33 112 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
25 153 produktów w 199 kategoriach

Tych błędów nigdy nie popełniaj w odchudzaniu !

Tych błędów nigdy nie popełniaj w odchudzaniu !Tych błędów nigdy nie popełniaj w odchudzaniu !

Wiele osób, zwłaszcza kobiet sięga po dietę odchudzającą z myślą, że będzie ona pomocna i pozwoli zrzucić kilka zbędnych kilogramów. Aby jednak nasze plany odchudzania były udane i nas nie zawiodły, konieczny jest pomysł na dietę i unikanie kilku podstawowych błędów.

Plan odchudzania

  • Jakich błędów nie popełniać przy odchudzaniu?

  • Co stosować przy odchudzaniu?

Nie wystarczy postanowienie – „od jutra zaczynam”. Konieczny jest konkretny plan diety. Jest ona dostosowywana zawsze do płci danej osoby, jej wieku, stanu zdrowia, wagi początkowej oraz wagi docelowej jaką chce osiągnąć. Tylko wtedy nasze postanowienie się spełni, jeżeli ustalimy ścisły plan. Może nam w tym pomóc fachowa pomoc dietetyka. Można również zapytać o poradę na stronach internetowych poświęconych tematyce odchudzania.

Konkretny i realny cel

Trzeba liczyć się z tym, że całej nadwagi nie zrzucimy w jedne tydzień lub miesiąc. Skuteczna dieta dająca długotrwałe efekty jest dietą długotrwałą trwająca co najmniej kilka miesięcy. Należy wyznaczyć sobie realny cel, np. chudnięcie 1-2 kilogramów miesięcznie. Jeżeli postanowimy, że w ciągu miesiąca schudniemy 7 kilogramów a nie uda nam się osiągnąć takiego rezultatu, szybko się zniechęcimy.

Głodówka to nie dieta

W dobrej diecie ważne jest, że nasz organizm otrzymuje wszystkie potrzebne składniki, a nie jest głodzony. Jeżeli radykalnie ograniczymy naszą dietę i na przykład będziemy jeść dwa liście sałaty i plasterek wędliny, wówczas efekty będą krótkotrwałe. Tym bardziej, jeżeli po zakończonej diecie wrócimy do dotychczasowych nawyków żywieniowych.

Monotonia

Dobra dieta, to dieta zróżnicowana. Tylko wtedy będzie ona w pełni zaspokajać potrzeby naszego organizmu nie wyniszczając go zmianą żywienia. Należy o tym pamiętać wybierając dietę.

Suplementy diety

Jest ich bardzo dużo na rynku i obiecują cuda. Trzeba jednak pamiętać, że ich łykanie nie wystarczy, aby schudnąć. Ważne jest, aby połączyć dwa element: dietę, aktywność fizyczną. Suplementy diety mogą być dodatkiem, jednak nie są one wymagane do osiągnięcia pozytywnych efektów.

Podjadanie

Dieta dzienna powinna składać się z pięciu posiłków zjadanych w równych odstępach czasowych. Podjadanie między nimi jest głównym powodem, dlaczego nasza waga stoi w miejscu. Jeżeli bardzo chcemy już coś przekąsić warto sięgnąć po zdrowe przekąski: orzechy, owoce, warzywa.

Brak aktywności fizycznej

Sama zmiana nawyków żywieniowych nie przyniesie takich efektów jak ćwiczenia. Pozwalają one spalić szybciej zapasy tłuszczu, a to oznacza smuklejszą sylwetkę i zgrabną figurę.

Brak śniadania

Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. Dostarcza ono energii na cały dzień. Rezygnując z niego, z pewnością odczujemy tego skutki w ciągu dnia.

Porównywanie się z innymi

Każdy jest inny i dlatego dieta powinna być dobierana indywidualnie. Z tego samego powodu nie można sugerować się ty, że nasza koleżanka schudła w miesiąc 5 kilogramów a my tylko 3. Tego typu porównania szybko mogą zniechęcić nas w naszym postanowieniu.

odchudzanie dieta skuteczna dieta błędy w odchudzaniu czego unikać w diecie

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 33 112 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 25 153 produktów w 199 kategoriach