35 137 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
26 697 produktów w 199 kategoriach

Nie truj siebie i innych! Rzuć palenie razem z nami - 7 porad!

Nie truj siebie i innych! Rzuć palenie razem z nami - 7 porad!Nie truj siebie i innych! Rzuć palenie razem z nami - 7 porad!

Rzucenie palenia jest niezwykle trudne. Nie chodzi bowiem o podjęcie samej decyzji, ale o wytrwanie w swoim postanowieniu. Nikotynizm jest uzależnieniem, takim samym jak alkoholizm i trudno z nim zerwać z powodu oznak odstawienia nikotyny, które mocno wpływają na życie osoby uzależnionej. Współcześnie medycyna zna jednak wiele sposobów na ułatwienie rzucenia palenia i powrotu do zdrowego stylu życia.

  • Jak rzucić palenie?

  • Jak ułatwić sobie rzucenie palenia?

 

Jak rzucić palenie krok po kroku? 7 porad!

  1. Po pierwsze nie przebywaj z osobami palącymi, aby nie „kusić” siebie samego i losu. W towarzystwie zawsze łatwiej o zapalenie papierosa i trudniej utrzymać swoje postanowienie. Dym tytoniowy tylko wzmocni chęć zapalenia papierosa.
  2. Nie chowaj „zapasowych” paczek papierosów w domu. Wielu palaczy rzucając palenie zostawia sobie w domu jedną paczkę papierosów na „specjalne” okazje, gdyby nagle poczuli przemożną chęć zapalanie albo w wypadku jakiegoś większego stresu, aby go ukoić. To okropny błąd, ponieważ ciągła świadomość o posiadaniu papierosów jedynie utrudnia całkowite rzucenie palenia.
  3. Decyzja o rzuceniu palenia musi być podjęta osobiście. Nie może to być robione pod przymusem lekarza czy rodziny, ponieważ w ten sposób nigdy nie będzie to proces w pełni skuteczny. Jeśli nie można przekonać się do rzucenia palenia należy spróbować znaleźć wszelkie informacje „za” i jeszcze raz zrobić własny „rachunek sumienia”.
  4. Rzucanie palenia rozpocznij od znalezienia substytutów nikotynowych, takich jak gumy do żucia czy tabletki do ssania. Zawierają one niewielką ilość nikotyny, która „oszukuje” organizm i pozwala przetrwać pierwsze tygodnie okresu odstawienia, kiedy pojawiają się typowe objawy zespołu abstynenckiego.
  5. Pomocne w rzucaniu palenia mogą się okazać również wszelkiego rodzaju plastry, które również uwalniają do ciała niewielkie, śladowe ilości nikotyny, co daje efekt uspokojenia podczas trwania największego głodu nikotynowego.
  6. Istnieją również specjalne towarzystwa antynikotynowe. Zawsze dobrym pomysłem jest również porozmawianie z osobą, która może pomóc w najtrudniejszych chwilach rzucania nałogu. Jeśli towarzystwo takie istnieje w miejscu naszego zamieszkania to warto również wybrać się na takie spotkanie i porozmawiać z innymi osobami, którym udało się rzucić palenie papierosów.
  7. Znajdź w życiu inne przyjemności. Znalezienie własnej odskoczni od codziennych problemów i nowego sposobu na relaks będzie pierwszym krokiem do prawdziwego rzucenia papierosów. Tylko znajdując sobie zajęcie zastępcze nie będziemy więcej myśleć o nałogu w chwilach największego zwątpienia. Jest to krok szczególnie polecany przez wykwalifikowanych psychologów.
rzucanie palenia nikotynizm

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 35 137 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 26 697 produktów w 199 kategoriach