35 137 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
26 697 produktów w 199 kategoriach

Poznaj 6 sprzymierzeńców odporności!

odpornośćodporność

Co sprawia, że niektórzy chorują co miesiąc a inni przechodzą przez sezon grypowy bez szwanku? Chodzi o odporność. Choć każdy z nas ma naturalny zasób odporności, wiele zależy też od tego, jak będziemy ją budować. Istnieje na to kilka sprawdzonych i prostych w zastosowaniu sposobów.

  • Jak zwiększyć odporność?

  • Czy kawa wpływa na naszą odporność?

  1. Aktywność fizyczna sprawia, że serce szybciej pompuje krew a tym samym szybciej usuwane są z organizmu toksyny i we krwi i organach jest więcej odżywczego tlenu. Dlatego regularna aktywność fizyczna jest kluczowa dla zachowania odporności.
  2. Odporności sprzyja też hartowanie się w niskich temperaturach. Oczywiście nie chodzi o wychodzenie na mróz w podkoszulku. Lekarze radzą jednak by temperatura w sypialni zawsze była o kilka stopni niższa, niż to dla nas komfortowe. Dzięki temu przyzwyczaimy się do niższych temperatur i nie zachorujemy zimą a nasz organizm dłużej będzie sprawny i młody. Można też wykorzystać krioterapię.
  3. W zachowaniu odporności organizmu najważniejsze jest przyjmowanie antyoksydantów, czyli substancji, które likwidują wolne rodniki odpowiedzialne za starzenie i degenerację organizmu. Możemy przyjmować antyoksydanty kupione w aptece ale warto też do diety wprowadzić więcej produktów, które naturalnie są ich źródłami. Należą do nich grejpfruty, zielona herbata czy kakao.
  4. Odporność to też witaminy takie jak witamina C (naturalny antyoksydant), A czy E. Dlatego jeśli chcemy mieć odporny organizm, powinniśmy dbać o ich wysoką obecność w organizmie.
  5. Tak, jak produkty pełne antyoksydantów wspomagają mechanizmy obronne organizmu, istnieją też substancje, które osłabiają je, zmniejszając odporność. Należy do nich cukier, sztuczne dodatki smakowe czy zapachowe a także tłuszcz zwierzęcy pochodzący z czerwonego mięsa. Jeśli zależy nam na odporności, powinniśmy sięgać po nie jak najrzadziej.
  6. Choć kieliszek wina czerwonego rzeczywiście zawiera antyoksydanty a kilka kaw w tygodniu ma działać korzystnie na nasz organizm, w większości używki niszczą odporność. Papierosy produkują substancje oksydacyjne które sprawiają, że potrzebujemy więcej antyoksydantów niż zwykle, by zachować ten sam poziom odporności; alkohol zabija komórki mózgu i sprawia, że jesteśmy bardziej skłonni do ryzykownych zachować, które niszczą odporność a kawa wypłukuje z organizmu magnez, który jest kluczowym składnikiem mineralnym. Dlatego aby budować odporność lepiej będzie, jeśli nie będziemy sięgać po używki a na pewno nie po ich duże ilości.
odporność przeziębienie wzmocnienie odporności wzmocnienie organizmu jak wzmocnić odporność
Komentarze
Dodano: 20 Kwiecień 2016
Autor: Beata
Ocena:
Ja nie jestem za łykaniem suplementów, wolę zjeść czosnek, wiecej ryb i naturalnie wzmocnić organizm a nie tabletkami.
Odpowiedź
Dodano: 22 Grudzień 2015
Autor: Agata
Ocena:
Dobre rady, lecz jakiś wspaniałych rezultatów nie udało mi się uzyskać. Wzmocniłam odporność nieco innym sposobem, mianowicie Odpormax z czosnkiem i olejem z wątroby rekina. Biorę go od trzech miesięcy zaledwie, a widzę, że rzeczywiście działa. Nawet jak syn chorował i na mnie kaszlał i kichał nie zaraziłam się od niego.
Odpowiedź

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 35 137 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 26 697 produktów w 199 kategoriach