34 845 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
26 580 produktów w 199 kategoriach

Przynieś ulgę zmęczonym nogom. Metody na uczucie ciężkości

Przynieś ulgę zmęczonym nogom. Metody na uczucie ciężkościPrzynieś ulgę zmęczonym nogom. Metody na uczucie ciężkości

Najlepszy dla nóg jest ruch. Nawet jeśli wydaje ci się, że bieganie cały dzień po mieście lub dwugodzinne tańczenie sprawiają, że bardzo się męczą, wpływa to na nie o wiele lepiej niż bezczynne siedzenie przy biurku. Gdy ruchu brak, zaczynają pojawiać się pękające naczynka, obrzęk i uczucie ciężkości. To oznaki, że trzeba swoim nogom pomóc!

  • Jak radzić sobie ze zmęczonymi nogami?

  • Czy kąpiel pomoże na zmęczone nogi?

Obieg krwi w nogach opiera się na tętnicach, w których płynie do góry. Gdy zbyt długo siedzisz lub stoisz, krew zaczyna zalegać w żyłach i naciska na ścianki naczyń. Również limfa ulega zastojowi, w wyniku czego nogi zaczynają puchnąć, męczyć się i boleć. Największym dobrodziejstwem dla nóg jest po prostu ruch. Nie chodzi tu jednak o jego forsowną, męczącą formę, ale regularny i umiarkowanie męczący rodzaj ruchu. Najlepiej podziałają marsze, jednak nie na zbyt twardej nawierzchni – np. po żwirowych ścieżkach. Oprócz tego, świetne efekty dają też taniec i pływanie. Po męczących dniach najlepiej zrobi ci położenie się z nogami w górze (np. opartymi na poduszce), dzięki czemu krew łatwiej popłynie w kierunku serca.

Ćwiczenia na zmęczone nogi

Najlepiej podziałają przysiady i „rowerek”, a także krążenie nóg: leżąc na plecach unieś prostą nogę i zrób nią 20 okrążeń, najpierw w prawo, potem w lewo. Jeśli twoja praca jest siedząca, krótkie relaksujące ćwiczenie możesz wykonać przy biurku: kilkukrotnie wyprostuj i podkurcz palce u stóp, unieś stopę nad podłogą i wykonaj kilka okrężnych ruchów. Oprócz tego warto od czasu do czasu wstać i się przespacerować (np. na przemian na palcach i na piętach). Możesz również zainwestować w specjalne wałeczki do masażu stóp, które wykorzystasz siedząc przy komputerze lub przez telewizorem. Poprawiają ukrwienie i zapobiegają zastojowi krwi w kończynach. Ulgę zmęczonym łydkom przyniesie zaś owinięcie ich (jednak nie zbyt ciasno) elastycznym, schłodzonym w lodówce bandażem.

Stosuj kąpiele

Kąpiele nóg wzmocnią i zahartują naczynia krwionośne. Najlepiej robić je codziennie. Przygotuj dwie miski: jedną z ciepłą wodą, drugą z zimną. Stopy zanurz najpierw przez dwie minuty w ciepłej wodzie, następnie na 15 sekund w zimnej. Wystarczy, aby cała kąpiel trwała 10 minut. Obrzęki złagodzi również brodzenie w wannie wypełnionej do połowy zimną wodą z dodatkiem soli. Świetnie sprawdzą się również kąpiele całego ciała w chłodnej wodzie z rozmaitymi olejkami, np. jałowcowego, geranium, cytrusowego, które doskonale poprawiają mikrokrążenie. Po każdym tego typu zabiegu z udziałem wody dokładnie wytrzyj stopy, szczególnie między palcami, aby zapobiec rozwojowi grzybicy.

zmęczone nogi nogi spuchnięte nogi ból nóg ciężkie nogi obrzęk nóg uczucie ciężkości nóg metody na bolące nogi domowe sposoby na ból nóg
Komentarze
Dodano: 06 Maj 2016
Autor: Anka
Ocena:
Od dziś robię kąpiele hartujące i zobaczymy czy pomoże to moim obolałym nogom.
Odpowiedź

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 34 845 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 26 580 produktów w 199 kategoriach