34 908 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
26 646 produktów w 199 kategoriach

Odchudzanie po ciąży nie musi być trudne! Oto kilka prostych trików

Odchudzanie po ciąży nie musi być trudne! Oto kilka prostych trikówOdchudzanie po ciąży nie musi być trudne! Oto kilka prostych trików

To okres wyjątkowo obciążający dla kobiecego organizmu – przybywa kilogramów, zmienia się samopoczucie i wygląd, a po porodzie pojawiają się obowiązki związane z dzieckiem. Wiele świeżo upieczonych mam boryka się wówczas z problemem zrzucenia nadwagi, ponieważ w czasie ciąży jadły za dwoje. Jak wrócić do mniejszego rozmiaru?

Najlepiej zacząć od wprowadzenia specjalnej diety, która będzie mieć korzystny wpływ na organizm noworodka, gdy karmi się piersią, a także pomoże w schudnięciu. Jednocześnie, po porodzie ważne jest uzupełnienie składników mineralnych i witamin w organizmie kobiety. U mam po porodzie często występuje anemia, która jest związana z powikłaniami lub cesarskim cięciem.

  • Jak schudnąć po porodzie?

  • Jak wrócić do formy po ciąży?

Objawami anemii są głównie: senność, zmęczenie, wypadanie włosów, kiepski nastrój. Powrót to formy fizycznej po porodzie, niezależnie od tego, czy na anemię cierpisz czy nie, będzie wymagało od ciebie wprowadzenia zasad zdrowego stylu życia.

  1. Postaw na białko – zwłaszcza te pełnowartościowe. Najlepiej, aby był to indyk albo kurczak, ewentualnie schab, pieczone w folii lub ugotowane. Jednym z lepszych źródeł takiego białka są również produkty mleczne, które mają też masę kwasów CLA. Jeśli kupujesz jogurt, wybieraj te bez owoców, ponieważ często obfitują one w cukier, barwniki i inne sztuczne ulepszacze. Lepiej kupić naturalny i samodzielnie dodać do niego ulubione owoce. Nie bój się sięgać po sery twarogowe, maślanki, kefiry.
  2. Każdego dnia wypijaj przynajmniej dwa kubki zielonej herbaty, ponieważ ma ona dużo flawonoidów. Są to substancje usuwające wolne rodniki z organizmu, które jednocześnie zapobiegają gromadzeniu się tkanki tłuszczowej i ułatwiają jej spalanie w ciągu dnia.
  3. Ważna jest regularność. Powinnaś spożywać 5 posiłków dziennie, najlepiej niewielkich objętościowo. Dzięki temu twój organizm będzie na bieżąco spalał nagromadzony tłuszczyk, ponieważ przyspieszy się twój metabolizm. Prawidłowa przemiana materii do podstawa!
  4. Uzupełniaj witaminę C, ponieważ jest ona niezbędnym składnikiem do syntezy kolagenu. Kolagen to składnik naturalnie występujący w organizmie, który powoduje, że skóra staje się bardziej elastyczna. W dodatku, niedobór witaminy C i innych witamin – przede wszystkim kwasu foliowego i żelaza jest przyczyną anemii, dlatego każdego dnia zjadaj pęczek natki pietruszki (dodawaj ją do obiadu, koktajli, sałatek).
  5. Zrezygnuj z tradycyjnego masła. Przy diecie redukcyjnej lepiej sprawdzi się oliwa z oliwek extra virgin, która poprawi odporność twojego organizmu, dostarczy nienasyconych kwasów tłuszczowych, poprawi stan twojej skóry i samopoczucie. Jednym z najważniejszych źródeł nienasyconych kwasów tłuszczowych są ryby, które powinnaś jeść minimum 2 razy na tydzień.
odchudzanie dieta ciąża dieta po porodzie odchudzanie po ciąży

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 34 908 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 26 646 produktów w 199 kategoriach