34 845 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
26 580 produktów w 199 kategoriach

W jaki sposób uniknąć chorób w czasie wakacji? Oto 6 sposobów na udany urlop.

W jaki sposób uniknąć chorób w czasie wakacji? Oto 6 sposobów na udany urlop.W jaki sposób uniknąć chorób w czasie wakacji? Oto 6 sposobów na udany urlop.

Jeśli jeszcze nie wyjechałeś na wakacje to zapewne zaraz to zrobisz. Urlop to wspaniała i jedyna okazja żeby zapomnieć o pracy, stresie i wszystkich trapiących problemach. Niestety, w czasie letniego wypoczynku zdarzają się nam przytrafić problemy zdrowotne – biegunka, zatrucia, odwodnienie, poparzenia słoneczne, ukąszenia owadów. My podpowiadamy jak w pełni wykorzystać urlop i zabezpieczyć się przed różnymi chorobami.

  • Jak mieć udany urlop?

  • Jak radzić sobie z chorobą lokomocyjną?

6 sposobów na zdrowie podczas wakacji:

  1. Choroba lokomocyjna.
    Aby cieszyć się wakacyjnym nadmorskim lub górskim klimatem najpierw trzeba w te miejsca dojechać. Jeśli cierpisz na chorobę lokomocyjną, w aptece znajdziesz sporo środków, które łagodzą dolegliwości podczas podróży. Jednak po większości z nich możesz być senny czy mieć zaburzenia widzenia. Dlatego wypróbuj imbir – sprawdzony, naturalny produkt na lokomocję. Imbir zapobiega zawrotom głowy i nudnościom. Zanim siądziesz do samochodu lub pociągu wypij imbirową herbatkę. Możesz też sięgnąć po przekąskę z magnezem np. zjeść garść orzechów lub kilka kostek gorzej czekolady – produkty te dobrze ukajają nerwy.
  2. Biegunka.
    Według szacunków aż 25 proc. turystów cierpi z powodu biegunki. Liczne bakterie i wirusy znajdujące się w pokarmach mogą znacznie popsuć kilka dni urlopowych. Nie tylko w tropikach może cię dopaść biegunka. Zatrucie pokarmowe może zdarzyć się dosłownie wszędzie. Dlatego jeśli masz wrażliwy żołądek, przed wyjazdem zacznij przyjmować probiotyki. Dzięki nim wzmocnisz florę bakteryjną jelit, a ryzyko wystąpienia problemów żołądkowych zminimalizujesz do minimum. Probiotyki także zabierz ze sobą na wyjazd.
  3. Jet lag.
    Powietrze w samolocie jest bardzo suche. W czasie lotu (zwłaszcza długiego) bardzo łatwo doprowadzić organizm do odwodnienia. Powinno się pic 200 ml wody w czasie każdej godziny podróży. Jeżeli będziesz tego przestrzegał, po wylądowaniu będziesz czuł się dobrze i unikniesz jet lag czyli zmęczenia spowodowanego przez zmianę strefy czasowej. Spożycie odpowiednich posiłków również ma wpływ na to jakie będzie twoje samopoczucie po wylądowaniu. Jeżeli po przylocie odczuwasz jednak zmęczenie powinieneś zjeść posiłek zawierający tryptofan – to aminokwas, dzięki któremu wzrasta produkcja serotoniny ułatwiającej zasypianie. Jeżeli nie masz czasu na spanie i potrzebujesz więcej energii, zjedź danie bogate w białko np. omlet warzywny.
  4. Zakrzepica.
    Jeśli przed tobą długa podróż samolotem, pociągiem bądź autem warto wcześniej pomyśleć o krążeniu w nogach. Siedzenie przed długi czas negatywnie wpływa na stan żył i może doprowadzić do zakrzepicy. Brak ruchu i suche powietrze sprawiają, że przepływ krwi nie odbywa się prawidłowo. Nogi bolą i puchną, a w żyłach mogą powstać zatory. Można temu zapobiec i spożywać (kilka tygodni przed podróżą) tłuste ryby zawierające nienasycone kwasy tłuszczowe. W trakcie lotu staraj się robić krótkie przerwy i przejść się do toalety, tak samo w pociągu, a gdy podróżujesz samochodem rób koniecznie przystanki na stacjach benzynowych i postaraj się zrobić kilka pieszych kółek po parkingu. Zawsze pamiętaj o piciu wody, która daje gwarancję zdrowia podczas podróży.
  5. Oparzenia słoneczne.
    Oparzeń słonecznych bardzo łatwo się nabawić, gdyż jesteśmy tak bardzo spragnieni słonecznego ciepła, że często zapominany o odpowiedniej ochronie. Wówczas na ciele pojawiają się piekące zaczerwienienia, które po kilku dniach schodzą płatami. Dlatego przed wyjazdem warto zadbać o skórę i spożywać np. orzechy brazylijskie bogate w selen, który chroni naskórek przed zniszczeniami wywołanymi przez słońce. Dodatkowo jeżeli pragniesz, aby twoja opalenizna nabrała pięknego brązowego kolorytu, twoja dieta powinna zawierać beta – karoten, luteinę oraz likopen, które także zabezpieczają skórę przed promieniami słonecznymi. Poza tym jedz dużo owoców i warzyw, a szczególnie pomidorów, szpinaku i marchwi. Możesz się również wspomóc suplementami diety z selenem czy beta – karotenem.
  6. Ukąszenia.
    Na każdy wyjazd warto spakować do walizki środek z repelentem na insekty. Dzięki temu unikniesz ukąszeń i nieprzyjemnego swędzenia skóry. Warto mieć też ze sobą środek łagodzący zaczerwienienia. Na świąd przydatny jest olejek z drzewa herbacianego lub olejek lawendowy.

Bezpiecznej podróży!

 

ochrona zakrzepica biegunka poparzenia zdrowie na wakacjach lokomocja ukąrzenia
Komentarze
Dodano: 11 Lipiec 2016
Autor: kamila
Ocena:
ja mam nadwrażliwy żołądek, dlatego bardzo muszę pilnować tego co jem, ale daję radę, po prostu nie kupuję świństwa wysokoprzetworzonego i z niewiadomego źródła
Odpowiedź
Dodano: 19 Maj 2016
Autor: Magda
Ocena:
Ja latem jadę do Francji odwiedzić siostrę autokarem i dobrze, że zajrzałam do artykułu, bo nie pomyślałam o zakrzepicy, a to poważny problem.
Odpowiedź

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 34 845 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 26 580 produktów w 199 kategoriach