34 890 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
26 646 produktów w 199 kategoriach

Witaminki dla chłopczyka i dziewczynki! Sprawdź, których witamin potrzebuje Twoje dziecko!

Witaminki dla chłopczyka i dziewczynki! Sprawdź, których witamin potrzebuje Twoje dziecko!Witaminki dla chłopczyka i dziewczynki! Sprawdź, których witamin potrzebuje Twoje dziecko!

Podniebienie malucha to niezapisana biała kartka i tylko od rodziców zależy co na nią trafi. Produkty zdrowe i bogate w witaminy niewątpliwie wpłyną pozytywnie na stan zdrowia malucha i jego rozwój. Właściwy sposób odżywiania zawsze przynosi korzyści. Odpowiednia dieta zapewni maluchowi energię na cały dzień zabaw czy nauki oraz pozwoli mu na niezakłócone chorobami odkrywanie świata. Dlaczego warto jeść pokarmy bogate w witaminy, w jakich produktach je znajdziemy i czym tak naprawdę są witaminy?

  • Jakie witaminy dla dzieci?

  • Gdzie znajdziemy witaminę D?

Witaminy to nic innego jak związki organiczne występujące w pożywieniu w niewielkich ilościach ale bardzo potrzebne organizmowi do prawidłowego funkcjonowania. Brak witamin przynosi same szkody natomiast ich nadmiar nie przynosi korzyści, a może bardzo utrudnić życie. Poszczególne witaminy wpływają na stan zdrowia dziecka i warunkują przebieg wielu zachodzących w młodym organizmie procesów. Odpowiadają za budowę i funkcjonowanie kości witamina D), pracę układu nerwowego (witaminy z grupy B), pomagają w procesach krwiotwórczych (kwas foliowy i witaminy z grupy B), wpływają na stan skóry i dobry wzrok ( witaminy A i E), pozwalają krzepnąć krwi (witamina K), poprawiają naszą odporność ( witamina D i C).

Gdzie znajdziemy większość witamin potrzebnych naszym dzieciom? Wystarczy rozejrzeć się dookoła, jeśli mamy ogród sprawa jest bardzo prosta, jeśli nie wybierajmy sklepy gdzie możemy kupić świeże warzywa i owoce oraz naturalne soki. Zimową alternatywą na półki pełne witaminowych przysmaków są przetwory, których proces powstawania nie niszczy witamin. Doskonałe jest także zamrażanie, witaminy mają się wówczas dobrze i nie tracą swych właściwości. Jeśli sami nie robimy zimowych zapasów, zwracajmy uwagę na etykiety kupowanych soków, dżemów czy przecierów tak aby nie zawierały konserwantów czy barwników.

Gdzie znajdziemy najpotrzebniejszy dla naszych dzieci komplet witamin? Oto szczegółowa lista:

  • Witamina A – to nic innego jak karoten i retinol, znajduje się w produktach mlecznych, maśle, jajach, rybach, czerwonej papryce, szczypiorku, szpinaku, kalarepie, sałacie, marchwi, pietruszce czy botwinie.
  • Witamina D -  znajduje się w tranie, maśle, śmietanie, morskich rybach, jajach czy wątróbce.
  • Witamina E – to przede wszystkim zielone warzywa, kiełki zbóż, mięso i masło, orzechy, migdały, pomidory, porzeczki, morele, brzoskwinie.
  • Witamina K – znajduje się w kalafiorze, kapuście, ziemniakach, truskawkach, sałacie, pomidorach i szpinaku.

Wszystkie te witaminy rozpuszczalne są w tłuszczach.

  • Witaminy z grupy B – to szeroka grupa witamin zawarta w mięsie, mące, kaszach, drożdżach, mleku, rybach,  jajach, serach, fasoli, grochu, kapuście, ziemniakach czy marchwi.
  • Witamina C – zawarta jest przede wszystkim w warzywach i owocach takich jak czerwona papryka, brukselka, szpinak, kapusta, cytrusy, aronia, dzika róża, porzeczki, truskawki, maliny, jagody, kalarepa.

W codziennym dostarczaniu do organizmu dziecka witamin nie liczy się ilość, więcej w tym przypadku nie oznacza lepiej, ale jakość. Witaminy znajdują się prawie we wszystkim co je twoje dziecko lub co może zacząć jadać. Wybór jest bardzo szeroki.

witaminy witaminy dla dzieci dieta bogata w witaminy

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 34 890 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 26 646 produktów w 199 kategoriach