dorosłej powinno wynosić 300 gramów owoców rozłożonych na 2 albo 3 porcje. Oto lista najbardziej kalorycznych owoców, po które na diecie lepiej sięgać tylko sporadycznie:

  1. Banany – 150 kcal w jednej sztuce,
  2. Winogrona – 400 kcal w ½ kg (tyle samo ma paczka chipsów…),
  3. Kokos – 354 kcal w 100 gramach,
  4. Daktyle – 280 kcal w 100 gramach,
  5. Awokado – 160 kcal w 100 gramach,
  6. Figi – 75 kcal w 100 gramach.

Trzeba uważać również na owoce suszone. Najbardziej kaloryczne są rodzynki (100 gram to prawie 300 kcal), a także suszone gruszki, ananas i mango. Także soki mogą przysporzyć problemów naszej figurze. Badania dowodzą, że zbyt duże ilości fruktozy „przeprogramowują” nasz organizm na produkowanie tłuszczu. Dlatego wypicie szklanki soku do śniadania nie będzie najlepszym pomysłem – organizm zacznie przerabiać na tłuszcz zarówno poranny posiłek, jak i kolejne, które zjemy w ciągu dnia. Oprócz tego, zbyt duże ilości cukru we krwi doprowadzają do niszczenia białek, które zostały spożyte wcześniej.

Dlatego, choć nie powinniśmy z owoców całkowicie rezygnować, to nie warto łączyć ich z normalnym jedzeniem, a już z pewnością trzeba wykluczyć ze swojej diety pasteryzowane soki owocowe. Zawsze są one dosładzane syropem glukozowo-fruktozowym.

Owoce z najmniejszą zawartością fruktozy, które można jeść na diecie odchudzającej:

  1. Śliwki,
  2. Poziomki,
  3. Porzeczki,
  4. Papaja,
  5. Maliny,
  6. Cytryna,
  7. Pomarańcze,
  8. Arbuz,
  9. Grejpfrut,
  10. Melon.
odchudzanie dieta owoce na diecie kaloryczne owoce tuczące owoce
Komentarze
Dodano: 11 Kwiecień 2016
Autor: Lena
Ocena:
Owoce na diecie sa bardzo ważne, nalezy zaznaczyć że zawartość kalorii jest może wysoka, ale są one inaczej tolerowane przez nasz organizm.
Odpowiedź

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 33 181 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 25 166 produktów w 199 kategoriach