35 137 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
26 697 produktów w 199 kategoriach

Warzywa i owoce - witaminy dla serca.

Warzywa i owoce -  witaminy dla serca.Warzywa i owoce - witaminy dla serca.

Serce bije nie tylko dla drugiej osoby ale przede wszystkim dla nas. Nasz najważniejszy organ zasługuje na specjalne traktowanie. Skoro potrafimy poświęcać się dla innych zróbmy też coś dla siebie.

Każdemu z nas powinno zależeć na tym żeby jak najdłużej cieszyć się zdrowiem. Niewątpliwie ruch, unikanie używek i zdrowy tryb życia mają duży wpływ na nasze prawidłowe funkcjonowanie. Ważnym czynnikiem zdrowego odżywiania jest obecność w naszej diecie owoców i warzyw. O ich zbawiennym wpływie na nasze zdrowie nikomu nie trzeba przypominać a jednak, nawet wśród znajomych mamy sporą grupę ludzi, zwłaszcza mężczyzn, którzy zamiast witamin z  owoców i warzyw wolą organizmowi dostarczać pustych kalorii. Wśród mężczyzn panuje przekonanie, że prawdziwy facet musi zjeść porządny kawał mięsa  a nie będzie zapychał się „sałatą”.

  • Jak dbać o serce?

  • Jakie warzywa i owoce wspomagają pracę serca?

Jeśli nastała moda na uprawianie aktywności fizycznej, a w każdym większym mieście w Polsce kluby fitness i siłownie wyrastają jak grzyby po deszczu, to może także nastać moda na spożywanie owoców i warzyw, przynajmniej 3  razy w tygodniu.  Należy pamiętać, że owoce i warzywa, zazwyczaj w nieprzetworzonej formie są  źródłem składników, potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. 

Najważniejszym czynnikiem przemawiającym za tym aby do codziennej diety wprowadzać warzywa i owoce jest wpływ na utrzymanie dobrego stanu tętnic. Beta - karoten zawarty m.in. w marchewce, dyni, koperku, natce pietruszki, szpinaku oraz brzoskwini, moreli, melonie czy śliwce w znacznym stopniu zmniejszają ryzyko zawału serca o kilkadziesiąt procent, chroniąc jednocześnie przed udarem. Po owoce i warzywa powinny sięgać nie tylko osoby, które chcą się ustrzec problemów z sercem ale także te, które już te kłopoty mają. Hamują ich rozwój,  nie pozwalając na rozprzestrzenienie się.

Warzywa i owoce to źródło błonnika pokarmowego, są bogate w sole mineralne i witaminy. Doskonale wpływają na regulacje przemiany materii, w znacznym stopniu zapobiegają chorobom układu naczyniowo-sercowego. Antyoksydanty obecne w owocach i warzywach w znacznym stopniu wpływają na zmniejszenie stanów zapalnych związanych z chorobami serca. Błonnik, którego bogactwem są owoce i warzywa wpływa zbawiennie na organizm, zmniejszając między innymi ryzyko chorób serca. Na rynku jest mnóstwo produktów, reklamujących się jako skuteczne w walce z chorobami serca, pewnie większość z nich ma dobre działanie ale my tą walkę możemy wspomóc właśnie dzięki jedzeniu codziennej porcji  owoców i warzyw. 

Czy jesteś mężczyzną czy kobietą,  młodym czy starym spożywanie codziennie porcji owoców i warzyw niweluje ryzyko rozwoju chorób  serca, obniża cholesterol, ograniczając wystąpienie zatorów w żyłach. Włączenie do naszej diety owoców i warzyw jest niezbędne do kształtowania zdrowych nawyków i utrzymania naszego organizmu w dobrym stanie.

Na szczęście dawne czasy się skończyły i teraz mamy pełen dostęp do wszystkich owoców i warzyw, a od ich odmian i smaków może zakręcić się w głowie, korzystajmy z tego dobrodziejstwa, jednocześnie pomagając naszemu sercu funkcjonować prawidłowo, aby kochało i było kochane.

witaminy dieta zawał problemy z sercem zdrowy tryb życia
Komentarze
Dodano: 18 Kwiecień 2016
Autor: Jola
Ocena:
Dieta uboga w owoce i warzywa źle wpływa na wszystkie układy nie tylko krążenia.
Odpowiedź

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 35 137 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 26 697 produktów w 199 kategoriach