33 215 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
25 197 produktów w 199 kategoriach

Owoce i ich wpływ na dietę. Tuczą czy wspomagają odchudzanie?

Owoce i ich wpływ na dietę. Tuczą czy wspomagają odchudzanie?Owoce i ich wpływ na dietę. Tuczą czy wspomagają odchudzanie?

Kwestia owoców w diecie odchudzającej nie jest wcale taka prosta, jakby się mogło na pierwszy rzut oka wydawać. W mediach niejednokrotnie słyszy się o ich wpływie na wagę – raz w kategorii wspomagaczy, raz wrogów smukłej sylwetki. Nie można powiedzieć, że są tuczące, ale jednocześnie warto pamiętać, że niektóre z nich są bardziej kaloryczne od drugich. Jedno jest pewne: owoce, nawet na diecie, trzeba jeść, bo są pysznym i niezastąpionym źródłem zdrowia!

  • Czy owoce tuczą?

  • Czy cukier w owocach jest szkodliwy?

Aby unaocznić, ze owoc owocowi nierówny, wystarczy porównać chociażby wodnistego arbuza z wysokokalorycznym winogronem. Pół arbuza to 180 kcal, zaś pół kilograma winogron to już 345kcal. Różnica jest spora, dlatego warto wiedzieć, które owoce są dozwolone w większych, a które w mniejszych ilościach. Nie wolno popadać przy tym w paranoję, bo tak naprawdę każdy owoc zrobi wiele dobrego dla organizmu dzięki sporej zawartości cennych witamin!

Cukier w owocach – dobry czy zły?

Jednym z najczęściej wyciąganych argumentów przeciw spożyciu owoców na diecie redukcyjnej jest zawarty w nich cukier. Wiadomo – w końcu nie bez powodu są one słodkie, jednak nie można przyrównać zawartych w nich cukrów do tych, które znajdziemy w słodyczach. Batoniki, ciastka i czekolada to puste kalorie, które nie są organizmowi potrzebne.

Zaś w owocach zawarte są te dobre cukry, którym towarzyszy mnóstwo witamin i mikroelementów. Mają dużo witaminy C podnoszącej odporność i błonnika usprawniającego trawienie, a zarazem wspomagającego odchudzanie. Właśnie dlatego są na diecie jak najbardziej wskazane!

Które owoce będą najlepsze, gdy chcemy zrzucić tłuszczyk?

  1. Melony i arbuzy – najmniej kaloryczne owoce, które można zajadać bez zmartwień o figurę. Uznaje się je za wspomagacze odchudzania, w dodatku zawierają tylko od 12 do 36 kcal na 100g. Co więcej, mają w swoim składzie cytrulinę, która działa odchudzająco i uznawana jest za naturalny afrodyzjak, zwiększający poziom libido!
  2. Kiwi, brzoskwinie i nektarynki – te słodkości mają w składzie około 50kcla na 100g. Ze względu na to, że zwykle są dostępne głównie w sezonach, nie ma potrzeby ich specjalnego ograniczania. Według niektórych źródeł nektarynki i brzoskwinie są owocami najbogatszymi w dobroczynne witaminy, dlatego zdecydowanie warto po nie sięgać.
  3. Jabłka i cytrusy – to już niemal legendarne owoce towarzyszące osobom dbającym o linię. Dobrze jest zjeść chociażby jedno jabłko dziennie, aby poczuć ich niezwykłą moc. Jedno ma około 52kcal na 100g. Im kwaśniejsze, tym więcej w nim witamin, w dodatku najzdrowsze będzie takie ze skórką. Co ważniejsze, zawierają oczyszczające organizm pektyny. Warto jeść również mandarynki, pomarańcze i grejpfruty, które mają średnio od 36 do 44kcal na 100g.
odchudzanie witaminy witaminy dieta jak schudnąć dieta redukcyjna owoce na diecie które owoce można jeść na diecie czy owoce tuczą
Komentarze
Dodano: 26 Wrzesień 2016
Autor: Tymek
Ocena:
Jak w każdym przypadku co za dużo to niezdrowo. Jak widać z owocami też nie powinno się przesadzać.
Odpowiedź
Dodano: 28 Czerwiec 2016
Autor: Ewa
Ocena:
Słyszałam że jabłko ma tyle kalorii co kanapka, ciekawe ile w tym wszystkim prawdy...?
Odpowiedź

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 33 215 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 25 197 produktów w 199 kategoriach