33 129 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
25 166 produktów w 199 kategoriach

Odchudzanie po ciąży. Kilka prostych trików, które pomogą wrócić do formy

Odchudzanie po ciąży. Kilka prostych trików, które pomogą wrócić do formyOdchudzanie po ciąży. Kilka prostych trików, które pomogą wrócić do formy

Pierwsze tygodnie po porodzie to okres, gdy popadamy w rutynę przewijania, karmienia, kąpania, czyli poświęcamy prawie cały swój czas nowonarodzonemu dziecku. Choć to zupełnie naturalne i zrozumiałe, musisz pamiętać również o sobie. Jeśli nie masz ochoty przeglądać się w lustrze, bo odstraszają cię dodatkowe kilogramy, powinnaś jak najszybciej się zmobilizować i stosować proste triki, które bez większych trudności i dużych pokładów czasu pomogą wrócić do formy.

W ciąży przybieramy na wadze od 11 do 20 kilogramów. Choć przy małym dziecku czasu jest niewiele, uwierz, że przy niewielkim wysiłku uda ci się schudnąć. Szczęśliwa mama (a nie zdołowana swoją figurą), dbająca o zdrowie, będzie o wiele bardziej skuteczna od tej zmartwionej swoim wyglądem. Osiągniesz to dzięki odpowiedniej organizacji czasu i wyborowi zajęć, które możesz wykonywać razem z dzieckiem.

  • Jak schudnąć po ciąży?

  • Jak wrócić do formy po ciąży?

Kiedy zacząć?

Tutaj sprawa jest indywidualna. Niektórzy lekarze zalecają wstrzymać się w okresie połogu, jednak niektóre ćwiczenia możesz zacząć kilka dni od porodu. W przypadku cesarskiego cięcia – po 2 albo 3 tygodniach. Oczywiście nie mamy tu na myśli ciężkich, wyczerpujących ćwiczeń i intensywnego biegania. Po porodzie mięśnie są osłabione, dlatego pierwsze ćwiczenia powinny być oparte na delikatnym wzmacnianiu, przede wszystkim mięśni Kegla, które możesz wykonywać w każdej pozycji.

W czwartym tygodniu powinnaś zacząć ćwiczenia mięśni brzucha. Wówczas dobre będą klasyczne brzuszki, ponieważ trzeba wspomóc siłę mięśni brzucha i mięśni głębokich. Jeżeli nie masz siły na brzuszki, spinaj swoje mięśnie podczas wydechu trzy razy dziennie w seriach po 15 razy.

Wykorzystaj swoje codzienne zajęcia

Poza ćwiczeniami mięśni Kegla i brzucha, ważne jest dodanie aktywności fizycznej do swojej codzienności. Chodź po schodach zamiast jeździć windą, wybierz się z dzieckiem na spacer. Sześć tygodni po porodzie zaczniesz czuć się o wiele lepiej, możesz wprowadzić wtedy lekki jogging, chodzić na fitness. Oprócz tego zacznij uczęszczać na basen – to najlepszy sposób na odzyskanie sylwetki po ciąży. Wybierz się tam po około 8 tygodniach, kiedy zagoją się wszystkie rany. Możesz połączyć swoje wodne treningi z nauką pływania dziecka – im wcześniej zacznie się uczyć, tym lepiej, ponieważ do 6-8 miesiąca życia utrzymuje się u niego odruch z życia płodowego. W tym okresie dzieci nie otwierają pod wodą ust i się jej nie boją. Połącz przyjemne z pożytecznym!

Inne rady – pilates, taniec i domowy trening

Obecnie dostępne są ćwiczenia grupowe dla mam, które pozwalają ćwiczyć wraz z dzieckiem. Mają one postać ogólnorozwojową, zawierają elementy pilatesu, rozciągania, technik relaksacji i oddychania. Dodatkowym elementem jest masaż dziecka, który wspomaga jego rozwój psychoruchowy.

Jeżeli nie jesteś gotowa na zajęcia w grupie, ćwicz w domu. Nawet kilka minut ćwiczeń dziennie pomoże ci w zrzuceniu wagi i doskonale wpłynie na twoje samopoczucie. Nie muszą to być skomplikowane ruchy – porób skłony, wykonuj podnoszenia nóg i ćwiczenia mięśni brzucha. Gdy potrzebujesz relaksu i wyciszenia, ćwicz jogę i pilates.

Świetnym sposobem jest również taniec – włącz ulubioną muzykę i poruszaj się do jej rytmu. W ten sposób dotlenisz organizm i poczujesz się zdecydowanie lepiej. W ostatnich latach popularny stał się taniec z dzieckiem w chuście zwanej bebelulu, która pozwala na bezpieczne i wygodne noszenie maluszka, a jednocześnie uwalnia ręce, co umożliwia mamie swobodne poruszanie się. Ogromnym plusem takich zajęć (pod okiem instruktora) jest kontakt z dzieckiem, które uczy się słuchać muzyki, dzięki czemu będzie miało lepsze wyczucie rytmu i równowagi w przyszłości.

odchudzanie ciąża dziecko fitness odchudzanie po porodzie
Komentarze
Dodano: 23 Sierpień 2016
Autor: Lena
Ocena:
Podobno karmienie piersia także zwiększa ilość spalanych kalorii, mam nadzieję że uda mi się troche zrzucić.
Odpowiedź
Dodano: 02 Czerwiec 2016
Autor: Aga
Ocena:
U mnie waga po ciąży spadła od razu, ale została obwisła skóra brzucha, z którą walczyłam rok, troszkę sie poprawilo ale niestety wszelkie metody zawiodły.
Odpowiedź
Dodano: 14 Maj 2016
Autor: anka
Ocena:
a u mnie 10 miesięcy po porodzie nadal 12 kg. na plus mimo, że staram się dbać o linię :(
Odpowiedź
Dodano: 10 Maj 2016
Autor: Ewelina
Ocena:
A u mnie waga sama spadła. Dość długo karmiłam synka piersią, poza tym jestem też mamą 2,5 letniej córeczki więc przy dwojgu dzieci fitness mam w domu :)
Odpowiedź
Dodano: 13 Kwiecień 2016
Autor: Monia
Ocena:
Odchudzanie po porodzie zaczęłam małymi kroczkami i naprawde opłacało się, częste spacery z moim Antosiem i wizyty na basenie działaja cuda.
Odpowiedź

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 33 129 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 25 166 produktów w 199 kategoriach