34 845 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
26 580 produktów w 199 kategoriach

Przekąski idealne, czyli jak zaspokoić nagły głód nie zapominając o zdrowiu?

zdrowe przekąskizdrowe przekąski

Coraz częściej wszyscy zaczynamy dbać o swoją kondycję, a kiedy już jesteśmy w formie pragniemy się w niej utrzymać jak najdłużej. Poniżej przedstawimy klika przekąsek doskonałych dla osób regularnie ćwiczących, ale także idealnych dla osób odchudzających się i przywiązujących większą uwagę do swojego zdrowia.

Podczas dobierania odpowiednich przekąsek należy podjąć starania aby dostarczyć organizmowi cennych składników odżywczych. Zwykle jednak kiedy głodniejemy nie mamy czasu, żeby zastanawiać się lub przygotowywać pełnowartościowe przekąski. Dlatego warto mieć przygotowaną już zawczasu listę potraw, które będą dla nas optymalne.

  • Jakie są zdrowe przekąski?

  • Jakie przekąski jeść na diecie?

W pierwszej kolejności ryby. Ryba jest bogata w białko, które jest idealnym wsparciem dla wzrostu mięśni przez cały dzień. Pamiętaj, aby kupować ryby świeże z pewnego źródła. Następnie naucz się kilku prostych i szybkich przepisów i gotowe, zdrowa, pyszna i pożywna rybka gotowa.

Kolejna szybka i doskonała przekąska to jajko na twardo - jest bogactwem witamin, aminokwasów, co w rzeczywistości przekłada się na mnóstwo energii. Jajka są świetne także dlatego, że po ugotowaniu utrzymują długo świeżość, dzięki czemu wysiłek na przygotowanie ich jest jednorazowy. Zamiast sięgać po batona lub paczkę chipsów, sięgnij po pyszne i zdrowe jajko.

Pełnotłusty ser to kolejna zdrowa przekąska dla osób które budują masę. Ser w warkoczach jest wyborny nie tylko dla dzieci, zapewnia zapewnia dużą ilość białka oraz wapnia, a jednocześnie zaspokaja mały głód. Przy doborze sera zwracaj większą uwagę na te produkty, które mają obniżoną zawartość tłuszczu tak aby zachować równowagę kaloryczną.

Suszone śliwki także sprawdzą się gdy ssie nas w brzuchu. Są bardziej sycące od pełnoziarnistych ciastek, a dodatkowo zapewniają odpowiednią ilość błonnika, antyoksydantów i regulują swoim działaniem apetyt.

Suszone mięso jest jeszcze nieczęsto spotykanym przysmakiem jednak warto je docenić bowiem stanowi nietłustą, zdrową przystawkę, a jako dodatek do diety zapewnia optymalny wzrost mięśni. Mięso takie nie powinno zawierać konserwantów.

Masło orzechowe, choć przez niektórych nie lubiane, zawiera niezaprzeczalnie mnóstwo zdrowych tłuszczy, białek oraz innych ważnych minerałów. Pamiętaj oczywiście aby przy wyborze masła orzechowego kierować się jak najmniejszą zawartością cukru, dzięki czemu będziesz mieć pewność, że nie dostarczasz sobie pustych i zbędnych kalorii.

Pistacje są tak smaczne, że trzeba dozować ich spożycie. Zawierają w swoim składzie niesamowitą ilość jednonasyconych tłuszczów, które zwalczają cholesterol, a także błonnik oraz dobroczynne witaminy z grupy B. Najlepsze okazują się pistacje w łupinkach, dzięki którym przez konieczność dostania się do smakołyku ograniczamy zjadaną ilość orzechów.

I na koniec, na deser mrożone winogrona. Zaspokajają chęć na słodkości, a dodatkowo zapewniają antyoksydanty dobroczynne dla organizmu człowieka. Pomimo procesu mrożenia, nie stają się twarde jak kamyki, są zwarte ale nadal z łatwością da się je przegryźć.

Czego byście jednak nie wybrali, pamiętajcie, ze grunt to zdrowy rozsądek i umiar.

 

 

apetyt mięśnie błonnik witaminy białka aminokwasy przekąska zdrowie głód antyoksydanty mikroelementy
Komentarze
Dodano: 21 Czerwiec 2016
Autor: Milena
Ocena:
Mam nadwagę, ale nie rozumiem osób dla których przekąska jest równoznaczna z ptysiem ciastem bądź innymi słodkościami. Nie odczuwam potrzby jedzenia słodkich produktów, a mimo to nie moge stracić na wadze.
Odpowiedź

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 34 845 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 26 580 produktów w 199 kategoriach