33 188 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
25 166 produktów w 199 kategoriach

Poznaj 11 sposobów na opuchliznę nóg!

Poznaj 11 sposobów na opuchliznę nóg!Poznaj 11 sposobów na opuchliznę nóg!

Opuchlizna nóg atakuje znacznie częściej panie, aniżeli mężczyzn. Zdarza się, że opuchliźnie ulegają całe nogi. Na ogół objęte nią są stopy, miejsca za kolanami oraz łydki, nogi sprawiają wrażenie nienaturalnie ciężkich, każdy krok napotyka na opór. 

Za lekkimi nogami tęsknią nie tylko kobiety w ciąży, ale i osoby, które mają stojący charakter pracy, a także uskarżające się na żylaki. Przyczyn istnieje cała masa. Poznaj proste domowe sposoby, które zmniejszą opuchliznę nóg, a także złagodzą dyskomfort z tego wynikający!

  • Jak radzić sobie z opuchlizną nóg?

  • Czy woda pomaga na opuchliznę?

Triki na opuchnięte nogi

  1. Spróbuj po całym dniu położyć się na plecach na podłodze, a nogi oprzeć o ścianę. Zwróć uwagę na to by nie były przykurczone, gdyż w tym wypadku dolegliwości wynikające z opuchlizny mogłyby się nasilić.
  2. Zacznij zasypiać z poduszką lub ze złożonym kocykiem pod łydkami.
  3. Nierzadko za opuchliznę nóg odpowiada krążenie żylne, które osłabiają szkodliwe substancje spożywane z żywnością. Zaleca się pić duże ilości wody, która poprzez oczyszczanie organizmu, rozprawi się z tą dolegliwością.
  4. Niekiedy poprawę przynosi jednodniowy post ograniczony do spożywania wody i chleba lub kaszy. W ten sposób wyzbędziemy się nadmiaru toksyn z organizmu, a nogi "odetchną".
  5. Zredukuj ilość spożywanej soli. Jak wiadomo sól zatrzymuje wodę w organizmie.
  6. Poddaj swoje nogi hartowaniu, co na pewien czas powinno uwolnić cię od tego problemu. Do jednej miski wlej bardzo ciepłą, a do drugiej zimną wodę. Przez 10-15 minut mocz nogi naprzemian w każdym z tych pojemników.
  7. Po schłodzeniu nóg pod prysznicem zdecyduj się na wmasowywanie dłonią soli gruboziarnistej okrężnymi ruchami od stóp do ud. Po upływie 10 minut zmyj resztę soli.
  8. W czasie upałów zacznij dzień od zimnego prysznica, gdyż usprawni on krążenie, co bezpośrednio zmniejszy odczucie ciężkości w nogach.
  9. Zimny prysznic warto zastosować, również przed masażem i po jego skończeniu. Odpowiednia do jego wykonania będzie niewielka szczotka z miękkiego włosia. Od kostek do ud wykonujemy nią energiczne, okrężne ruchy, które powinny być na tyle delikatne by nie poranić skóry.
  10. Przy regularnie nawracającym problemie ciężkości nóg, dobrym rozwiązaniem są okłady z bandażu. Bandaż namaczamy w zimnej wodzie i starannie wyciskamy. Przed włożeniem do lodówki możemy skropić go cytrusowym, lawendowym lub rozmarynowym olejkiem. Docenimy jego działanie, gdy parę godzin później po powrocie do domu pozostawimy go na kwadrans na nogach uniesionych do góry.
  11. Podobny do okładów z bandażu, rezultat osiągniemy masując nogi identycznymi ruchami zawiniętą w chusteczkę kostką lodu.
opuchlizna spuchnięte nogi ciężkie nogi ciężkość nóg opuchnięte kostki opuchnięte stopy opuchlizna nóg
Komentarze
Dodano: 27 Maj 2016
Autor: aniela
Ocena:
próbowałam hartowania i ta metoda rzeczywiście pomaga, polecam
Odpowiedź

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 33 188 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 25 166 produktów w 199 kategoriach