33 151 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
25 166 produktów w 199 kategoriach

Sposób na smukłą figurę i dłuższe życie. Tajniki diety japońskiej

Sposób na smukłą figurę i dłuższe życie. Tajniki diety japońskiejSposób na smukłą figurę i dłuższe życie. Tajniki diety japońskiej

Japonia – odległy kraj, w którym od lat odnotowuje się bardzo niski wskaźnik osób cierpiących na choroby cywilizacyjne,  takie jak otyłość czy nowotwór. Japońska dieta należy do czołówki tych najzdrowszych, ponieważ skupia się na różnorodności, rybach i wielu surowych produktach. Według statystyk, Kraj Kwitnącej Wiśni znajduje się na drugim miejscu pod względem długości życia mieszkańców. W czym tkwi ich sekret?

Oczywiście, według naukowców nie chodzi tylko o to, co jedzą Japończycy, ale również o ich styl życia. Osoby dłużej żyjące są zazwyczaj aktywne, towarzyskie, dużo ćwiczą. Jednak dieta nie jest tutaj bez zasług – to w niej głównie tkwi brak problemu z chorobami cywilizacyjnymi takimi jak nowotwory i otyłość, które stały się normą w wielu rozwiniętych krajach.

  • Na czym polega dieta japońska?

Zdrowie tkwi w szczegółach. Celebrowanie posiłków i smak

W diecie japońskiej ważny jest zarówno sposób przygotowania jedzenia, jak i jego wygląd. Dania mają dostarczać nie tylko wrażeń smakowych, ale też zaspokajać te estetyczne – potrawy wyglądają apetycznie, są przygotowywane z finezją, muszą mieć zróżnicowaną konsystencję. Smak jest urozmaicany jedynie przez niewiele przypraw: ocet ryżowy, sos sojowy, miso, wasabi, sezam, wino ryżowe. Przygotowanie posiłków polega na podkreślaniu raczej tych naturalnych smaków, a także na stosowaniu surowych składników, lub zanurzonych na chwilę w oleju bądź grillowanych. Co więcej, wiele potraw przyrządza się bezpośrednio przed podaniem (np. zupę gotuje się od razu na stole dorzucając do niej poszczególne składniki i stosując specjalnie przeznaczony do tego sprzęt).

Lista składników. Przede wszystkim ryż i owoce morza

Jako, że Japonia jest krajem wyspiarskim, nie dziwi fakt, że podstawowym składnikiem posiłków są ryby, glony i owoce morza. Nie trzeba nikomu udowadniać, że ryby to samo zdrowie – to bogactwo nienasyconych kwasów omega-3, które chronią nasze serce i układ krążenia. Oprócz morskich przysmaków, ważne są również ryż i przetwory z soi, które dzięki zawartości fitoestrogenów sprawiają, że Japonki rzadziej mają problemy z dolegliwościami związanymi z menopauzą i kruchością kości.

Glony, właściwie obce naszej kulturze jedzenia, są źródłem zdrowia tarczycy i całego metabolizmu (szybciej trawimy posiłki i nie tyjemy), ponieważ zawierają w swoim składzie dużo cennego jodu. W diecie japońskiej dominuje ryż, pieczywo jedzone jest okazjonalnie, często sięga się po makaron sojowy, gryczany czy ryżowy, które gotuje się na pół twardo. Kolejnym cennym elementem diety japońskiej jest zielona herbata, która ma silne przeciwutleniacze i wiele witamin. Dietę można stosować jako sposób na odchudzanie, albo wprowadzić pewne nawyki na stałe. Główne składniki, które powinny znaleźć się w diecie japońskiej to:

  • Sezam i jego przetwory,
  • Ryż japoński,
  • Sos sojowy,
  • Zielona herbata dobrej jakości,
  • Ryby i owoce morza,
  • Glony,
  • Makaron gryczany, soba, sojowy, ryżowy,
  • Soja,
  • Warzywa – przede wszystkim kapusta, brokuły, strączkowe,
  • Tofu.
menopauza kwasy omega zielona herbata soja dieta japońska owoce morza
Komentarze
Dodano: 26 Wrzesień 2016
Autor: Matylda
Ocena:
Dieta japońska może i fajna i urozmaicona ale nie przejdzie mi przez gardło niestety :/
Odpowiedź

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 33 151 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 25 166 produktów w 199 kategoriach