33 112 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
25 153 produktów w 199 kategoriach

Uzupełniamy niedobory witamin. Sposoby na wiosenne przesilenie

Uzupełniamy niedobory witamin. Sposoby na wiosenne przesilenieUzupełniamy niedobory witamin. Sposoby na wiosenne przesilenie

Wiosenne przesilenie dopada wiele osób. Zanim nadejdą cieplejsze dni, organizm zwykle musi poradzić sobie ze spadkiem dobrego samopoczucia, niedoborami witamin i mikroelementów, słabą odpornością i… zwiększonym apetytem. Skąd chęć ciągłego podjadania? Jak uzupełnić pozimowe braki w organizmie?

Organizm domaga się w tym okresie większych ilości jedzenia, ponieważ stara się walczyć z zarazkami, dlatego próbuje zgromadzić jak najwięcej energii do pracy w „nowych warunkach”. Niektórzy z nas odczuwają wiosenne przesilenie bardziej, drudzy mniej. Ciało przestawia się wówczas na nowy sezon, jesteśmy nieco bardziej osłabieni, dlatego tak wielu z nas dopadają wiosenne przeziębienia i infekcje.

  • Co na brak energii?

  • Co na wiosenne przesilenie?

Witaminy, które należy uzupełnić

Tzw. „druga fala zachorowań” trwa w marcu i kwietniu, kiedy to świat budzi się do życia, a wraz z nim – niestety także liczne wirusy i bakterie. Czyhają na nas na każdym kroku. Chwila nieuwagi, spadek odporności i… dopada nas choroba. Jest na to sposób! Jeżeli organizm będzie dobrze odżywiony, tym skuteczniej obroni się przed zarazkami i wirusami.

Niedobory wynikające z niewłaściwej diety są dużym ułatwieniem dla bakterii próbujących przeniknąć do naszego ciała. W ten sposób łatwo o stan zapalny. Trzeba więc wzmocnić swoją barierę ochronną i uzupełnić niedobory, zwłaszcza w te istotne dla podnoszenia odporności składniki:

  • Cynk,
  • Witamina D,
  • Żelazo,
  • Witaminy A, C, E,
  • Nienasycone kwasy tłuszczowe.

Na talerzach muszą jak najczęściej gościć ryby bogate w omega-3, warzywa surowe i kwaszone, mięso, pestki dyni, jaja, a także produkty będące naturalnymi antybiotykami: rzeżucha, cebula, chrzan i czosnek. Urozmaicą smak potraw  i jednocześnie podniosą odporność.

Jedząc warzywa i owoce należy zwrócić uwagę, aby były to produkty świeże. Części z nich nie warto obierać, ponieważ to właśnie pod skórką jest najwięcej cennych składników. Myjemy je przed pokrojeniem i siekaniem, ponieważ moczenie ich po rozdrobnieniu powoduje utratę witamin i minerałów. Najlepszymi sposobami przygotowania jeśli chodzi o obróbkę termiczną, jest ich duszenie i gotowanie na parze.

Korzystaj ze słońca i zacznij się ruszać!

Poza wprowadzeniem właściwej diety, na wiosenne przesilenie pomaga również większa dawka aktywności fizycznej. Spadek formy i nastroju zlikwidują ćwiczenia fizyczne, które doskonale przywracają równowagę w organizmie. Jeśli nie jesteś fanem sportu, zacznij więcej spacerować, wskocz na rower. Ważne, aby dotlenić organizm i rozprostować kości.

odporność witaminy i minerały infekcje niedobory witamin wiosenne przesilenie

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 33 112 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 25 153 produktów w 199 kategoriach