34 953 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
26 687 produktów w 199 kategoriach

Słodkie rozwiązania na czarną godzinę – Zdrowe przekąski dla zabieganych!

Słodkie rozwiązania na czarną godzinę – Zdrowe przekąski dla zabieganych!Słodkie rozwiązania na czarną godzinę – Zdrowe przekąski dla zabieganych!

Zdrowe słodycze z powodzeniem zastąpią śniadanie, a nawet lunch. Jeśli wybiegasz z domu w ostatniej chwili i spodziewasz się, że w pracy nie znajdziesz czasu na większy posiłek, możesz zabrać z sobą zdrową, najlepiej bogatą w błonnik przekąskę. Dzieci z pewnością też nimi nie pogardzą.

  • Jak zrobić batoniki owsiane?

  • Jak przygotować muffiny marchewkowe?

Oczywiście nie zachęcamy do wykreślenia z menu porannej owsianki, czy ciepłego posiłku na mieście, jednak każdemu zdarzają się dni, które upływają w zwariowanym tempie. O ile na horyzoncie widzisz kilka z nich, masz idealny pretekst do wypróbowania zdrowych przekąsek, które nie tylko nasycą, ale i spowolnią wchłanianie cukru do krwi oraz usprawnią funkcjonowanie przewodu pokarmowego.

Batoniki owsiane

Do wykonania batoników potrzebujesz półtorej szklanki orzechów nerkowca zmieszanych ze słonecznikiem, po szklance płatków owsianych górskich oraz rozgniecionych bananów, 3/4 szklanki suszonych moreli i przynajmniej 2 łyżeczek syropu klonowego. Smaku doda łyżeczka imbiru, szczypta soli i kapka ekstraktu waniliowego.

Do szklanki bananów dodaj syrop klonowy, imbir, sól oraz ekstrakt waniliowy. Odrobinę zmiksuj płatki owsiane, posiekaj suche składniki, a na koniec połącz razem z rozgniecionymi bananami. Rozprowadź masę po blasze wyłożonej papierem do pieczenia (powinna mieć grubość półtora centymetra), ugnieć rękoma. Wstaw do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 st. C, piecz do momentu zrumienienia, zwykle przez 20-25 min. Po upieczeniu możesz przechowywać wykrojone batoniki w szczelnym pojemniku w lodówce.

Muffiny marchewkowe

Przygotuj 2 szklanki surowej, startej na grubej tarce marchewki oraz półtorej szklanki mąki pszennej. Niezbędne będzie też półtorej łyżeczki proszku do pieczenia, szklanka cukru, 3/4 szklanki oleju, 3 jajka, pół łyżeczki sody i szczypta soli. Tym razem za doznania smakowe odpowiedzialna będzie odrobina zmielonych goździków, bądź gałki muszkatołowej, aromat waniliowy i pół łyżeczki imbiru.

Na początek połącz ze sobą olej z jajkami, cukrem, aromatem waniliowym i marchewką. Z masą wymieszaj stopniowo pozostałe składniki. Rozgrzej piekarnik do 180 st. C, piecz około 25 min po rozłożeniu ciasta do foremek.

Kulki pełne smaku i energii

Konieczna będzie szklanka płatków owsianych, 2/3 szklanki zmielonych migdałów, po pół szklanki siemienia lnianego i masła orzechowego, a także 1/3 szklanki miodu.

Jest to najlepsze rozwiązanie dla osób bardzo aktywnych, nie wymaga pieczenia. Powstałą ze składników papkę pozostawiamy na godzinę w lodówce, po czym formujemy kulki, które należy spożyć przed upływem tygodnia.

błonnik zdrowa przekąska zdrowe słodycze batonik owsiany domowe słodycze zamienniki słodyczy czym zastąpić słodycze
Komentarze
Dodano: 17 Czerwiec 2016
Autor: Ilona
Ocena:
Świetne przepisy na zdrowe przekąski, na pewno wypróbuje.
Odpowiedź
Dodano: 17 Maj 2016
Autor: ewelina
Ocena:
ja chyba się skuszę na zrobienie muffin marchewkowych, bo przepis bardzo mnie zaciekawił
Odpowiedź
Dodano: 19 Kwiecień 2016
Autor: Aneta
Ocena:
Fajne przepisy na domowe słodycze, często lecąc do pracy nie mam czasu zrobić śniadania ani wstapic do sklepu a takie gotowe zdrowe przekąski napewno umila dzień :)
Odpowiedź

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 34 953 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 26 687 produktów w 199 kategoriach