35 057 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
26 697 produktów w 199 kategoriach

Na czym polega Dieta Samuraja?

Na czym polega Dieta Samuraja?Na czym polega Dieta Samuraja?

Dieta Samuraja została stworzona z myślą o osobach, którym zależy przede wszystkim na zdrowiu, odżywianiu zgodnym z potrzebami organizmu oraz z zapotrzebowaniem na większą ilość węglowodanów np. aktywnych fizycznie, ale nie tylko. Z powodzeniem mogą ją stosować także nie ćwiczący, chcący zwrócić uwagę na poprawę odporności lub np. kobiety karmiące piersią.

Dieta Samuraja zakłada odrzucenie czynników antyżywieniowych, takich, które mogą powodować nietolerancje pokarmowe, zwiększać ryzyko chorób autoimmunologicznych i alergii. Wszystkie produkty, zawierające cząsteczki, które mogłyby uszkadzać jelita i dostawać się do krwiobiegu zostają wyeliminowane. W ten sposób dieta odrzuca kazeinę, która występuję w nabiale, gluten obecny w zbożach, np. pszenicy i życie, kwas fitynowy, znajdujący się w strączkach. W celu eliminacji nierozpuszczalnych źródeł błonnika pokarmowego, który mógłby wpływać na zmniejszenie przyswajalności witamin i minerałów, należy uważać również na orzechy i nasiona.

  • Co to jest dieta Samuraja?

  • Dla kogo dieta Samuraja?

Dieta Samuraja zakłada spożywanie odżywczych posiłków, które będą wpływać na przyspieszenie procesów regeneracji, większą ilość energii, dobre samopoczucie. Z diety należy wykluczyć wszystkie sztuczne dodatki w postaci słodyczy, fast foodów, kostek rosołowych czy zupek chińskich. Z diety znikają wszelkie wysoko przetworzone produkty, a na ich miejsce wskakują warzywa, owoce, jaja, dobrej jakości mięsa, ryby oraz bezglutenowe źródła węglowodanów: ziemniaki, bataty czy kasze gryczane i jaglane.

Chcąc zastosować dietę Samuraja, warto zbadać stan jelit oraz żołądka. Zastosowanie probiotykoterapii i odpowiedni poziom zakwaszenia żołądka to podstawa w walce o zdrowie. Kiedy organizm zaczyna działać zgodnie z fizjologią, dieta Samuraja przewiduje wprowadzenie surowych, łatwo przyswajalnych produktów takich jak sashimi czy shake’i z żółtkami jaj. Warto również skonsultować się z dietetykiem w celu dobrania odpowiedniej, zindywidualizowanej suplementacji.

W jaki sposób rozkładać węglowodany w diecie Samuraja?

Posiłki węglowodanowe można spożywać zgodnie z różnymi systemami, zależnie od indywidualnych potrzeb. Można jeść je około treningowo, czyli na 1,5-2 h przed treningiem zadbać o zjedzenie węglowodanów złożonych, czyli kasz, batatów czy ryżu w połączeniu z mięsem i warzywami, a po treningu, w celu dostarczenia niezbędnej dawki energii przyjąć węglowodany proste np. w postaci słodkiego shake’a.

Inną metodą jest rotacja węglowodanami, czyli podbijanie ilości węglowodanów w posiłkach w ciągu dnia i wieczorem. Pozwala to na zachowanie poprawnego funkcjonowania gospodarki insulinowej, a zmagazynowana energia w postaci glikogenu zostaje uwolniona następnego ranka.

Dieta Samuraja to dobre rozwiązanie dla tych, którzy chcą zadbać o swoje zdrowie, szczególnie dla osób aktywnych fizycznie niezależnie od celów – budowania masy mięśniowej czy odchudzania – odpowiednio ułożona sprawdzi się w każdym przypadku.

odchudzanie dieta zdrowe odżywianie dieta bezglutenowa dieta Samuraja
Komentarze
Dodano: 15 Październik 2016
Autor: aga
Ocena:
o diecie samuraja czytam po raz pierwszy, myślę, że może ją wypróbuję w najbliższym czasie
Odpowiedź

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 35 057 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 26 697 produktów w 199 kategoriach