35 137 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
26 697 produktów w 199 kategoriach

Poznaj działanie diety Ornisha!

Poznaj działanie diety Ornisha!Poznaj działanie diety Ornisha!

Uwielbiasz jeść, a musisz zrzucić kilka kilogramów? Szukasz diety odpowiedniej dla siebie? Diety, która skutecznie cię odchudzi ale i nie zaszkodzi twojemu zdrowiu. Czy to możliwe? Dieta Ornisha pozwala schudnąć bez męczącego przeliczania kalorii. Jesz tyle, na ile masz ochotę, a twoja waga systematycznie spada.  Dieta Ornisha pozwala również w szczególny sposób zadbać o serce i układ krążenia.

  • Co to jest dieta Ornisha?

  • Co jeść przy diecie Ornisha?

Dieta Ornisha – co to takiego?

Dean Ornish jest amerykańskim kardiologiem i opracował specjalny plan żywienia pozwalający nie tylko na pozbycie się nadmiaru tłuszczu i zmniejszenie wagi ale również na skuteczną walkę z chorobami serca i układu krążenia. Większość problemów zdrowotnych uzależnionych jest od tego jak się odżywiamy na co dzień. Ornish uważa, że odpowiednio zbilansowana dieta daje szansę uniknąć wielu chorobom. Podzielił on żywność na pięć grup, w zależności od tego jak działają na nasz organizm.

Produkty te możemy jeść bez martwienia się o skutki uboczne czy nadwagę:

Grupa I

  •  owoce i warzywa
  •  makarony i pieczywo pełnoziarniste,
  •  białka, chude sery,
  •  olej rzepakowy i lniany,
  •  zioła i stewię jako słodzik
  •  herbata ziołowa, zielona i owocowa.

Grupa II

  • sos sojowy i kostki rosołowe,
  • dżemy i marmolady,
  • gorzka czekolada, 
  • tłuszcze roślinne.

Produkty te możemy jeść w małych ilościach:

Grupa III

  •  białe pieczywo,
  •  ryby i owoce morza,
  •  mleko,
  •  kawa, sól.

Grupa IV

  •  drób, wędliny,
  •  tłusty nabiał,
  •  majonez, margaryna,
  •  rosół.

Produkty na, które szczególnie powinniśmy uważać:

Grupa V

  •  słodycze
  •  wołowina, wieprzowina i dziczyzna,
  •  jajka
  •  masło i smalec,
  •  tłusta śmietana i sery,
  •  smażone dania.

Jak jeść zdrowo według diety Ornisha?

Najzdrowsze według diety Ornisha są produkty z grupy pierwszej i drugiej czyli warzywa i owoce, pełne ziarno. Jest to dieta, która nie narzuca ograniczeń od razu. Ważne jest stopniowe zmienianie przyzwyczajeń, dodawanie do codziennych posiłków produktów, których do tej pory unikaliśmy. Jest to bardziej zmiana stylu żywienia niż dieta. Jeśli masz nadwagę i grozi ci nadciśnienie dodaj do posiłków więcej warzyw, mięso zastąp rybą, używaj oliwy zamiast smalcu. Drobne zmiany pozwolą ci doczekać efektu.

Zadbaj o serce

Kluczem do sukcesu jest umiejętne dobieranie składników posiłków. Warzywa są tu lekiem na całe zło. Ich stosowanie łagodzi skutki niezdrowego posiłku.  Jeśli masz chore serce, ograniczaj tłuszcze zwierzęce i jedz więcej warzyw i tłuszczy roślinnych. Jeśli cierpisz na nadciśnienie staraj się ograniczać sól. Najważniejsze jest , by każdego dnia na twoim talerzu znalazła się porcja kwasów Omega 3. Pozwalają one na regeneracje i odnowę komórek, chroniąc układ nerwowy. Jedz więc tłuste ryby morskie, olej lniany i rzepakowy oraz zielone warzywa. Tłuszcze w nich zawarte ułatwią witaminom A, D, E  i K na lepsze wchłanianie się.

Na co należy uważać?

Strzeż się białego pieczywa i ogranicz tłuszcz. Białe pieczywo szybko zaspokaja nasz apetyt, ale równie szybko sprawia, że stajemy się głodni. Spowodowane jest to gwałtownym wzrostem cukru po posiłku i bardzo szybkim jego spadkiem. Aby ochronić się przed tym błędnym kołem białą bułkę zastąp pełnoziarnistą. Jest ona bogata w błonnik, który daje długotrwałe uczucie sytości.

serce nadciśnienie układ krążenia dieta cholesterol skuteczna dieta ornish dieta Ornisha

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 35 137 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 26 697 produktów w 199 kategoriach