33 249 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
25 230 produktów w 199 kategoriach

Nadwaga u dziecka? Sprawdź 15 sposobów na walkę z otyłością u dziecka!

Nadwaga u dziecka? Sprawdź 15 sposobów na walkę z otyłością u dziecka!Nadwaga u dziecka? Sprawdź 15 sposobów na walkę z otyłością u dziecka!

W zdecydowanej większości, bo aż w 95% otyłość u dzieci wynika z przekarmienia oraz niedostatku ruchu. Rozwiązaniem problemu nie może być wyłącznie zmiana diety. Istotne jest, by na trwałe zmienić nawyki żywieniowe poprzez stopniowe wprowadzanie tych prawidłowych.

  • Jak walczyć z otyłością u dziecka?

  • Czy używać diety odchudzającej dla dziecka?

Czego się trzymać, by pomóc dziecku? Jakie zasady będą najbardziej bezpieczne i zdrowe? Oto kilka z nich.

  1. Wyklucz z posiłków tzw. ukryte kalorie, czyli majonez w sałatkach, tłuszcz do polewania warzyw, śmietany w zupie. Śmietanę zastąp jogurtem naturalnym.

  2. Nie wypominaj dziecku jego nadwagi. Nie nazywaj go pączusiem czy słodkim grubaskiem. Podkreślanie problemu, nawet niezamierzone, wpędzi dziecko w kompleksy oraz obniży jego samoocenę.

  3. Jeżeli wychodzicie na kinderbal, przed wyjściem podaj pełnowartościowy posiłek – wtedy będzie miało mniejszy apetyt na słodycze.

  4. Porozmawiaj z dzieckiem o tym, że musi schudnąć. Warto zaznaczać korzyści namacalne przez dziecko – dlatego zamiast o zdrowiu mówmy o możliwości biegania, o pięknej skórze oraz włosach.

  5. Podczas jedzenia dziecko nie powinno oglądać telewizji – zaabsorbowane oglądaniem, zje więcej niż potrzebuje.

  6. Zachęcaj do picia wody między posiłkami. Soki rozcieńczaj wodą a zamiast cukru do słodzenia herbaty, używaj stewii, ksylitolu lub syropu z agawy. Unikaj również sztucznych słodzików.

  7. Jeżeli po zjedzonym posiłku dziecko prosi o dokładkę, poczekaj 20 minut. Tyle czasu potrzeba, aby do mózgu dotarł sygnał, że organizm jest nasycony. Warto wtedy zachęcać dziecko do wolniejszego jedzenia, dokładnego przeżuwania kęsów.

  8. Nie podawaj dziecku suplementów diety, które sprzyjają utracie wagi, nie wprowadzaj również diet odchudzających.

  9. Nie ograniczaj kaloryczności posiłków dzieciom do 7. roku życia. Utratę masy ciała można osiągnąć poprzez zmianę jakości jedzenia (mniej tłuszczu oraz cukru) oraz zachęcanie do większej aktywności fizycznej.

  10. Nie zmuszaj dziecka do jedzenia tego, czego nie lubi. Nie podawaj potraw dietetycznych gdy reszta domowników je kotlety. Menu powinno być zmienione dla wszystkich członków rodziny, by dziecko nie czuło się na marginesie.

  11. Zapewnij dziecku 4-5 posiłków dziennie w regularnych odstępach czasowych. Najważniejszym posiłkiem jest śniadanie, dlatego powinno ono być pożywne i zdrowe. Uczeń powinien dostawać do szkoły drugie śniadanie, dodatkowo w każdym posiłku powinny znaleźć się owoce lub warzywa.

  12. Błonnik podawaj w postaci warzyw, owoców oraz produktów z pełnego ziarna, jak na przykład razowy chleb.

  13. Wprowadź do rodzinnej tradycji zwyczaj spędzania wolnego czasu, np. weekendów na świeżym powietrzu. Aktywność na świeżym powietrzu jest doskonałym sposobem na kontrolę wagi i utrzymanie sprawności.

  14. Nie używaj słodyczy jako nagrody. Zastąp je czymś zdrowszym – owocami, jogurtem, sorbetem owocowym.

  15. Gotuj w domu. Posiłki przygotowywane w domu są zdrowsze od dań typu Fast food czy gotowych dań z supermarketu.

nadwaga dziecko otyłość nadwaga u dziecka otyłe dziecko pulchne dzieci jak odchudzić dziecko dieta odchudzająca dla dziecka
Komentarze
Dodano: 22 Sierpień 2016
Autor: Beata
Ocena:
Porażajace jest to, że niektórzy rodzice nie widzą nic zlego w tym że dziecko jest 2 razy takie, jak byc powinno i nic z tym nie robią tylko cieszą się że mają tyle ciałka...
Odpowiedź
Dodano: 23 Lipiec 2016
Autor: Kaśka
Ocena:
Widziałam taką scenę nie raz, bo pracuję w galerii handlowej: niedziela pora obiadowa cała rodzina z dziećmi zasiada w sieci fast food i wcina hamburgery, frytki, popijając colą. A potem płacz, że nadwaga. Kompletna głupota rodziców.
Odpowiedź
Dodano: 03 Czerwiec 2016
Autor: Lena
Ocena:
Coraz częściej zauważam że otyłość u dzieci to powszechny problem, dlatego u nas w domu mile sa widziane wszelkie formy ruchu.
Odpowiedź
Dodano: 11 Kwiecień 2016
Autor: Mama Oli
Ocena:
Ja miałam problem ponieważ zauważyłam przybieranie na wadze mojej córki, przyszła wiosna chętniej wychodziłysmy na wycieczki rowerowe, więcej owoców zamiast słodyczy i moment straciła zbędne kilogramy.
Odpowiedź

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 33 249 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 25 230 produktów w 199 kategoriach