35 057 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
26 697 produktów w 199 kategoriach

Ruch to zdrowie! 8 prozdrowotnych efektów aktywności fizycznej!

Ruch to zdrowie! 8 prozdrowotnych efektów aktywności fizycznej!Ruch to zdrowie! 8 prozdrowotnych efektów aktywności fizycznej!

Już od dawna w Polsce funkcjonuje przysłowie: „w zdrowym ciele, zdrowy duch!”. Nie dzieje się tak bez powodu, aktywność fizyczna wpływająca na ciało, daje o sobie znać również w sprawach ducha. Poprawia się nasze samopoczucie, odporność na stres, stajemy się dzięki ruchowi szczęśliwsi. Musimy tylko to odkryć! Oto 8 prozdrowotnych efektów zdrowego ruchu i aktywności fizycznej!

  • Co daje aktywność fizyczna?

  • Jakie właściwości ma ruch?

 

Jak ruch wpływa na nasze zdrowie? 8 ciekawostek!

  1. Ruch jest skutecznym sposobem na długowieczność. Na zachowanie dobrego zdrowia i formy w każdym wieku ogromne znaczenie ma codzienna aktywność fizyczna!
  2. Wykonywane codziennie ćwiczenia fizyczne świetnie oddziałują na psychikę. Poprawiają funkcjonowanie osób w depresji oraz z nerwicami. Pozwalają skupić się na cielesności i zmęczeniu, przez co stres i bolączki dnia codziennego odchodzą w niepamięć!
  3. Ruch to również świetne remedium na wszelkiego rodzaju choroby układu krążenia. Dzięki odpowiednim ćwiczeniom w prosty sposób można obniżyć ciśnienie krwi i cieszyć się zdrowiem znacznie dłużej.
  4. Oczywiście ćwiczenia to również sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów. Co jednak więcej, ćwiczenia wykonywane przez dłuższy czas pozwalają na pozbycie się z organizmu zbędnego „złego” cholesterolu znacznie obniżając jego poziom w naszym ciele. Sport więc pomaga spalić tkankę tłuszczową, uzyskać wymarzoną, piękną sylwetkę, a do tego działa prozdrowotnie na wiele narządów naszego ciała.
  5. Badania wykazują również, że ruch świetnie wpływa na miesiączkujące kobiety zmniejszając ból w pierwszych dniach menstruacji oraz przeciwdziałając skutkom napięcia przedmiesiączkowego. W „tych” dniach ruch powinien być mało intensywny, ale dłuższy.
  6. Odżywianie i regeneracja organizmu zachodzą dzięki ruchowi znacznie szybciej, ponieważ wzmaga on krążenie krwi i limfy. Przeciwdziała powstawaniu wielu chorób skojarzonych z tzw. „siedzącym trybem życia”.
  7. Odpowiednia ilość ćwiczeń fizycznych na co dzień przeciwdziała również wszelkim zwyrodnieniom kręgosłupa. Dobrze działa na kości i mięśnie, wspomagając również pracę stawów. Aktywność fizyczna chroni również przed zachorowaniem na osteoporozę i zwiększa ilość pojemności kostnej.
  8. Ruch świetnie przeciwdziała powstawaniu cellulitu czy żylaków. Jedyny efekt uboczny to zmęczone nogi, które jednak w prosty sposób można zaleczać dostępnymi w aptekach produktami, maściami i kremami. 
aktywność fizyczna ćwiczenia sport zdrowie ruch
Komentarze
Dodano: 04 Wrzesień 2016
Autor: Irmina
Ocena:
Droga Mijo. To tylko wymówka. Jak to mówi stare powiedzenie: dla chcącego, nic trudnego. Nie wierzę, że nie znalazłabyć około pół godzinki dziennie choćby wieczorem przed snem na aktywność.
Odpowiedź
Dodano: 04 Wrzesień 2016
Autor: Mija
Ocena:
Też lepiej się czułam, jak ćwiczyłam. Niestety teraz nie znajduję na to czasu.
Odpowiedź
Dodano: 11 Lipiec 2016
Autor: ula
Ocena:
ja od kiedy zaczęłam regularnie ćwiczyć w domu po 45 minut 5 razy w tygodniu dużo lepiej się czuję, już wzrosła mi forma, ciało się umięśniło, a umysł pracuje sprawniej, polecam wszystkim i zachęcam do aktywności
Odpowiedź
Dodano: 19 Maj 2016
Autor: doro-ta
Ocena:
w 100% potwierdzam, że aktywność fizyczna wspiera zdrowie psychiczne, u mnie ta zależność jest bardzo silna
Odpowiedź

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 35 057 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 26 697 produktów w 199 kategoriach