33 223 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
25 197 produktów w 199 kategoriach

Nie zaśmiecaj umysłu – jak zadbać o mózg?

Nie zaśmiecaj umysłu – jak zadbać o mózg?Nie zaśmiecaj umysłu – jak zadbać o mózg?

Nie możesz się skupić, twoje myśli odbiegają gdzieś daleko? Masz problem z zapamiętywaniem i kojarzeniem faktów? Mylisz numery telefonów i zapominasz imiona współpracowników. Choć dzieje się tak w przypadku coraz większej ilości coraz młodszych ludzi, wcale tak nie musi być. Jeśli chcesz się cieszyć doskonałą pamięcią i mieć sprawny umysł do późnej starości musisz ograniczyć złe nawyki. Jak to zrobić i co należy wyeliminować z codziennego życia by być zdrowym?

  • Co źle wpływa na pracę mózgu?

  • Jak dbać o pracę mózgu?

Jak najlepiej zadbać o mózg?

Mózg należy chronić na co dzień dokładnie w ten sam sposób jak dbamy o nasze serca. Niezdrowy tryb życia, złe odżywianie, długotrwały stres to czynniki, które szkodzą naszemu „twardemu dyskowi”.  W świecie laptopów, smartfonów, tabletów i telewizji trudno ograniczać ilość docierających do naszego mózgu bodźców. Jednak jest to konieczne. Mózg, tak jak i reszta naszego organizmu potrzebuje regeneracji i odpoczynku, oraz oczyszczenia ze zbyt dużej ilości białek zgromadzonych w ciągu dnia.

Jakie nałogi źle wpływają na mózg?

Elektronika nam nie służy

Jesteśmy zapracowani, na co dzień zabiegani, na nic nie starcza nam czasu, a doba jest zbyt krótka. Tu wkrada się jeden z wydawałoby się nieszkodliwych dla naszego mózgu czynników – wielozadaniowość. Nic bardziej błędnego. Wysyłając maila, rozmawiając przez telefon szkodzisz swojemu zapracowanemu umysłowi. Jak? Mózg odbiera niezliczona ilość bodźców pochodzących z urządzeń elektronicznych. Korzystanie z nich w nadmiarze sieje spustoszenie w strukturze szarej mózgu. Skutki jakie się pojawiają nazywamy nadmiarem pracy, stresem i emocjonalnym dołkiem.

Palenie papierosów

Palimy papierosy, bo pomaga nam to w walce c codziennym stresem, lubimy papierosa przy porannej kawie. Jakie są tego skutki związane z naszym mózgiem. Dusimy go nadmiarem dymu, zmniejszamy dopływ tlenu do mózgu i obniżamy tym samym jego sprawność intelektualną. Palenie papierosów nie tylko szkodzi sercu, ale bardzo często jest powodem zmniejszenia funkcji poznawczych mózgu i udarów.

Życie online

Internet jest nieprzebranym źródłem informacji, korzystamy z niego codziennie, zarówno w pracy jak i dla przyjemności. Jak wpływa  to nasz mózg. Nadmiar czasu spędzany w internecie wpływa niekorzystnie nasz sposób myślenia i zachowanie. Stajemy się bardziej niecierpliwi i poddenerwowani jeśli strona zbyt wolno się ładuje lub nie możemy czegoś odnaleźć. Nie czekamy, poddajemy się i wskakujemy na inną stronę.  Ograniczona staje się wówczas koncentracja. Ciągła konieczność funkcjonowania w sieci sprawia, że jesteśmy zestresowani, źle sypiamy i mamy zły humor. Tak więc, wszystko z umiarem.

Fast food zaśmieca nasz mózg

Śmieciowe, mało wartościowe jedzenie źle wpływa na bilans chemiczny mózgu. Zwiększają się problemy ze skupieniem i pojawia się otępienie. Fast foodowe jedzenie podnosi poziom dopaminy w naszym organizmie – czyli hormonu szczęścia. Jednak jak szybko się podnosi nasze zadowolenie, tak szybko z powodu spadku dopaminy stajemy się osowiali i niezadowoleni. Tłuste jedzenie i otyłość może zwielokrotnić ryzyko wystąpienia demencji, nawet w młodym wieku.

stres udar mózgu pamięć koncentracja mózg skupienie wpływ alkoholu na mózg ćwiczenia na mózg

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 33 223 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 25 197 produktów w 199 kategoriach