33 265 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
25 298 produktów w 199 kategoriach

Nocni ludzie z apetytem kontra skutki obżarstwa przed snem!

Nocni ludzie z apetytem kontra skutki obżarstwa przed snem!Nocni ludzie z apetytem kontra skutki obżarstwa przed snem!

Współcześnie tryb życia większości z nas utrudnia zapewnienie racjonalnie rozplanowanych posiłków za dnia. Siedząca praca, stres, pośpiech, nadgodziny to tylko niektóre z czynników, które mogą zrujnować nasze zdrowie i figurę. Nic zatem dziwnego, że gdy wreszcie złapiemy oddech, kierujemy nasze kroki ku lodówce.

  • Czy jedzenie przed snem tuczy?

  • Czy jedzenie w nocy tuczy?

Spośród wszystkich grzeszków dietetycznych, takich jak podjadanie przed telewizorem lub między posiłkami, spożywanie pokarmu przed snem odbija się na nas wyjątkowo niekorzystnie.

Jedzenie przed snem – naprawdę takie złe?

Wszystko co spożyjemy przed zapadnięciem w sen musi zostać strawione. W konsekwencji rano budzimy się zmęczeni nieustanną pracą żołądka przez kilka godzin nocnych, które powinny być przeznaczone na wypoczynek i regenerację. Musimy szybko wejść w rytm dnia, a organizm się buntuje, co jest manifestowane poprzez brak sił witalnych, obniżoną sprawność układu immunologicznego, a nawet omdlenia.

W optymalnych warunkach, nasze ciało na czas snu powinno się wyciszyć, zwolnić tempo zachodzących w nim procesów. Serce się uspokaja, podobnie jak nasz oddech. Zwykle zaleca się by ostatni posiłek spożyć najpóźniej o 18.00 na 3 godziny przed snem, jednak powinniśmy uwzględnić rzeczywistą godzinę, o której kładziemy się spać. W przeciwnym razie, gdy zasypiamy około północy, dotrwanie do tego czasu może okazać się katorgą.

Metabolizm u każdego z nas funkcjonuje nieco inaczej, dlatego wiele osób stosujących się do tego zalecenia może mieć trudności z utrzymaniem właściwej wagi. Jeśli zaliczasz się do tej grupy, koniecznie znajdź czas na aktywność fizyczną, która usprawni przemianę materii oraz wyeliminuj niezdrowe przekąski.

Furtka dla nocnych ludzi z apetytem

Jak od każdej reguły i w tym wypadku trafił się niewielki, acz istotny wyjątek. W sytuacji, gdy głód nie pozwala nam zasnąć, możemy pozwolić sobie na przekąskę w granicy 200 kalorii. Tyle wyniesie np. plasterek chudej piersi z indyka na waflu ryżowym, kawałki banana z płatkami owsianymi czy kromka chleba z pełnego przemiału ziaren z plasterkiem chudego twarogu.

Na przekąskę w godzinach wieczornych muszą pozwolić sobie osoby, które wracają z treningu. W tym przypadku bez względu na porę, należy nadrobić glikogen, który został stracony podczas intensywnych ćwiczeń. W przeciwnym razie struktury mięśniowe nie będą w stanie się zregenerować. Przed snem unikajmy jednak ciężkostrawnego jedzenia, które nadmiernie przeciąży wątrobę i żołądek. Nie powinny to być posiłki smażone, ani na bazie czerwonego mięsa. Zamiast tego zalecane są sałatki, chude mięso, warzywa, banan oraz lekkostrawne węglowodany.

obżarstwo zdrowy sen szczupła sylwetka objadanie przed snem jedzenie przed snem konsekwencje objadania się
Komentarze
Dodano: 27 Wrzesień 2016
Autor: martyna
Ocena:
Wieczorem na apetyt polecam szklankę wody, albo i dwie, u mnie sprawdza się, w nocy nie odczuwam głodu, a i brzuch jest mi wdzięczny.
Odpowiedź
Dodano: 22 Lipiec 2016
Autor: Karola
Ocena:
Jedzenie późnym wieczorem i w nocy to niewybaczalny grzech, choć jestem czasem głodna o późnej porze, to nigdy tak nie robię.
Odpowiedź
Dodano: 08 Czerwiec 2016
Autor: Joanna
Ocena:
Moja znajoma podjada w nocy...przez sen! Członkowie rodziny nie raz spotkali ją w nocy podczas snu jak wyjadla np słój miodu albo kilogram wiejskiej. Leczy się ale jest ciężko, bo to głównie stres za to odpowiada.
Odpowiedź
Dodano: 18 Maj 2016
Autor: agata
Ocena:
niestety pewnych rzeczy nie da się przeskoczyć, ja pracuję do 18, w domu jestem koło 19 i dopiero wtedy jem obiad, który mąż mi przygotuje lub sama go naszykuję poprzedniego dnia, w pracy nie mam możliwości zjeść ciepłego obiadku
Odpowiedź

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 33 265 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 25 298 produktów w 199 kategoriach