33 215 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
25 197 produktów w 199 kategoriach

Zaatakuj kilogramy na diecie Dukana!

Zaatakuj kilogramy na diecie Dukana!Zaatakuj kilogramy na diecie Dukana!

Dwa pierwsze etapy diety Dukana ukierunkowane są na utratę zbędnych kilogramów, natomiast celem dwóch kolejnych jest utrzymanie prawidłowej wagi. Brzmi rozsądnie? Tak, bowiem proces ten pozwala zapobiec efektowi jojo! Dieta protal, dieta Dukana, dieta proteinowa - wszystkie te określenia odnoszą się do jednej diety białkowej. Jest ona doskonałym rozwiązaniem dla osób, które dotychczas zrażały się do przestrzegania różnych diet po kilku dniach zmęczone liczeniem kalorii i doskwierającym odczuciem głodu. Choć nie istnieją restrykcyjne ograniczenia odnośnie porcji, pamiętajmy, iż tylko ścisłe przestrzeganie zasad diety zapisze się sukcesem w postaci zdrowej i upragnionej sylwetki.

  • Jak stosować dietę Dukana?

  • Jakie są fazy diety Dukana?

Faza I - atak

Celem tego etapu jest błyskawiczna utrata kilogramów, co wiąże się bezpośrednio z ograniczeniem dozwolonych do spożywania produktów. Podstawę wyżywienia stanowi chude mięso i nabiał, dla których charakterystyczna jest wysoka zawartość białka. Faza I trwa od 5-10 dni, nazywana jest okresem motywacyjnym z uwagi na to, iż w czasie 10 dni tracimy do 5 kilogramów, co sprawia, że jesteśmy pełni wiary w powodzenie diety.

Wykluczone są pokarmy spoza rozpiski, czyli cukry, skrobia, owoce i warzywa. Duże ułatwienie stanowi dowolność godzin spożywania posiłków. Wskazane jest komponowanie posiłków z poniższych ośmiu grup produktów:

  • konina, cielęcina, chude mięso wołowe,
  • wędzone, surowe, pieczone, bądź gotowane ryby,
  • owoce morza,
  • podroby,
  • jajka,
  • drób (oprócz gęsi i kaczek),
  • odtłuszczony nabiał,
  • kawa, herbata, herbaty owocowe, herbaty ziołowe, woda mineralna.

Faza II - naprzemienna

Faza druga powinna trwać do momentu, aż będziemy zadowoleni ze swojej sylwetki. Menu poszerza się o wymienione warzywa w formie surowej i gotowanej:

  • buraki, marchew, szparagi, szpinak, rzodkiewkę, sałatę, paprykę, ogórki, pomidory i grzyby.

Naprzemienność tego etapu związana jest ze stosowaniem samych produktów z fazy ataku, po czym spożywa się je wraz z warzywami.

Faza III - utrwalenie

Utrzymujemy osiągnięty cel. Czas trwania fazy utrwalającej zależy od ilości zgubionych kilogramów, w przeliczeniu, że dla utrwalenia utraty pojedynczego kilograma, należy przestrzegać tego etapu przez 10 dni, co wymaga od osoby odchudzającej się konsekwencji.
Poza spożywaniem produktów z fazy I i II, jeść wolno:

  • owoce (poza winogronami, czereśniami i bananami),
  • 40 g sera dziennie,
  • 2 kromki chleba pełnoziarnistego dziennie,
  • udziec jagnięcy,
  • produkty skrobiowe.

Faza IV - stabilizacja

Ostatni etap odpowiedzialny za utrzymanie szczupłej sylwetki oraz uniknięcie efektu jojo, najlepiej by trwał przez całe życie. Oczywiście nie zaszkodzi, gdy sporadycznie pozwolimy sobie na jakiś przysmak.
Śniadania powinny w dużej mierze składać się z nabiału, konieczne jest spożycie 3 łyżeczek otrębów owsianych każdego dnia, natomiast wykluczony jest cukier i słodycze.

odchudzanie dieta zdrowe odchudzanie dieta Białkowa dieta proteinowa dieta Dukana dieta protal
Komentarze
Dodano: 28 Wrzesień 2015
Autor: Luśka
Ocena:
Dukan to jakaś masakra, szybko się chudnie, ale wytrzymać z tym okropnym jedzeniem, to chyba nikt nie dałby rady, dlatego efekt jojo dopadł mnie niesłychanie szybko, niepotrzebnie się zdecydowałam na te wyrzeczenia, drugi raz tego błędu bym nie popełniła
Odpowiedź

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 33 215 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 25 197 produktów w 199 kategoriach