34 845 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
26 580 produktów w 199 kategoriach

Trenujesz? Pamiętaj o regeneracji mięśni!

Trenujesz? Pamiętaj o regeneracji mięśni!Trenujesz? Pamiętaj o regeneracji mięśni!

Wśród osób rozpoczynających swoją przygodę z treningiem siłowym, najczęściej popełnianym błędem jest pomijanie istotnego elementu, czyli regeneracji mięśni. Zaniedbanie tego czynnika może dawać skutek odwrotny do zamierzonego. Bardzo szybko możemy nabawić się w tej sposób kontuzji, co tylko ograniczy nasze możliwości i sprawi, że droga do wymarzonej sylwetki będzie się dłużyć.

  • Jak regenerować mięśnie?

  • Czy robić przerwy w treningach?

Podstawą do ignorowania regeneracji wśród wielu osób jest przede wszystkim oczekiwanie niesamowitych efektów w bardzo krótkim czasie. Dlatego tak wielu „początkujących” biegnie na siłownię każdego dnia, nie zważając na konieczność zregenerowania organizmu. Zapominają przy tym, że proces budowania doskonałej sylwetki do zajęcie czasochłonne i wymagające długotrwałego wysiłku – konieczne są systematyczne treningi i silne zaangażowanie psychiczne. Aby tak się stało, należy dowiedzieć się jak to robić, jak prawidłowo się odżywiać oraz zadbać, by efekty były trwałe i nie szkodziły zdrowiu.

Dzień bez treningu dniem straconym…?

Powyższe stwierdzenie bardzo mija się z prawdą. Choć wiele osób nastawionych na szybki sukces i budowanie mięśni, najchętniej pojawiałoby się na siłowni codziennie, jest to dużym błędem, który z czasem może poskutkować kontuzjami i nie przynosić zadowalających efektów. Należy pamiętać, że dni, w których nie trenujemy oraz proces snu to dwie kolejne rzeczy, które przybliżają nas do celu.

Oczywiście nie ma możliwości, aby określić ile dokładnie potrzeba na regenerację danej partii mięśni. Proces ten zależy od wielu czynników, takich jak:

  • Wiek,
  • Ilość snu,
  • Dieta,
  • Intensywność treningu,
  • Sposób, w jaki trenujesz,
  • Suplementacja,
  • Genetyka,
  • Sposób spędzania dni wolnych od siłowni.

Według ogólnie przyjętych norm, organizm potrzebuje od 2 (48 godzin, czyli jeden dzień przerwy między treningami) do 10 dni na pełną regenerację mięśni. Im większa partia mięśniowa, tym więcej dni potrzeba. Włókna mięśniowe dzielą się na:

  1. Szybko-kurczliwe – odpowiedzialne za taką aktywność jak sprint, wyciskanie ciężarów, skakanie, odbijanie piłki. Męczą się dość szybko i potrzebują więcej czasu na regenerację.
  2. Wolno-kurczliwe – angażowane w przypadku aktywności wytrzymałościowej, np. w biegach długodystansowych. Pracują godzinami i nie potrzebują tak dużo czasu na regenerację.

W związku z tym, trening wytrzymałościowy sprawia, że możemy stosować krótsze przerwy między dniami treningu. Jak ogólnie przyspieszyć procesy regeneracyjne mięśni? Jest na to kilka sposobów:

  • Relaksuj się, np. słuchając muzyki,
  • Więcej śpij,
  • Spożywaj białko przed snem i treningiem,
  • Po ćwiczeniach weź lodowaty prysznic,
  • Nawadniaj organizm,
  • Korzystaj z sauny lub jacuzzi,
  • Jedz wiśnie, ponieważ zmniejszają ból mięśni dzięki zawartości antyoksydantów.
mięśnie masa mięsniowa regeneracja mięśni regeneracja po treningu białko trening siłowy siłownia i fitness suplementy na masę
Komentarze
Dodano: 31 Sierpień 2016
Autor: Karola
Ocena:
Ja ćwiczę i jakbym nie robiła przerw między dniami treningowymi to bym nie byla w stanie czasem podnieść się z łóżka.
Odpowiedź
Dodano: 16 Czerwiec 2016
Autor: Monika
Ocena:
Zgadzam się, regeneracja mięśni jest bardzo ważna, inaczej zakwasy przeciążenie czy kontuzja murowane.
Odpowiedź

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 34 845 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 26 580 produktów w 199 kategoriach