34 995 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
26 697 produktów w 199 kategoriach

Szukasz diety błyskawicznej? Spróbuj jajeczną!

Szukasz diety błyskawicznej? Spróbuj jajeczną!Szukasz diety błyskawicznej? Spróbuj jajeczną!

Dieta oparta na jajkach ma dwie mocne zalety, dla których warto j polecić: błyskawicznie odchudza i jest niskokaloryczna. Minusem jest to, że jest bardzo restrykcyjna, monotonna i niezbyt zdrowa. Dlatego powinny po nią sięgnąć osoby  zdecydowane i zorientowane na cel jakim jest zrzucenie kilku zbędnych kilogramów w szybkim tempie. Je zastosowanie pozwala bowiem pozbyć się nawet 5 kilogramów w ciągu kilku dni. Zaleca się jej stosowanie przez dwa tygodnie, jednak efekty są widoczne nawet po diecie trwającej 3-5 dni.

  • Co daje dieta jajeczna?

  • Jaki jadłospis dla diety jajecznej?

Dlaczego jajko w diecie?
Przede wszystkim jajko jest niskokaloryczne, ponieważ ma zaledwie 70 kcal. Jest ponadto bogate w pełnowartościowe białko. Jajko zamienia również niewielką ilość kalorii w tłuszcz i na długo zaspokaja apetyt. Zawiera również łatwo przyswajalne witaminy A, D, E, K oraz magnez, potas i nienasycone kwasy tłuszczowe.

Zasady jajecznej diety
Codziennie nadzy jeść 6 jaj tylko i wyłącznie ugotowanych na twardo. Należy pamiętać, by nie gotować ich dłużej niż 10 minut, ponieważ po tym czasie jajko jest mniej strawne oraz traci  dużo swoich składników odżywczych. Jajka należy jeść z jakimś tłuszczem, na przykład z olejem, majonezem, oliwą lub masłem. W ciągu dnia należy wypijać 3 litry płynów: wody, herbatek ziołowych lub owocowych, słabej czarnej herbaty oraz kawy. Jadłospis można urozmaicić owocami i warzywami. Jeżeli widok jajek naprawdę obrzydnie, można je zastąpić piersią z kurczaka na kolację. Ale to tylko ostatniego dnia diety. W ciągu dnia należy pilnować trzech posiłków.

Przykładowy jadłospis w diecie jajecznej
Przykład nr 1
Śniadanie: 2 jajka na twardo, jeden grejpfrut.
Obiad: 2 jajka na twardo, sałatka jarzynowa, na przykład z marchewki, jabłka i selera lub pomidory z oliwą.
Kolacja: 2 jajka na twardo, jedno jabłko lub pomarańcza.

Przykład nr 2
Śniadanie: 2 jajka na twardo, 3 mandarynki lub jeden banan.
Obiad: 2 jajka na twardo, sałatka selerowa lub marchewka z groszkiem.
Kolacja: 2 jajka na twardo, owoc (pomarańcza, jablko, mandarynka, gruszka), filet z ryby lub pierś z kurczaka (raz w tygodniu).

Minusy diety jajecznej
Stosowanie monodie ty, czyli diety opartej na jednym składniku należy pamiętać o jej minusach. W przypadku diety jajecznej jest to wzrost cholesterolu we krwi, co może wpłynąć na wzrost ryzyka wystąpienia zakrzepów. Niewielka ilość węglowodanów może mieć również wpływ na osłabienie i odczuwanie senności. Mogą ponadto pojawić się wymioty, wysypka – wywołane zbyt dużą ilością białka w diecie.

Uwaga!
Podczas stosowania diety należy pamiętać, że zakazane jest spożywanie alkoholu.
Po zakończeniu diety produkty bogate w skrobię należy wprowadzać do jadłospisu stopniowo.
Nie jest wskazane stosowanie diety dłużej niż 7 dni.
Dietę jajeczną można powtórzyć dopiero po upływie 40 dni.
Wykluczamy z diety całkowicie sól i cukier.

Jak po każdej diecie należy pamiętać o stopniowym wzbogacaniu codziennego jadłospisu i nie wracać do złych nawyków. W innym przypadku nie unikniemy efektu jo jo.

odchudzanie dieta jak szybko schudnąć dieta jajeczna diety odchudzające
Komentarze
Dodano: 21 Czerwiec 2016
Autor: Monika
Ocena:
Oj po takiej diecie nie sięgnęłabym po jajka przez jakieś pół roku.
Odpowiedź
Dodano: 08 Czerwiec 2016
Autor: Sara
Ocena:
Uwielbiam jajka ale od czasu do czasu, a taka dieta jajeczna chyba by mi je obrzydła na dobre.
Odpowiedź

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 34 995 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 26 697 produktów w 199 kategoriach