33 181 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
25 166 produktów w 199 kategoriach

MIND - dieta na lepszą pamięć. Zmniejsza ryzyko alzheimera!

MIND - dieta na lepszą pamięć. Zmniejsza ryzyko alzheimera!MIND - dieta na lepszą pamięć. Zmniejsza ryzyko alzheimera!

Wyniki najnowszych badań to nadzieja dla wszystkich tych, którzy obawiają się problemów z pamięcią. Amerykańscy naukowcy zachwalają możliwości diety MIND, która nie tylko wspaniale poprawia pamięć i możliwości poznawcze, ale także zmniejsza ryzyko występowania choroby Alzheimera. W Polsce na alzheimera cierpi aż 250 tysięcy osób po 65 roku życia. Okazuje się, że odpowiednio skomponowany jadłospis zmniejsza ryzyko występowania niektórych schorzeń neurologicznych. Jak stosować dietę MIND?

  • Jak zmniejszyć ryzyko zachorowania na alzheimera?

  • Na czym polega dieta MIND?

Jest ona dość prosta i w gruncie rzeczy mało rygorystyczna. Łączy w sobie dwa inne sposoby odżywiania – dietę śródziemnomorską i DASH. Choć stanowi to duże uproszczenie, ponieważ różni się od nich i to w kilku dość ważnych kwestiach. Na odżywianie w ramach diety MIND składa się dziesięć produktów bogatych w substancje odżywcze, witaminy, minerały, tłuszcze, które mają bardzo pozytywny wpływ na ludzki mózg.

Czy to naprawdę działa? Zaskakujące wyniki badań

Według przeprowadzonych badań, aż 923 osoby w wieku od 59 do 98 lat rygorystycznie stosujące zasady diety MIND, obniżyły ryzyko zachorowania na alzheimera aż o 53% w porównaniu z osobami, które tej diety nie stosują. Badanych obserwowano przez 54 miesiące.

Dieta MIND (od Mediterranean-DASH Intervention for Neurodegenerative Delay) została opracowana przez naukowców z Rush Univeristy Medical Center w Chicago.

Na czym polega dieta MIND?

Zasady żywienia są tutaj dość proste. Zaleca się wprowadzenie dużej ilości zielonych warzyw liściastych, takich jak m.in.:

  • Szpinak,
  • Kalarepa,
  • Jarmuż,
  • Brokuły,
  • Różne odmiany sałat.

Zawierają one duże ilości witaminy C i A, dlatego należy spożywać je przynajmniej dwa razy na tydzień. Najlepsze efekty daje jednak spożywanie ich nawet sześć razy tygodniowo. To pierwsza z różnic pomiędzy dietą MIND a dietą DASH i śródziemnomorską, które nie wymagają jedzenia tak dużej ilości zieleniny.

Najlepszą przekąską przy takim sposobie żywienia będą wszelkie orzechy i migdały, które powinny występować w jadłospisie minimum pięć razy w tygodniu. Mają mnóstwo dobrych tłuszczów, przeciwutleniaczy i obniżają zły cholesterol. Wspaniale wpływają na mózg. Zalecane jest także regularne spożywanie:

  • Jagód i truskawek (2 razy/tydz.),
  • Białej i czerwonej fasoli (bogata w błonnik i białko, potrzebne dla sprawnego funkcjonowania mózgu),
  • Pieczywa pełnoziarnistego,
  • Ryb (przynajmniej raz/tydz.),
  • Drób (2 razy/tydz.),
  • Oliwy z oliwek (zamiast oleju i tłuszczów),
  • Czerwonego wina (kieliszek raz w tygodniu).

Należy bezwzględnie ograniczyć jedzenie czerwonego mięsa (można sięgnąć po nie tylko raz w miesiącu!), masła, margaryny, sera, słodyczy, napojów z wysoką zawartością cukru, fast foodów i wszystkiego, co smażone.

pamięć i koncentracja pamięć Choroba Alzheimera jak poprawić pamieć dieta MIND mind sposoby na poprawę pamięci dieta na pamięć

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 33 181 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 25 166 produktów w 199 kategoriach