34 910 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach
26 655 produktów w 199 kategoriach

Masz problem z trądzikiem? Poznaj 10 zasad diety przeciw trądzikowi!

Masz problem z trądzikiem? Poznaj 10 zasad diety przeciw trądzikowi!Masz problem z trądzikiem? Poznaj 10 zasad diety przeciw trądzikowi!

Z trądzikiem zmaga się wielu nastolatków i wiele osób we wczesnej dorosłości. Chociaż trądzik jest chorobą skóry, która ujawnia się dopiero w pewnym wieku (najczęściej podczas pokwitania), to jej przyczyny w 80% stanowią czynniki genetyczne. Najpewniejszym sposobem leczenia trądziku jest skorzystanie z porad i sposobów proponowanych przez własnego dermatologa. Niemniej jednak również w domu należy o skórę dbać w odpowiedni sposób. Jedną z podstaw jest dobranie odpowiedniej diety, która pozwala na zahamowanie zmian i zahamowanie dalszego rozwoju choroby. Co wolno, a czego nie wolno spożywać podczas trądziku? O tym poniżej!

  • Jak radzić sobie z trądzikiem?

  • Czy dieta wpływa mna trądzik?

 

Zasady zdrowej diety przeciwko trądzikowi!

  1. Najlepiej w codziennej swojej diecie zawierać produkty bogate w cynk, popularne witaminy oraz w błonnik. Pozwoli to na zachowanie wyglądu zdrowej, młodej skóry, oraz może pozwolić na zahamowanie dalszego rozwoju choroby
  2. Nie wolno zaś kategoryczne spożywać produktów wysoko przetworzonych, fast-foodów, tzw. „śmieciowego” jedzenia.
  3. Warto byłoby zrezygnować również z posiłków przetwarzanych w warunkach domowych np. długo grillowanych czy smażonych, szczególnie, jeśli są to potrawy tłuste. Dieta anty-trądzikowa powinna być lekka i smaczna.
  4. Niestety w przypadku diety przeciw trądzikowi wymagane jest również spożywanie mniejszej ilości słodyczy, również ciast i pełno mlecznej czekolady
  5. Nie wolno również spożywać gazowanych, słodkich napojów. Lepiej wybierać naturalną wodę mineralną. Co ważne, sprawdzajmy na etykietach, czy na pewno kupujemy wodę mineralną, czy wodę „źródlaną”, ponieważ ta druga nie zawiera w sobie – jak sama nazwa wody mineralnej na to wskazuje – drogocennych minerałów
  6. Należy ograniczyć także spożywanie pokarmów bogatych w sól. Warto byłoby odstawić na bok wspomniane już fast-foody, szczególnie frytki, które bardzo często są przesalane. Nie warto również kupować słonych paluszków, a lepiej zastąpić je np. niesolonymi krakersami
  7. Wybierając produkty na obiad, próbujmy tak dobierać składniki, by korzystać więcej z tłuszczów roślinnych, aniżeli zwierzęcych. Lepszym wyborem dla skóry skłonnej do trądziku będzie margaryna czy oliwa z oliwek, zamiast np. smalcu
  8. Wybierając produkty przetworzone z mleka i wybierając nabiał zwracajmy uwagę na to, jak tłusty jest dany produkt. Kupujmy te półtłuste lub z 0% zawartością tłuszczu. Unikajmy zaś produktów pełnotłustych
  9. Używając w kuchni przypraw postawmy na świeże zioła hodowane we własnym zakresie np. aromatyczną bazylię czy domowy szczypiorek
  10. Warto również spożywać produkty pełnoziarniste: płatki do mleka, otręby czy ciemne pieczywo. Należałoby również ograniczyć spożycie białego pieczywa
trądzik trądzik młodzieńczy wypryski

Co o tym sądzisz?

Wybierz ocenę
Oceń:

Wprowadź poprawnie treść opinii [min. 60 znaków]

Wprowadź poprawnie swoje imięTwoje imię:

ZnamLek.pl to baza rzetelnych opinii o lekach 34 910 opinii o lekach, suplementach i kosmetykach 26 655 produktów w 199 kategoriach