34 845 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
26 580 produktów w 199 kategoriach

Powody, dla których zaczniesz jeść jarmuż!

Powody, dla których zaczniesz jeść jarmuż!Powody, dla których zaczniesz jeść jarmuż!

Pełnowartościowe źródło białka, bogate we wszystkie niezbędne aminokwasy, nabędziemy w sezonie trwającym od pierwszych przymrozków we wrześniu do początku zimy. Nie zawiedziemy się również szukając nienasyconych kwasów tłuszczowych, szczególnie przez wzgląd na wyjątkowo korzystne proporcje kwasów omega-3 do omega-6.

  • Jakie właściwości zawiera jarmuż?

  • Jakie witaminy zawiera jarmuż?

Przekonaj się, z jakich jeszcze właściwości słynie niedoceniany wśród Polaków jarmuż!

Karotenoidy dla oczu

Witaminę A w formie beta-karotenu wspaniale przyswaja nasz organizm. Ma ona ogromne znaczenie dla zapobiegania kurzej ślepocie i zespołowi suchego oka. Na prawidłowe widzenie wpływ mają także zeaksantyna i luteina, wchodzącymi w skład pigmentu plamki żółtej, dlatego jarmuż poleca się spożywać osobom narażonym na wystąpienie i pogłębienie wad wzroku. Zarówno zeaksantyna, jak i luteina, chronią oczy przed wpływem nadmiernego promieniowania słonecznego oraz zabezpieczają przed szkodliwym działaniem wolnych rodników. Witamina A pozwala uniknąć przesuszeń skóry.

Nieoceniona witamina K

Jarmuż wzbogaca nasz organizm w niezbędną dla prawidłowego przebiegu wielu procesów w naszym organizmie witaminę K. Stymuluje ona krzepnięcie krwi i gospodarkę wapniową, co przy regularnym jej przyswajaniu zaowocuje mniejszą podatnością na wystąpienie kontuzji. Prócz tego witamina K chroni nas przed zapadnięciem na nowotwory, m.in.: wątroby, okrężnicy, pęcherzyka żółciowego, pęcherza moczowego, prostaty, piersi i jajnika.

Dla Pań

Chroni przed rakiem piersi, także dzięki obecności indoli ograniczających wytwarzanie aktywnych estrogenów.

Zdrowotna witamina C

Wszyscy wiemy, iż witamina C zwiększa odporność organizmu i wychwytuje wolne rodniki. Ponadto jest niezbędna w procesie produkcji tkanki łącznej, przyspiesza gojenie ran i zrastanie kości, a także powstrzymuje powstawanie sińców, krwotoków, krwawienia z dziąseł. Jej niedobory sprzyjają m.in.: bólom mięśni i stawów, zmęczeniu, apatii oraz schorzeniom żołądka. Co ważne, zabezpiecza organizm przed zmianami nowotworowymi, obniża ciśnienie krwi, dba o sprawne funkcjonowanie układu krwionośnego i serca, zabezpiecza przed miażdżycą i odkładaniem się cholesterolu.

Dla tych, co nie piją mleka

Zawartość wapnia w jarmużu dorównuje jego obecności w mleku, który odpowiada za mineralizację kości, proces skurczu mięśni i optymalną wagę ciała. Proporcje między wapniem a fosforem w jarmużu są wręcz doskonałe.

Żelazo

Jarmuż w 100 g pokrywa 1/5 dziennego zapotrzebowania na żelazo, którego przyswajalność zwiększa witamina C.

Flawonoidy

Flawonoidy wykazują właściwości przeciwzapalne i antyutleniające.

Pokonaj Helicobacter pylori!

Sulforafan zwalcza Helicobacter pylori, dzięki czemu zabezpiecza przed wrzodami żołądka i dwunastnicy, jak również przed zapaleniem błony śluzowej żołądka.

Nie dla każdego

Geitrogeny obniżają stężenie jodu w organizmie, w związku z czym zaburzają syntezę hormonów tarczycy i prowadzą do jej przerostu. Natomiast szczawiany zmniejszają magazynowanie wapnia w kościach, przyczyniają się do zapalenia stawów i zaburzeń pracy serca. Są zdolne wywołać kamicę nerkową, gdyż gromadzą się w nerkach i drogach moczowych. Osłabiają żywotność plemników.

 

pełnowartościowe białko jarmuż właściwości jarmużu jarmuż dla zdrowia jak wzmocnić wzrok co zawiera witaminę K czym zastąpić białko z mięsa czym zastąpić mleko nietolerancja mleka

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 34 845 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 26 580 produktów w 199 kategoriach