36 613 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
31 353 produktów w 202 kategoriach

Oto 5 błędów w odchudzaniu, które spowalniają twój metabolizm

Oto 5 błędów w odchudzaniu, które spowalniają twój metabolizmOto 5 błędów w odchudzaniu, które spowalniają twój metabolizm

Nasz organizm jest tak dobrze „zorganizowany”, że nadmiar kalorii może spalać samoistnie i  to nawet bez większego wysiłku z naszej strony. Jednak do tego procesu konieczny jest sprawny i szybki metabolizm. Przemiana materii ma ogromne znaczenie przy diecie odchudzającej. W trakcie odchudzania często popełniamy pewne błędy, które ją spowalniają. Sprawdź, czy nie popełniasz któregoś z nich!

  1. Za mało płynów. Prawidłowe funkcjonowanie całego naszego organizmu wymaga odpowiednich ilości wody. W końcu ludzkie ciało składa się w dużej mierze z płynów, dlatego tak ważne jest, aby je regularnie nawadniać. Statystyki mówią, że Polacy wypijają wciąż za mało płynów w ciągu dnia. Jest to ważne również dla uzyskania zgrabnej sylwetki – jeśli nie jesteśmy odpowiednio nawodnieni, ciało nie spala tylu kalorii, ile mogłoby spalić przy prawidłowym nawodnieniu. Przykładowo, podczas ćwiczeń fizycznych, gdy poczujemy się spragnieni i nic nie wypijemy, po chwili ruszamy się mniej wydajnie. Co więcej, na metabolizm lepiej działa picie zimnej wody, niż ciepłej herbaty, ponieważ organizm musi popracować nad jej podgrzaniem.
  2. Cardio ponad wszystko. Same ćwiczenia cardio, czyli bieganie, jazda na rowerze, pływanie czy aerobik, nie przyspieszają metabolizmu tak dobrze jak połączenie cardio z treningiem siłowym. Zbudowanie mięśni pozwala na spalanie większych ilości kalorii, zaś sama tkanka mięśniowa wymaga zużywania od nas duuużych ilości energii. Właśnie w ten sposób organizm zamienia nadmiar kalorii w energię, co znacznie przyspieszy przemianę materii.
  3. Jedzenie zbyt mało i o złej porze. Chodzi tutaj o jedzenie zbyt małej ilości posiłków w ciągu dnia, np. dwóch na całą dobę (nawet jeżeli oba są bardzo sycące). Gdy zjadamy zbyt mało, organizm „przełącza się” na tryb głodówkowy, w związku z czym celowo spowalnia metabolizm i spala mnie kalorii. A z całą pewnością nie o to w odchudzaniu chodzi. Staraj się jeść częściej, minimalnie trzy posiłki na dzień, a jeżeli odczuwasz głód częściej – wraz z przekąskami nie przekraczaj 5 niewielkich posiłków dziennie. Dzięki temu twój organizm będzie pracował na pełnych obrotach i na bieżąco spalał kalorie z pożywienia. Staraj się również nie jeść w nocy. Dietetycy zalecają zrobienie 12-godzinnej przerwy w jedzeniu. Nie jest dobrym pomysłem ani jedzenie o zbyt późnej porze, ani z samego rana, np. o 6.00.
  4. Unikanie kawy. Kofeina nie jest taka zła, jak się o niej mawia. Mała czarna (bez cukru i mleka!) wypita przed ćwiczeniami to dobry sposób na podkręcenie swojego organizmu, poprzez dostarczenie mu kofeinowej dawki energii. Zwiększy twoją wytrzymałość i pobudzi metabolizm. Podobne efekty przyniesie picie zielonej herbaty, która ma podobne do kofeiny właściwości.
  5. Niewysypianie się. Znacznie częściej tyją ci, którzy śpią zbyt mało. Badania z 2012 roku dowiodły, że osoby niewysypiające są mniej wydajne w ciągu dnia (mają mniej energii), przez co mają większe skłonności do tycia. Co więcej, braki snu przyczyniają się zaburzeń hormonu, który reguluje nasze poczucie głodu. W wyniku tego czujemy chęć na jedzenie nawet wtedy, gdy nie powinniśmy i w efekcie zjadamy zbyt dużo, co powoduje przybieranie na wadze.
nadwaga odchudzanie dieta przemiana materii metabolizm
Komentarze
Dodano: 10 Październik 2016
Autor: Ilona
Ocena:
No właśnie. Kawa jest nawet wskazana przy odchudzaniu. Oczywiście czarna bez mleka i cukru. Zgadzam się w 100%-tach.
Odpowiedź

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 36 613 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 31 353 produktów w 202 kategoriach