33 265 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
25 298 produktów w 199 kategoriach

Ryż na diecie? Wpływ na organizm, kaloryczność i właściwości

Ryż na diecie? Wpływ na organizm, kaloryczność i właściwościRyż na diecie? Wpływ na organizm, kaloryczność i właściwości

Gdy jesteś na diecie, na znaczeniu zyskuje wiedza, które produkty są kaloryczne, a które można jeść bez obaw o dodatkowe kilogramy. Wiele osób zastanawia się,  czy ryż faktycznie może powodować nadwagę? Z pewnością należy do grona zdrowych zamienników produktów mącznych, jest dobrze przyswajany przez nasz organizm i posiada wiele właściwości odżywczych, bez których nie moglibyśmy normalnie funkcjonować.

To, że ryż jest bardzo kaloryczny i powinniśmy wystrzegać się go na diecie, nie jest prawdą. Miseczka ryżu ma 150 kcal, a przy zjadaniu optymalnej dawki, czyli ½ woreczka do posiłku nie przełoży się na wzrost wagi. U większości osób problemem może być raczej to, co do ryżu dodajemy, czyli różnego rodzaju zawiesiste sosy, tłuste mięso, zbyt duże ilości soli, a także siedzący tryb życia. Bez obaw można spożywać ryż w rozsądnych ilościach, ponieważ to prawdziwa skarbnica witamin i minerałów.

Czy ryż jest zdrowy?

  • Regularne spożywanie ryżu reguluje poziom cukru we krwi,
  • Oczyszcza, gdyż usuwa nadmiar wody z organizmu,
  • Pobudza procesy trawienne,
  • Nie ma w składzie glutenu,
  • Ma dużo pełnowartościowego białka,
  • Chroni przed nowotworami,
  • Dodaje energii na długi czas,
  • Można polecić go osobom chorym na cukrzyce, ponieważ ma niski indeks glikemiczny,
  • Znajdziemy w nim witaminy i minerały takie jak wapń, żelazo, fosfor, witamina E, witaminy z grupy B,
  • A także potas, który wspomaga serce i reguluje gospodarkę wodną organizmu.

Jaki ryż wybrać?

Na sklepowych półkach znajdziemy naprawdę wiele odmian, a najpopularniejszą z nich i najczęściej kupowaną jest ryż biały. Po zjedzeniu zalega w żołądku na długo, jest sycący, ale zdecydowanie lepszym wyborem będzie ryż biały w odmianie parboiled, który jest zdrowszy, gdyż sposób produkowania go sprawia, że cenne, zawarte w nim substancje mineralne są zachowane i dzięki temu ten rodzaj ryżu jest zdecydowanie zdrowszą odmianą niż zwykły biały długoziarnisty.

Korzystną dla zdrowia odmianą jest także ryż basmati, który nie skleja się podczas gotowania, zachowuje pełnowartościowe właściwości zdrowotne, a także ma doskonały smak pasujący idealnie do ryb i mięs. Jednak najzdrowszy ryż to ten dziki, który ma dużo białka, witamin, fosforu, potasu. Jego smak jest lekko orzechowy.

Inne rodzaje to brązowy – również idealny do mięs oraz farszów, ma wiele składników odżywczych i zawiera ważny przy odchudzaniu błonnik, wymaga dłuższego gotowania (nawet 30-40 minut), a także czerwony, który jest bardzo podobny w działaniu do brązowego. Jeżeli jesteś więc na diecie odchudzającej, wybieraj najzdrowsze odmiany ryżu i zjadaj go w porcjach 1/2 torebki, wówczas będzie on kolejnym zdrowym fit-dodatkiem do twojego jadłospisu.

nadwaga odchudzanie dieta

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 33 265 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 25 298 produktów w 199 kategoriach