32 986 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
25 070 produktów w 199 kategoriach

Owoce sezonowe latem. Pomogą poczuć się szczupło i zdrowo

Owoce sezonowe latem. Pomogą poczuć się szczupło i zdrowoOwoce sezonowe latem. Pomogą poczuć się szczupło i zdrowo

W każdym miesiącu pojawiają się owoce i warzywa, które są aktualnie najświeższe i jednocześnie najbardziej wartościowe. Podpowiadamy, po jakie owoce warto sięgać w czerwcu, lipcu i sierpniu, a także jakie cenne wartości się w nich kryją!

Powszechnie wiadomo, że owoce są bardzo zdrowe, co jest oczywiście prawdą. Jednak znaczenie ma również to, w jakich porach roku je spożywamy i w jakich porach dnia.

  • Kiedy jeść owoce?

  • Które owoce jeść?

Owoce a pora dnia

To, o jakiej porze jemy owoce ma wpływ na nasz organizm oraz masę ciała.

Są bogatym źródłem minerałów, błonnika i witamin, ale jednocześnie cukrów prostych – sacharozy i fruktozy. Każdy owoc ma swój indeks glikemiczny, a im wyższy, tym większy wyrzut insuliny. Tym samym zbyt duże spożycie owoców lub jedzenie ich w niewłaściwych godzinach może mieć  konsekwencje w postaci gromadzącej się tkanki tłuszczowej.

Do owoców o wysokim indeksie glikemicznym zalicza się winogrona, mango, banany, daktyle, arbuzy i melony. Niski indeks glikemiczny i jednocześnie najkorzystniejszy wpływ na zdrowie i sylwetkę mają przede wszystkim wiśnie, pomarańcze, truskawki, śliwki, jabłka, gruszki oraz żurawina.

Zalecaną porcją owoców w ciągu dnia, zwłaszcza dla osób chcących zredukować tkankę tłuszczową jest jedna porcja, czyli:

  • Dwa małe owoce (np. śliwki),
  • Jeden średni owoc (np. gruszka),
  • Szklanka drobnych owoców (np. truskawki).

Najlepiej spożywać je w godzinach rannych, np. na pierwsze lub drugie śniadanie. Będą szczególnie wartościowe w połączeniu z owsianką lub jogurtem. Ważne jest również, żeby nie jeść owoców bezpośrednio po większym posiłku, bo mogą one powodować wzdęcia.

Owoce a pora roku. Co jeść latem?

Czerwiec, lipiec i sierpień to okres, gdy mamy dostęp do zdrowych i pełnych witamin owoców. Sezonowe wyróżniają się tym, że mają najwięcej witamin, ponieważ spożywa się je niedługo po zerwaniu. Dodatkowo urozmaicamy swoją dietę, unikając jedzenia ciągle tego samego. Zapewniają nam one wszystko, co jest potrzebne do życia w danym klimacie.

Najwięcej owoców i warzyw mamy w Polsce właśnie latem i późną jesienią, dlatego warto skorzystać z tego witaminowego zastrzyku energii i zdrowia, który oferuje nam sama natura!

Czerwiec:

  • Wiśnie,
  • Truskawki,
  • Agrest,
  • Czereśnie,
  • Pierwsze zbiory śliwek i porzeczek.

Lipiec:

  • Nektarynki i brzoskwinie (pierwsze zbiory),
  • Arbuz,
  • Czereśnie,
  • Śliwki,
  • Porzeczki,
  • Truskawki,
  • Wiśnie,
  • Maliny,

Sierpień:

  • Agrest,
  • Arbuz,
  • Brzoskwinie,
  • Nektarynki,
  • Poziomki,
  • Śliwki,
  • Truskawki,
  • Maliny,
  • Czereśnie,
  • Porzeczki,
  • Pierwsze winogrona i jagody.
błonnik odchudzanie witaminy tkanka tłuszczowa wzdęcia
Komentarze
Dodano: 06 Wrzesień 2016
Autor: Darek
Ocena:
Przy owocach ważne też jest to że dostarczają dużej porcji cukrów prostych, więc osoby z zaburzoną pracą trzustki powinny mimo wszystko uważać.
Odpowiedź
Dodano: 07 Lipiec 2016
Autor: Hela
Ocena:
A to niespodzianka, pora dnia jest ważna w jedzeniu owoców. Nie miałam pojęcia.
Odpowiedź
Dodano: 16 Czerwiec 2016
Autor: Iwona
Ocena:
Uwielbiam owoce sezonowe, bardzo mi ich brakuje zimą, a mrożone to nie to samo.
Odpowiedź

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 32 986 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 25 070 produktów w 199 kategoriach