32 986 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
25 070 produktów w 199 kategoriach

Na zdrowie kiszonki! Niskokaloryczne, antyrakowe i dobre dla odporności

Na zdrowie kiszonki! Niskokaloryczne, antyrakowe i dobre dla odpornościNa zdrowie kiszonki! Niskokaloryczne, antyrakowe i dobre dla odporności

Wielka trójka przeciwutleniaczy, mianowicie witaminy A, C i E, to tylko niektóre z przyczyn, dla których warto zasmakować w kiszonkach. Wymiatają wolne rodniki z organizmu, dzięki czemu prawdopodobieństwo zapadnięcia na nowotwory lub miażdżycę, a także przedwczesne starzenie organizmu ulega znacznemu obniżeniu. Dobroczynnych związków kiszonki zawierają znacznie więcej.

  • Czy kiszone rzeczy są zdrowe?

  • Jakie właściwości ma witamina B1?

Najpopularniejsze wśród kiszonek są ogórki i kapusta, aczkolwiek ukisić można o wiele więcej warzyw, a nawet znajdą się podatne na kiszenie owoce. Doskonale nadają się do tego cytryny, papryka, cukinia, buraki, marchew, rzepa, a nawet kalafior.

Postaw na smak, który najbardziej ci odpowiada i zadbaj o siebie. Przedstawiamy osiem korzyści dla organizmu, które płyną ze spożywania kiszonek!

Układ nerwowy i uroda

Dzięki witaminom B1, B2 i B3 nasz układ nerwowy funkcjonuje sprawniej. Efektywniej przyswajamy żelazo. Przy regularnym spożywaniu możemy dostrzec ich cudowny wpływ na włosy, skórę i paznokcie. Na dodatek węglowodany, białka i tłuszcze są lepiej trawione.

Dobre dla linii

Kiszonki są doskonałym wyrobem dla diabetyków oraz osób pragnących zrzucić zapas tkanki tłuszczowej. Posiadają niższą kaloryczność od warzyw surowych i gotowanych. Ma to związek z rozpadem cukrów prostych do kwasu mlekowego. Prócz tego są zasobne w błonnik, który mobilizuje układ trawienny do pracy, zwalcza zaparcia i pozwala osiągnąć sytość.

Naturalny probiotyk

Wytwarzane podczas kiszenia bakterie kwasu mlekowego słusznie uchodzą za naturalny probiotyk. Przeciwdziałają zapaleniu jelit, zakażeniom rotawirusowym, jak również nieprawidłowościom w funkcjonowaniu układu trawiennego. Wspomagają rekonwalescencję po przebytych chorobach. Dbają o mikroflorę jelit, co ma niebotyczne znaczenie dla systemu immunologicznego.

Lista zalet na tym się nie kończy…

  • Łagodzą stany depresyjne.
  • Optymalizują ciśnienie krwi, dzięki obecności acetylocholiny.
  • Są żywnością przetworzoną w sposób naturalny, co jest zaletą dla fanów zdrowego jedzenia.
  • Umożliwiają osiągnięcie zachwianej dotychczas równowagi kwasowo-zasadowej.
  • Oczyszczają organizm z uwagi na kwas mlekowy.

Kto powinien uważać na kiszonki?

Umiarkowanie w spożywaniu kiszonek muszą zachować osoby, które zmagają się z niewydolnością nerek, co wynika ze sporej zawartości soli w tego typu produktach. Najlepszym wyborem są domowe kiszonki. Do wyrobów dostępnych w sklepach powinniśmy podchodzić z dozą sceptycyzmu i brać pod lupę wszelkie środki konserwujące oraz odpowiedzialne za przyśpieszenie procesu kiszenia.

odporność trawienie odchudzanie probiotyk zalety kiszonek dlaczego warto jeść kiszonki

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 32 986 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 25 070 produktów w 199 kategoriach