38 739 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
35 517 produktów w 205 kategoriach

Poznaj 7 skutecznych sposobów na jesienne przygnębienie

Poznaj 7 skutecznych sposobów na jesienne przygnębieniePoznaj 7 skutecznych sposobów na jesienne przygnębienie

Brak słońca, pogorszenie pogody, krótsze i często ponure dni, a także natłok obowiązków związany z zakończeniem okresu wakacyjnego, to najpowszechniejsze przyczyny pojawienia się jesiennej depresji. Jesień to dość trudny czas dla naszej kondycji psychicznej i fizycznej, powodujący zniechęcenie, przygnębienie lub rozdrażnienie. Na szczęście istnieją metody, aby sobie z tym problemem poradzić. Oto 7 najlepszych rozwiązań, które warto zastosować, gdy przytłoczy cię deszczowa, jesienna aura!

  1. Uzupełnij witaminę D3. Oprócz wymienionych powyżej przyczyn, jednym z powodów jest niedobór witaminy D3, która ma wpływ na naszą koncentrację, pracę mózgu, mięśni i pamięć. Naukowcy dowiedli także, że braki tej witaminy mają związek z depresją, dlatego jej odpowiednia suplementacja może pomóc z leczeniu i zapobieganiu tej chorobie. Witamina D3 dociera do nas głównie za pomocą promieniowania słonecznego, zaś jesienią i zimą możemy czerpać ją z pożywienia: żółtek jaj, ryb (głównie łososia i makreli) oraz tranu. Można rozważyć również zażywanie suplementów.
  2. Wybierz się na jesienne wakacje. Choć urlopy zwykle planujemy na okres letni, w przypadku częstych spadków nastroju w okresie jesiennym, warto rozważyć przeniesienie ich na czas września lub października. Chodzi oczywiście o wyjazdy do ciepłych krajów, gdzie uzupełnimy niedobory promieni słonecznych. Oczywiście nie każdy może sobie na to pozwolić, dlatego inną opcją jest czerpanie słońca z innych źródeł: za pomocą fototerapii (leczenia światłem), albo korzystając z każdego bardziej słonecznego, jesiennego dnia. Zawsze, gdy nadarzy się taka okazja, wybierz się na spacer i wystawiaj twarz na działanie słońca.
  3. Dodaj do swojej diety kilka energetyzujących składników. Pożywienie może stanowić zastępcze źródło energii, dlatego w twojej jesiennej diecie nie może zabraknąć witamin z grupy B. Wspomagają one wytwarzanie serotoniny, czyli hormonu wpływającego na sen i dobre samopoczucie. Pamiętaj również o spożywaniu morskich ryb bogatych w witaminę D i cenne kwasy omega-3, warzyw i owoców, które mają dużo witamin wzmacniających odporność oraz poprawiających samopoczucie, a także źródeł potasu, który działa kojąco na nerwy (znajdziesz go w orzechach i gorzkiej czekoladzie).
  4. Bądź aktywny. Chodzi o korzystanie z dnia, nawet, gdy pogoda do tego nie zachęca. Przebywanie na świeżym powietrzu doskonale poprawia nastrój, dlatego jak najwięcej spaceruj, wychodź do lasu, do parku, wybierz się na spacer brzegiem jeziora.
  5. Zacznij się ruszać. Aktywność fizyczna to kolejne doskonałe źródło życiowej energii, która pomoże w walce z przygnębieniem. Ruch pozwala na odstresowanie się, a także powoduje wydzielanie endorfin w organizmie, określanych mianem hormonów szczęścia. Wybierz się na basen, rower, pobiegaj, idź na jogę, siłownię i fitness, lub potańcz w domu do rytmu ulubionej muzyki. Szybko poczujesz, jak opadają z ciebie negatywne emocje.
  6. Zadbaj o dobry sen. Po prostu: wysypiaj się. W obliczu przemęczenia szybciej dopada nas przygnębienie. Niewyspanie i ciągłe zmęczenie powoduje, że trudniej jest zmierzyć się z codziennymi obowiązkami. Dlatego staraj się kłaść o rozsądnej porze, jedz kolację na dwie godziny przed snem, żeby nie kłaść się z pełnym lub pustym żołądkiem i staraj się, aby sypialnia zawsze była przewietrzona.
  7. Uprawiaj seks. Miłość fizyczna to jedna ze zdrowszych, przyjemniejszych i skuteczniejszych form spędzania czasu. Seks to również forma aktywności fizycznej, w dodatku podnosi nasze poczucie szczęścia, poprawia samopoczucie i pobudza wydzielanie endorfin. Poza tym, poprawia relacje w związku z drugą osobą, dlatego będzie doskonale przeciwdziałać jesiennej depresji!
kwasy omega witamina D3 przygnębienie jesienna depresja
Komentarze
Dodano: 15 Październik 2016
Autor: Iwona
Ocena:
Niestety ja też, jak tylko mija lato cierpię na chandrę. Trochę czasu mija, zanim uda mi się przestawić.
Odpowiedź

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 38 739 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 35 517 produktów w 205 kategoriach