32 986 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
25 070 produktów w 199 kategoriach

Tylko 4 minuty ćwiczeń - Trening Tabata. Sprawdź na czym polega.

Tylko 4 minuty ćwiczeń - Trening Tabata. Sprawdź na czym polega.Tylko 4 minuty ćwiczeń - Trening Tabata. Sprawdź na czym polega.

Krótki trening dający wymarzony efekty pięknej sylwetki? Tak to jest możliwe, a to dzięki metodzie, którą w 1996 roku wymyślił pewien Japończyk współpracujący ze sportowcami przygotowującymi się do Olimpiady w Tokio. Opracowany przez niego trening przeznaczony jest nie tylko dla sportowców ale także dla amatorów, którzy chcą poprawić swoją kondycję.

Na czym polega trening Tabata?

Przed wszystkim znacznie poprawia wydolność tlenową i beztlenową w porównaniu do ćwiczeń o umiarkowanej intensywności. Według trenerów fitness trening o wysokiej intensywności skutecznie spala tkankę tłuszczową i usprawnia pracę metabolizmu. Krótkie, ale bardzo energiczne ćwiczenia pozwalają na szybsze spalanie tłuszczu niż zwykle ćwiczenia aerobowe. Jest to możliwe gdyż po zakończeniu takiego treningu, nasz metabolizm kwasów tłuszczowych jest znacznie podwyższony i jego wysoki poziom utrzymuje się przez dłuższy czas (nawet kilkanaście godzin). Wówczas choć już nie ćwiczymy, nasza tkanka tłuszczowa nadal jest spalana. Dlatego mamy świetną okazję, aby schudnąć i polepszyć kondycję.

  • Co to jest trening tabata?

  • Na czym polega trening tabata?

4 minuty do perfekcji?

Tak, tylko 4 minuty trwa trening Tabata. Ćwiczymy przez 20 sekund, a przez 10 odpoczywamy. Wykonujemy 8 takich serii. W ciągu tych 20 sekund możliwie najintensywniej powtarzamy dane ćwiczenie. Bardzo ważny jest tutaj dobór ćwiczenia, które powinno angażować do pracy jak najwięcej mięśni. Trening można wykonywać na siłowni jak również w domowym zaciszu. Oczywiście przed treningiem należy zająć się lekką rozgrzewką, aby uniknąć zakwasów – zalecamy 5 min. rozgrzewki i 5 min. ćwiczeń rozluźniających.

Jakie wykonywać ćwiczenia?

Najlepsze będą pompki, przysiady, skakanka, jazda na rowerku stacjonarnym, bieg bokserski w miejscu.

Sto procent możliwości.

Główną zasadą treningu Tabata jest danie z siebie 100 proc. Ćwiczenia muszą być wykonywane na maxa. Przez te 20 sekund nie zwalniamy tempa, nie możemy się oszczędzać, nie wydłużamy sobie odpoczynku, skupiamy się na ćwiczeniach i na ich intensywności. Musimy koniecznie kontrolować czas, najlepiej za pomocą timera. Jeżeli po 8 rundach nie odczuwasz zmęczenia to znaczy, że nie przyłożyłeś się należycie. Po 8 rundach masz być zmęczony i nie mieć już ochoty na dalszy trening – wtedy Tabata zostanie wykonana jak należy.

Należy pamiętać, że ze względu na intensywność ćwiczeń nie powinno się stosować innych metod treningowych. Tabatę dla początkujących należy wykonywać 3 razy w tygodniu. Jednak trening ten nie powinny raczej stosować osoby z problemami układu krążenia, o niskiej wydolności, a także osoby o zbyt słabej kondycji.

Generalnie trening Tabata naprawdę warto spróbować i samemu się przekonać czy ćwiczenia tego typu nam odpowiadają, bo efekty na pewno będą!

 

mięśnie ciało aktywność fizyczna ćwiczenia sylwetka kondycja trening Tabata
Komentarze
Dodano: 11 Sierpień 2016
Autor: Beatka
Ocena:
OOOO fajny ten trening tabata, nie slyszałam o nim, ale chyba wypróbuje. Jedno pytanie, czy w ciągu jegnego treningu można wykonać kilka rodzajów ćwiczeń czy przez te 4 minuty nalezy wykonywać jedno?
Odpowiedź

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 32 986 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 25 070 produktów w 199 kategoriach