33 081 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
25 130 produktów w 199 kategoriach

Poznaj nietypowe triki na poprawę pamięci!

Poznaj nietypowe triki na poprawę pamięci!Poznaj nietypowe triki na poprawę pamięci!

Jeśli zdarza ci się zapominać o różnych sprawach – od daty Bitwy pod Grunwaldem, po tytuł filmu, który wczoraj oglądałeś, nie masz powodów do niepokoju. Z wiekiem pogarsza się pamięć krótko i długotrwała, jednak są sposoby na opóźnienie tego procesu. Wystarczy, że każdego dnia poświęcisz trochę czasu na wykonanie kilku prostych trików, a z czasem wejdą ci one w nawyk.

  • Jak poprawić sobie pamięć?

  • Czy żucie gumy pomaga zwiększyć pamięć?

  1. Żuj gumę – osoby żujące gumę są bardziej skoncentrowane i osiągają znacznie lepsze wyniki w testach na pamięć od osób, które tego nie robią. Ten zaskakujący fakt został odkryty przez naukowców w Wielkiej Brytanii w 2002 roku. Choć trudno jednoznacznie wytłumaczyć to zjawisko, istnieje możliwość, że czynność ta pobudza ośrodek w mózgu – hipokamp, ze względu na wzmożone wydzielanie insuliny.
  2. Wąchaj rozmaryn – kolejny nieco dziwny trik, którego skuteczność udowodniono na podstawie testów. Osoby przebywające w komorze wypełnionej zapachem rozmarynu osiągały zdecydowanie lepsze wyniki w testach pamięciowych, niż te, które przebywały w pomieszczeniu bez zapachu. Co ciekawsze, ludzie umieszczeni w komorze wypełnionej zapachem lawendy, wypadali w testach najgorzej. Udowodniło to, że zapach zmienia nasze możliwości poznawcze i oddziałuje na stopień aktywności umysłowej – osoby przebywające w pomieszczeniu o zapachu lawendy czuły się o wiele bardziej skupione i aktywne.
  3. Śpij tyle, ile trzeba – w innym badaniu wykazano, że długi sen po nauce powoduje, że uczniowie osiągają zdecydowanie lepsze wyniki na sprawdzianach. W pierwszej fazie nocnego snu (gdy już śpimy, jednak o niczym nie śnimy) mózg produkuje więcej fal theta. W tym czasie przetwarza, dzieli na kategorie i łączy ze sobą wrażenia oraz informacje zdobyte podczas całego dnia. Skuteczne są również drzemki, zwłaszcza gdy jesteśmy wyjątkowo zmęczeni w trakcie pracy lub nauki – relaks zdecydowanie poprawia pamięć.
  4. Uprawiaj sport – regularna aktywność fizyczna ma wiele zalet. Nie tylko wpływa na wydzielanie endorfin, czyli hormonów szczęścia, ale także gwarantuje zdrowie i smukłą sylwetkę. Okazuje się, że ćwiczenia budują nie tylko mięśnie, ale również wspomagają aktywność mózgu. Wysiłek fizyczny powoduje „łagodny stres”, który wpływa na wzmożoną produkcję czynnika wzrostu rejonu odpowiedzialnego za pamięć. Zwiększa także napływ krwi do mózgu, tlenu i substancji odżywczych.
  5. Korzystaj z Google – czyli używaj wyszukiwarek internetowych. W trakcie wyszukiwania różnych informacji w sieci, mózg jest wyjątkowo pobudzony. Korzystanie np. z Google gimnastykuje szare komórki, ponieważ skupiasz się na znalezieniu najbardziej trafnych haseł i stron. W ciągu kilku dni intensywnego skupiania się na tej czynności uaktywnią się partie mózgu odpowiedzialne za podejmowanie decyzji, co poprawi twoją sprawność intelektualną.
  6. Głęboko oddychaj – czyli dotleniaj mózg. Zbyt płytki oddech powoduje, że nie dostarczasz mu odpowiedniej ilości tlenu, zaś zbyt głęboki utrudnia przyswajanie na poziomie komórkowym. Najlepszym sposobem jest nauczenie się oddychania przeponą: powoli nabieraj powietrze nosem tak, aby to brzuch się nim wypełnił i poruszył (a nie klatka piersiowa). Następnie powoli wypuść powietrze.
pamięć koncentracja jak poprawić pamieć ćwiczenia na pamięć sposoby na pamięć
Komentarze
Dodano: 18 Lipiec 2016
Autor: Arek
Ocena:
Czyli Wujek Google poprawia pamięć. Wreszcie jakiś plus surfowania po necie.
Odpowiedź

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 33 081 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 25 130 produktów w 199 kategoriach