33 181 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
25 166 produktów w 199 kategoriach

Wygraj wymarzoną sylwetkę na diecie proteinowej!

Wygraj wymarzoną sylwetkę na diecie proteinowej!Wygraj wymarzoną sylwetkę na diecie proteinowej!

Dieta proteinowa to nie tylko sposób na długotrwałą redukcję wagi. Starannie przeprowadzona wybawi nas od rozstępów i cellulitu. Jak sugeruje już sama nazwa, spożywamy głównie białka. Stanowią one budulec m.in. kości, skóry i paznokci. Nadmiar białka jest usuwany z organizmu, zatem nie istnieje obawa, że dostarczymy go w nadmiarze.

  • Co to jest dieta proteinowa?

  • Jak wygląda dieta proteinowa?

Każdego dnia powinniśmy spożywać przynajmniej 1,5 l wody o niskiej zawartości soli mineralnych. Dieta wymaga od nas konsekwencji i dyscypliny, aczkolwiek trud zostanie nam wynagrodzony w formie trwałej utraty wagi.

Faza I uderzeniowa

Trwa pięć dni. Spożywamy ryby, drób ze zdjętą skórką, chude mięso (gotowane lub pieczone) oraz nabiał. Ocet chilli i musztarda pobudzą trawienie. Organizm przechodzi detoks, rezultaty nasuwają skojarzenie z głodówką, jednakże wielkim plusem, jaki wnosi w odchudzanie dieta proteinowa, jest brak odczucia głodu.

Produkty dozwolone:

  • Cielęcina, z której odcięto tłuszcz, wołowina (poza antrykotem i rozbratlem), drób ( poza gęsią i kaczką, bez skórki), podroby z tych mięs, chude wędliny do 4% tłuszczu.
  • Ryby, homary, ostrygi, krewetki i kraby.
  • Jajka.
  • Odtłuszczone twarożki, jogurty i serki homogenizowane naturalne.
  • Nisko mineralizowana woda niegazowana, kawa, herbata czarna i owocowa, napoje niegazowane.
  • Musztarda, szczypta soli, sok z cytryny, ogórki korniszony.
  • Słodzik.

Faza II – równomierny rytm utraty wagi

Dieta proteinowa w tej fazie polega na spożywaniu przez 5 dni protein, na przemian z 5 dniami w czasie, których jemy tylko warzywa. Etap trwa do momentu uzyskania upragnionej wagi.

  • Pokarmy ujęte w fazie I.
  • Warzywa surowe i gotowane, za wyjątkiem: soczewicy, kukurydzy, zielonego groszku, fasoli, kartofli, grochu, karczochów i ryż.

Faza III – utrwalenie

Aby dieta proteinowa przyniosła trwałe rezultaty konieczne jest utrzymanie osiągniętej wagi. Każdy utracony kilogram wymaga 10 dni fazy III, np. redukcji wagi o 3 kg powinno towarzyszyć 30 dni fazy utrwalenia. Czas ten nie tylko chroni przed efektem Jo-Jo, ale i pozwala wyrobić sobie zdrowe nawyki żywieniowe.

  • Pokarmy ujęte w fazie I i II.
  • Owoce, oprócz bananów, czereśni i winogron.
  • Kilka plasterków sera żółtego.
  • 2 kromki pełnoziarnistego pieczywa na dzień.
  • Makaron, ryż, ziemniaki – 2 porcje tygodniowo wybranego produktu.
  • Możemy zjeść wykwintne danie w towarzystwie kieliszka czerwonego wina i przystawki do 2 razy w tygodniu, co później wymaga stosowania przez 1 dzień I fazy diety proteinowej.

Faza IV – ostateczna stabilizacja

Faza IV powinna służyć nam przez całe życie. Co tydzień warto powracać do jadłospisu z I fazy diety, a na co dzień powinniśmy pielęgnować zdrowe nawyki żywieniowe. Unikajmy napojów gazowanych, słodyczy, fast food omijajmy szerokim łukiem.

odchudzanie skuteczna dieta dieta redukcyjna redukcja wagi dieta Białkowa dieta proteinowa dieta Dukana

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 33 181 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 25 166 produktów w 199 kategoriach