34 845 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
26 580 produktów w 199 kategoriach

Zadbaj o zgrabne nogi na lato!

Zadbaj o zgrabne nogi na lato!Zadbaj o zgrabne nogi na lato!

Jędrne uda i pośladki to marzenie każdej kobiety. Z zachwytem i z zazdrością patrzymy na zgrabne kobiety prezentujące swoje wdzięki w spódnicach czy szortach. Aby uzyskać efekt zgrabnych i jędrnych nóg zawsze trzeba dopomóc naturze i wykonywać kilka niezbędnych ćwiczeń. Sporty, które bardzo dobrze modelują nogi to pływanie, step, jazda na rowerze, ale o zgrabny kształt nóg możemy zadać tez w domowym zaciszu.

  • Jak dbać o nogi?

  • Jakie ćwiczenia wykonywać na nogi?

Wiele kobiet jednak wzbrania się przed ćwiczeniami na nogi z obawy przed nadmiernym przyrostem masy mięśniowej. Jest wiele ćwiczeń na nogi, które nie skupiają się na modelowaniu i wzroście samych mięśni, aczkolwiek mięśnie zawsze podczas ćwiczeń są wzmacniane. Warto wiedzieć, że poprzez ćwiczenia poprawiające mięśnie nóg, ilość włókien mięśniowych wzrasta, oznacza to, że „wyrobiona” ilość włókien już samoistnie, bez ćwiczeń spala kalorie. Niewiele kobiet wie, że im większa ilość mięśni tym większej siły zużywa ciało na ich utrzymywanie. W nogach, szczególnie w udach znajdują się bardzo duże grupy mięśniowe, które podczas ćwiczeń powodują spore zmiany w naszym metabolizmie. Częstsza praca tych dużych grup mięśniowych powoduje szybsze spalanie kalorii.

Za pomocą zastawu ćwiczeń przedstawionego poniżej, możesz pozbyć się zbędnego tłuszczu, ujędrnić nogi i wzmocnić mięśnie nie obawiając się o wypracowanie niechcianej muskulatury.

  1. Do góry na palcach.
    Stajemy w lekkim rozkroku, następnie uginamy obydwa kolana jednocześnie odrywając pięty od podłogi i stając na palcach. Po chwili unosimy się do góry prostując kolana i opuszczamy pięty do podłogi. Wracamy po pozycji wyjściowej. Takie ćwiczenie powtarzamy 15 razy.
  2. Dotykaj piętami pośladki.
    Stań w lekkim rozkroku, ręce połóż na biodrach i energicznie, na przemian unoś nogi do tyłu tak aby twoje pięty dotykały pośladków.
    Ćwicz w ten sposób 2-3 minuty.
  3. Wymach nogą na leżąco.
    Połóż się na dywanie lub (najlepiej) na macie do ćwiczeń. Leżąc na prawym boku, unoś lewą nogę do kąta prostego a palce prostuj do sufitu. Wymachuj nogą od 10 do 20 razy. Następnie zmień stronę i połóż się na lewym boku. Odpocznij 30 sekund po czym wykonaj jeszcze dwie serie takich ćwiczeń.
  4. Marsz z podnoszeniem kolan .
    To ćwiczenie po wykonanych wcześniej trzech bardzo dobrze angażuje do pracy już rozgrzane, całe mięśnie nóg. Stań w lekkim rozkrok, ręce wyprostuj do przodu aby mieć je przed sobą. Następnie maszeruj, nie ruszając się z miejsca. Podnoś nogi, na przemian tak aby kolana sięgały poziomy twojego pasa.
    Maszeruj dynamicznie w ten sposób przez około 3-4 minuty.
  5. Unoszenie nóg w tył.
    Uklęknij na dywanie lub macie do ćwiczeń. Podeprzyj się z przodu rekami o podłogę. Kolejną ruchem jest uniesienie nogi do kąta prostego i zgięcie jej. Postaraj się utrzymać taką pozę, zanim twoja pięta dotknie pośladka. Powtarzaj ten ruch 20 razy następnie zmień nogę. Na obydwie nogi wykonaj po 3 serie.

Ćwiczenia wykonuj po kolei, regularnie 3-4 razy w tygodniu.

ćwiczenia zgrabne nogi ćwiczenia na zgrabne nogi jędrne nogi modelowanie nóg

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 34 845 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 26 580 produktów w 199 kategoriach